Set eibach pro nieuw voor 1.6 tdi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Durban

Bekend lid
1,162
803
132
In de doos zit twee veren voorkant van Eibach
En twee veren achterkant van polo GTI 6c

Leg het even uit:
Ik heb zelf een 6c gti onderstel gekocht voor de 1.6 tdi, zonder problemen gemonteerd past allemaal.
Na een rondje rijden zag ik dat de polo een beetje voorover stond, met een beetje overdrijven lijkt net of je achter met hulp veren rijdt ( polo combo).
Ik vond de hoogte voorkant wel ok, dus heb ik achter alleen de veren veranderd naar eibach, nu staat de polo wel mooi horizontaal.



Prijs 40.-
 

Bijlagen

  • DSCN0504.JPG
    DSCN0504.JPG
    1.5 MB · Weergaven: 63
  • DSCN0507.JPG
    DSCN0507.JPG
    1.5 MB · Weergaven: 58
  • DSCN0508.JPG
    DSCN0508.JPG
    1.4 MB · Weergaven: 63
  • DSCN0509.JPG
    DSCN0509.JPG
    1.6 MB · Weergaven: 65
  • DSCN0506.JPG
    DSCN0506.JPG
    1.4 MB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
In de doos zit twee veren voorkant van Eibach
En twee veren achterkant van polo GTI 6c

Leg het even uit:
Ik heb zelf een 6c gti onderstel gekocht voor de 1.6 tdi, zonder problemen gemonteerd past allemaal.
Na een rondje rijden zag ik dat de polo een beetje voorover stond, met een beetje overdrijven lijkt net of je achter met hulp veren rijdt ( polo combo).
Ik vond de hoogte voorkant wel ok, dus heb ik achter alleen de veren veranderd naar eibach, nu staat de polo wel mooi horizontaal.

Ik vind het ook niet staan met de kont omhoog, en het rijdt ook voor geen meter, het is maar het verschil van 1,5 cm.
Misschien is de gti iets zwaarder aan de achterkant, of de 1.6 tdi zwaarder aan de voorkant.

Prijs 40.-
Komt door de verkeerde aslasten waarschijnlijk.
 
heeft idd met de aslasten te maken daar zit wat verschil in wat zorgt voor een scheven auto, Advies is dan ook om veren te nemen die speciaal voor jouw auto geschikt zijn. Het GTI onderstel is niet meer dan verkorte veren. Controleer de aslasten van jouw auto eens met die van de GTI

Kan de veernummers niet lezen net als de het setnummer niet anders kon ik wel wat gegevens opzoeken
 
heb even opnieuw een paar foto’s gemaakt:

twee voor veren van Eibach, het nummer staat erop.
twee achter veren GTI alleen met een 5 stippen, staat geen nummer op.

een foto van de doos voor welk type polo.
meer gegevens heb ik niet.
DSCN0534.JPG DSCN0536.JPG DSCN0535.JPG
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: vwpolobm
De GTI eibach veren mogen maximaal hebben:

vooras tussen de 860 en 960 KG (veernummer F11-81-010-05-VA)


Als je deze voorveren op een auto met met een maximale aslast van 860KG ( eibach heeft namelijk daar een aparte set staan) zakt ie voor niet zoveel vanwege te sterke veren en kan het zijn dat stuiterig gaat worden
 
  • Leuk
Waarderingen: Durban
Ik ben erg blij met de originele GTI veren met dempers die eronder zitten,
niet Te laag, iets stugger en rijdt strak,ook niet meer dat dijnzen als in het begin.
alleen de achterkant nog een Rear Sway-Bar monteren ...
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
ik durf je het niet te zeggen, google anders op; VW Polo (6R). E10-85-024-02-22
of iemand anders hier ??


VW Polo (6R_) 1.2 TSI, 1.2 TDI, 1.6 TDI
Baujahr: 06/09-
Tieferlegung: VA 25mm / HA 30mm
Achslast(en): VA 940kg / HA 820kg
Hinweis(e): A, 18, 20
TÜV: Teilegutachten nach §19.3
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Vooral bij de voorste veren komen de aslasten nogal precies. Die kun je vinden in de deuropening van de besturder, op de sticker.
Een TDI blok is over het algemeen een stukje zwaarder dan een FSI of TSI blok en binnen de blokken zit ook een gewichts verschil.
Kijk even of je aslast VA (vorderachse, voor as) 940 kg is in de deur van je Bluemotion.
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Oke, maar het zijn veren voor de 1.6tdi, dus kwa gewicht of aslasten zou het toch niet echt uit moeten maken voor de 1.2tdi?

Ik kijk zo ff in de deuropening..

Nog een ander vraag.. Over vering en dergelijke heb ik geen verstand van, eerlijk gezegd..

Stel dat ik deze eibach veren zou monteren onder mijn BM, wat voor verschil zou je merken?

uploadfromtaptalk1440416813126.jpg

Zo te zien, is hij niet voor geschikt? 900kg ipv 940?
 
zijn deze veren er nog? Ik heb een KW v1 voor een polo 1.2 tsi maar ben in het bezit van een GTI. Deze weegt 100kg zwaarder aan de voorkant dus moet ik er andere veren op volgens de dealer. Passen deze op een schroefset toevallig?
 
zijn deze veren er nog? Ik heb een KW v1 voor een polo 1.2 tsi maar ben in het bezit van een GTI. Deze weegt 100kg zwaarder aan de voorkant dus moet ik er andere veren op volgens de dealer. Passen deze op een schroefset toevallig?

Hallo Noel, de veren zijn er nog, ik durf het niet te zeggen of ze passen moet je gewoon proberen..
Mocht je toch interesse hebben neem contact op met @starsky ,
Noel als je even hier terug lees begrijp je wat de bedoeling is.
vragen mag altijd :)
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!