Shadow Blue Polo 6R
Shadow Blue Polo 6R

Shadow Blue Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
1.2 TSI Highline
Kleur
Shadow Blue Metallic
Bouwjaar
2011
https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2012/mei/golf-tsi-motoren-met-problemen

Hier hebben ze het wel over een coulanceregeling. Het is een bekend probleem bij de eerdere TSI's. Geloof dat ze het eind 2012 ofzo hadden opgelost. Je zit ook echt binnen die kilometerrange.
Ik heb even de tijd genomen om een uitgebreide brief te schrijven naar Volkswagen Nederland. Ik heb ook een factuur gevonden van die ene keer dat ik door de ANWB bij een VW garage terecht ben gekomen voor marterschade te repareren, en hier staat een advies op om de distributieketting te laten vervangen, omdat de VW monteur dat al meteen had opgemerkt. Dit heb ik er dus ook bij gedaan. Vind dat ik het goed omschreven heb. Even afwachten nu.
 
Mijn standaard lange rubberen antenne is kapot. Ik wil graag een (liefst originele) haaienvin, maar die is alleen in het zwart te krijgen:
IMG_5538.jpg

Staat dit een beetje op een blauw metallic polo? Vind het lastig voor te stellen.. Denk zelf namelijk dat je het wel gaat zien dat glimmende zwart op het dak..

Edit; Hoeft trouwens ook geen GPS aansluiting aanwezig te zijn. Gewoon alleen FM radio.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Denk wel dat gewoon netjes oogt !
Hoe is jou situatie afgelopen met je coulance met betrekking tot je distributieketting ?
Mijne met 82k op de teller begint nu helemaal te klapperen als een gek , maandag even naar mijn garage waar ik de polo 12 maanden geleden heb aangeschaft met 64k op de teller.
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Denk wel dat gewoon netjes oogt !
Hoe is jou situatie afgelopen met je coulance met betrekking tot je distributieketting ?
Mijne met 82k op de teller begint nu helemaal te klapperen als een gek , maandag even naar mijn garage waar ik de polo 12 maanden geleden heb aangeschaft met 64k op de teller.
Dit mailtje ontving ik destijds terug van VW, heb er niet meer op gereageerd eerlijk gezegd.. Ik denk toch, omdat ik de auto niet bij een erkende VW dealer gekocht heb en hij niet bij een VW garage onderhouden word, dit nutteloos is.

Hartelijk dank voor uw e-mail over uw Volkswagen Polo. Vervelend te vernemen dat uw ervaring met betrekking tot de gang van zaken bij één van onze dealers niet naar verwachting is verlopen.

Ik kan begrijpen dat u meer duidelijkheid wilt over hoe het kan dat de distributieketting vervangen moest worden. In uw mail geeft u aan dat u van mening bent dat een distributieketting een autoleven lang mee moeten gaan, echter aan een Volkswagen kan altijd een defect voorkomen, ondanks dat de Volkswagen-fabriek auto’s produceert volgens de laatste stand van de techniek en de strengste kwaliteitseisen.

En zelfs als het onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften plaatsvindt, is een defect aan een technisch complex product als een auto niet altijd te voorkomen.

Graag wil ik u informeren dat wij, Pon's Automobielhandel, importeur zijn voor Volkswagen in Nederland. De verkoop en service van onze producten aan de consument geschiedt middels de officiële Volkswagen-dealers. Zij zijn allen zelfstandig ondernemer en daarom verantwoordelijk voor de uitgevoerde werkzaamheden aan uw Volkswagen. Pon's Automobielhandel is in deze kwestie geen partij om een standpunt in te nemen in de door u geschetste situatie.

Hierbij wil ik u aangeven uw klacht met de service manager van uw leverende / betrokken dealer te bespreken; uw dealer is de leverancier van uw auto en de service manager is de juiste contactpersoon om het samen met u te bespreken.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, maar mocht u nog vragen hebben dan zijn wij telefonisch bereikbaar, op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 8:00 tot 14:00 uur, op telefoonnummer 0800-28344857 (gratis).

