slecht starten

hallo
ik heb een polo 1.4 6r uit 2011
als ik de auto start in de morgen slaat hij slecht aan schud heen en weer, moet gas bij geven om te starten.
als de polo warm is heb ik geen last.
laatst is door de garage de distributie riem en waterpomp vervangen.
en een lekke koppakking gerepareerd .
en de bougies vervangen.
wat zou dit kunnen zijn.

met vriendelijke groet lucky18

Klinkt als waar ik ook last van had, bij mij waren het echter de verstuivers. Kreeg hiervan geen foutmelding en kon niks uitlezen maar gelukkig het probleem kunnen verhelpen. Alle 3 de verstuivers vervangen en nergens meer last van.

Volkswagen  6c bluemotion  1.4 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: lucky18
bedankt voor je snelle reactie.
bij het uit lezen bij de garage ziet de computer niets dat klopt
zal het bij de garage neer leggen ,
bedankt hier voor
Let wel op dat dit een duur grapje kan zijn als je dit laat doen en vooral als ze alle 3 vervangen worden. Viel bij min onder garantie dus kan je geen prijsopgave geven. Maar maak hier van te voren even afspraken over natuurlijk. Indien dit het niet mocht verhelpen.

Volkswagen  6c bluemotion  1.4 tdi 
Welkom Lucky,

Zo te zien niet zo lucky hé.
als ik het goed lees/begrijp heeft lucky geen verstuivers maar injectoren.

Ik zou dan de injectoren laten testen ook.

Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik zou eerst even de basis controleren voordat je de verstuivers eruit haalt en laat testen.

Je had hem al uitgelezen, en daar kwamen geen foutcodes naar voren.

Haal je luchtfilter er eens uit, en als hij dan moeilijk aanslaat, spuit je een beetje remmenreiniger in de inlaat.
Slaat hij dan aan? Dan weet je dat je een brandstofprobleem hebt. Bijvoorbeeld lucht in je brandstofleiding wat ontstaat na lang stil staan. Defecte brandstofpomp? Lekkende verstuivers?

Geen verschil? Maak je gasklep eens schoon en leer hem opnieuw in?

Zo kan je diverse delen uitsluiten voordat je wellicht goed functionerende onderdelen gaat vervangen.

Zet hem anders bij de dealer weg. Die gasten hebben er verstand van, en kunnen het wellicht zo traceren.

Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 110pk DSG 
hallo
ik heb een polo 1.4 6r uit 2011
als ik de auto start in de morgen slaat hij slecht aan schud heen en weer, moet gas bij geven om te starten.
als de polo warm is heb ik geen last.
laatst is door de garage de distributie riem en waterpomp vervangen.
en een lekke koppakking gerepareerd .
en de bougies vervangen.
wat zou dit kunnen zijn.

met vriendelijke groet lucky18
hoeveel was je kwijt voor lekke koppakking vervangen? die van mij moet ik namelijk ook doen.

Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!