Shell v power “slecht”?

Jordyyy

Bekend lid
105
33
57
Ik lees nu meerdere berichten over v power van de Shell dat dat slecht blijkt te zijn hebben meerdere mensen hier ervaring mee?

Ook zie ik veel voorbij komen dat de brandstof bij BP ULTIMATE 98 uitstekend blijkt te zijn, zou daar echt verschil in te merken zijn?
 

Bijlagen

  • 8B1F1AD2-A635-49BF-B6B0-EAFBE2FDF6D9.png
    8B1F1AD2-A635-49BF-B6B0-EAFBE2FDF6D9.png
    372.5 KB · Weergaven: 71
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
tank al jaren 98 bij BP niet met mn huidige GTI maar met m'n Ibiza Cupra 1.8turbo 250pk en dat was toen omdat de shell geen echte 98 was, eigenlijk nooit meer van afgeweken en idd die BP 98 nog nooit iets geks over gehoord
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik lees nu meerdere berichten over v power van de Shell dat dat slecht blijkt te zijn hebben meerdere mensen hier ervaring mee?

Ook zie ik veel voorbij komen dat de brandstof bij BP ULTIMATE 98 uitstekend blijkt te zijn, zou daar echt verschil in te merken zijn?
Ik tank altijd Shell V-power maar ik kan hier geen uitspraak over doen omdat ik niet mijn brandstoftoevoerslag heb bekeken. Ik vind het wel bijzonder omdat ik Shell toch wel zie als "kwaliteit". Hetzelfde voor BP natuurlijk.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
tank al jaren 98 bij BP niet met mn huidige GTI maar met m'n Ibiza Cupra 1.8turbo 250pk en dat was toen omdat de shell geen echte 98 was, eigenlijk nooit meer van afgeweken en idd die BP 98 nog nooit iets geks over gehoord
Ik tank dus altijd bij Shell maar ik overweeg nu ook om bij BP te gaan tanken.

Hoe bevalt die brandstof en zal er verschil te merken zijn?
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Ik tank dus altijd bij Shell maar ik overweeg nu ook om bij BP te gaan tanken.

Hoe bevalt die brandstof en zal er verschil te merken zijn?
Verschil tussen 98 van Shell of BP ga je echt niet merken als persoon met enkel je zintuigen. Als je het verschil wilt weten start maar een mooi onderzoek op.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Ik tank al al van de scooter tijd shell v-power en heb er nooit problemen mee gehad.
Ook heb ik al vaak cilinders en brandstof systemen uit elkaar gehad en nog nooit iets gezien van verstopping.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Verschil zal je niet merken, behalve dat als je besluit om bij bp te gaan tanken je je geen zorgen hoeft te maken over bovenstaande kwestie.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
De hoeveelheid additief in de brandstof is echt extreem weinig. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit in moderne auto's problemen veroorzaakt. In oldtimers kan dit nog wel eens problemen veroorzaken als ze veel stilstaan en het brandstofsysteem niet helemaal 100% op orde is waardoor de brandstof in de carburateur verdampt. Hierna blijft er een residu achter dat afkomstig is van deze additieven. Maar ook dat is minimaal weinig. Vaak lost het residu wel weer op met verse brandstof.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik tank altijd RON98, meestal in Duitsland en meestal Shell V-power. In Duitsland zou het minste tot geen bio brandstof zijn toegevoegd...
Die enkele keer dat ik euro 95 in NL tank, merk ik dat meteen in het verbruik. De auto komt dan zo'n 50 tot 100 km minder ver op een volle tank (bij voornamelijk snelweg kilometers). Komt omdat die 98 een hogere calorische waarde heeft (door het hogere octaangetal en dus minder bio fuel). De 98 is wat duurder, maar beter voor de motor en zuiniger. Ik ben dik tevreden over Shell V-power.
Op internet heb ik trouwens al vaker gelezen dat BP inderdaad de beste brandstof zou zijn.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Ik tank altijd RON98, meestal in Duitsland en meestal Shell V-power. In Duitsland zou het minste tot geen bio brandstof zijn toegevoegd...
Die enkele keer dat ik euro 95 in NL tank, merk ik dat meteen in het verbruik. De auto komt dan zo'n 50 tot 100 km minder ver op een volle tank (bij voornamelijk snelweg kilometers). Komt omdat die 98 een hogere calorische waarde heeft (door het hogere octaangetal en dus minder bio fuel). De 98 is wat duurder, maar beter voor de motor en zuiniger. Ik ben dik tevreden over Shell V-power.
Op internet heb ik trouwens al vaker gelezen dat BP inderdaad de beste brandstof zou zijn.
Heb je ervaring met aral 102 uit Duitsland die schijnt ook goed te zijn…
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Heb je ervaring met aral 102 uit Duitsland die schijnt ook goed te zijn…
Daar heb ik geen ervaring mee, maar wel een goeie vraag/tip. Heb ik ff gegoogeld en dan blijkt dat de vraag, welke benzine de beste is, toch wat betrekkelijk is... Wikipedia zegt: Aral AG is een van oorsprong Duitse olie- en tankstationfirma en sinds 2002 onderdeel van BP. Aral heeft in Duitsland circa 2700 tankstations. Aral was tot begin jaren 90 nog gevestigd in Nederland, daarna werden de stations in Nederland geruild met die van Mobil in Duitsland. De Nederlandse Mobilstations werden later BP. Ook op de Belgische markt was Aral actief tot in 1999, de 200 stations werden overgenomen door Q8.
Hier worden in 1 adem dus even 4 merken genoemd. In ieder geval is Aral onderdeel van BP en kan je je afvragen of de BP benzine "specialer" is dan de Aral benzine (of andersom).
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  • Leuk
Waarderingen: Jordyyy
Ik tank altijd RON98, meestal in Duitsland en meestal Shell V-power. In Duitsland zou het minste tot geen bio brandstof zijn toegevoegd...
Die enkele keer dat ik euro 95 in NL tank, merk ik dat meteen in het verbruik. De auto komt dan zo'n 50 tot 100 km minder ver op een volle tank (bij voornamelijk snelweg kilometers). Komt omdat die 98 een hogere calorische waarde heeft (door het hogere octaangetal en dus minder bio fuel). De 98 is wat duurder, maar beter voor de motor en zuiniger. Ik ben dik tevreden over Shell V-power.
Op internet heb ik trouwens al vaker gelezen dat BP inderdaad de beste brandstof zou zijn.
Dat ben ik met je eens dat hij beduidend zuiniger is, maar als je kijkt dat het 10 tot 15 euro scheelt op volle tank, kan je die 100 km verwaarlozen, want die extra liters die je kan tanken voor dat bedrag brengen je verder.

Ik doe het vooral, omdat het beter zou zijn voor het blok etc de extra zuinigheid is mooi meegenomen!
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!