daan5070

Lid
18 maart 2021
18
4
9
Meppel
Land
Netherlands
Volgens mij is dit een veel voorkomend ding met deze blokken.
Het stationair draaien gaat nog goed als de motor nog aan het opwarmen is maar zodra de bedrijfstemperatuur bereikt is gaat hij stuiteren/rumoerig stationair lopen.
Ik heb een log gemaakt van de Injection amount deviation van alle cilinders om het even grafisch te krijgen wat de injectoren nou aan het doen zijn en misschien dat iemand hier ziet wat er mis gaat. Op het eerste deel van de log tot zo'n 250s is de motor nog bezig met opwarmen. Het deel er na wat er chaotisch uit ziet is het slechte lopen van de motor. Het lijkt net op een wankelmotor zo slecht loopt hij dan ineens. na 320s op de log zet ik een stroomverbruiker aan en de motorloop wordt weer rustig en hij loopt weer als een naaimachine.

Iemand hier die hier iets van kan maken met deze informatie?

- De auto is voorzien van stage 1 van VAGtechniek. (probleem was er voor tuning ook al)
- Heb er vaak genoeg flesjes van Forté en dergelijke ingegooid om verstuivers te reinigen
- Interval tussen regeneraties lijkt mij ook te klein (om de 500km?)
- Injectoren kletteren er ook op los als er niet geregenereerd wordt


WhatsApp Image 2021-09-18 at 15.07.58.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk | Vagtechniek Stage 1 140hp 

Remon446

Bekend lid
4 november 2017
292
226
59
Rijssen
Land
Netherlands
Toerental verhogen met VCDS naar maximale van circa 950 toeren verhelpt het probleem vaak.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 

daan5070

Lid
18 maart 2021
18
4
9
Meppel
Land
Netherlands
Ik denk dat je toch even wat meer waarden naast/over deze grafiek moet leggen, accu spanning, luchtmassa en brandstofdruk zou ik er sowieso even bij doen
Ik hoop dat ik de juiste meetwaarden geselecteerd heb.
Fuel pressure is in kPa
MAF in mg/stroke
en die andere air mass in g/s

Bij 140s zet ik verbruikers aan en bij 260s weer uit.
Bij 300s een kort blipje op het gaspedaal en bij 315s probeer ik hem op 2000 toeren te houen tot 340s

1632083268439.png
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk | Vagtechniek Stage 1 140hp 

Donna

Lid
11 december 2011
217
13
18
maakt je tweemassa vlieg wiel niet veel herrie ?
wat kan dat deze versleten en zich zelf juist tegen werkt door de onbalans
door deze onbalans raakt je bdp sensor in de war de sensor denkt dat dat de motor niet goed loopt en gaat de injectors bijregelen (rustig loopregeling)
zichtbaar in je log vanaf 250 sec
simpel gezegd er vind een regeling plaats die er helemaal niet moet zijn


1632465093604.png



aangezien je auto getuned is de kans dat je vliegwiel versleten is best groot
groetjes Donna
 

daan5070

Lid
18 maart 2021
18
4
9
Meppel
Land
Netherlands
maar waarom zijn de verstuiversignalen onderbroken tussen 318 en 341 ??
Op dat moment houd ik hem op toeren. lijkt mij dat ie dan geen stationair hoeft af te regelen. right?
maakt je tweemassa vlieg wiel niet veel herrie ?
aangezien je auto getuned is de kans dat je vliegwiel versleten is best groot
groetjes Donna
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk | Vagtechniek Stage 1 140hp 

joosspekloos

Bekend lid
29 maart 2019
1,961
2
1,346
118
Eindhoven
Land
Netherlands
Is het een auto met start/stop of DSG? Dan heb je een twee-massa vliegwiel. Auto zonder DSG zonder start/stop heeft enkel-massa vliegwiel.
 
Volkswagen  Polo 6C  105pk