Edit; ik ga er toch nog een keer op reageren als ik het weer zo lees. Deze mevrouw heeft mijn verhaal misschien ook een beetje verkeerd begrepen denk ik, of ze probeert eromheen te lullen :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn standaard lange rubberen antenne is kapot. Ik wil graag een (liefst originele) haaienvin, maar die is alleen in het zwart te krijgen:
IMG_5538.jpg

Staat dit een beetje op een blauw metallic polo? Vind het lastig voor te stellen.. Denk zelf namelijk dat je het wel gaat zien dat glimmende zwart op het dak..

Edit; Hoeft trouwens ook geen GPS aansluiting aanwezig te zijn. Gewoon alleen FM radio.

Uhmm.. Gezien het feit dat alles bij jou blauw met zilver/chroom/lichtgrijs is, kan dit misschien voor jou een doorn in het oog zijn. Maar persoonlijk denk ik dat het prima past, want die antenne die je er nu op hebt zitten is ook gewoon zwart. Zou hem ook niet in een andere kleur willen denk ik... Mits het natuurlijk shadow blue is! Een ding is zeker.. Die lange antenne moet er sowieso af! Dat ken echt niet meerStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Bah wat een mail komt er letterlijk opneer :
Vind het heel vervelend en ookal hebben wij toegegeven over deze fout als nog jammer dan..
Ja dat is juist het probleem volgens mij. Ze willen het niet toegeven want dan zou iedereen dit vergoed moeten krijgen. Dit probleempje stilzwijgen bespaart hun natuurlijk heel veel geld. Daarom gooien ze het maar onder de noemer 'iedere auto kan zoiets overkomen'. Ik snap ook wel dat je met een auto altijd geluk moet hebben, maar dit kettingprobleem is wereldbekend bij deze motoren en dat willen ze niet toegeven.
Het zat me toch nog een beetje dwars, heb gisteravond nog even daar op gereageerd. Ben benieuwd wat ik als antwoord krijg.

Uhmm.. Gezien het feit dat alles bij jou blauw met zilver/chroom/lichtgrijs is, kan dit misschien voor jou een doorn in het oog zijn. Maar persoonlijk denk ik dat het prima past, want die antenne die je er nu op hebt zitten is ook gewoon zwart. Zou hem ook niet in een andere kleur willen denk ik... Mits het natuurlijk shadow blue is! Een ding is zeker.. Die lange antenne moet er sowieso af! Dat ken echt niet meerStick Out Tongue
Dat dacht ik dus ook. Glimmend zwart past er niet bij. Shadow Blue of in ieder geval donker blauw is nergens te vinden. Of je moet al zo een plastic ding van AliExpress, maar dat heb ik liever niet.
Hier zie je wel matzwarte antennes bij staan, maar het lijkt alsof ze allemaal krassen etc hebben. Er hebben er ook niet veel een antennekabel eraan zitten, die heb ik wel nodig.
https://www.bm-parts.nl/zoeken?s=dakantenne
Ik heb ook eens op Ebay gekeken voor een mat zwarte maar dan is het misschien fake en vaak flinke verzendkosten. Beetje lastig een geschikte te vinden. Wellicht zou glimmend zwart ook kunnen ja, ik moet het nog eens bekijken.
 
Meen mij te herinneren dat @Jesse de Jong een haaievin heeft met FM van Ebay
Dat klopt. Ik heb onderstaande 1 maand geleden gekocht. Deze is geen dummy en kan aangesloten worden op de huidige FAKRA connector.

Let wel op dat de prijs omhoog is gegaan van (ik meen) €30,- naar ruim €120,-. Erg vreemd maar gebeurde echt net nadat ik hem had besteld.

Eventueel kun je deze ook van mij overnemen aangezien ik een Calearo haaienvin wil aanschaffen met FM/AM / DAB+ / (GPS).

Stuur mij bij interesse even een PB.

http://www.ebay.com/itm/Antenna-Auto-Shark-Squalo-Pinna-FAKRA-Per-VW-Polo-6R-6C-1-2-TSI/322467951094?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m2749.l2649
 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!