Sensor voor stuurhoek geen signaal/communicatie

Hallo!

Laat ik me eerst even voorstellen, ik ben Darren en ik ben de eigenaar van een VW Polo 6r 1.2 (BJ2010).
Nou heb ik een probleem met mijn auto. Op mijn dashbord gaat het lampje van de ESP branden, nou heb ik een OBD2 stekker met software (van Autowolf).
Ik heb de auto uit gelezen en de volgende fout is er uit gekomen: Sensor voor stuurhoek geen signaal/communicatie fout code 00778 (zie bijgevoegde foto).
Aan de hand van deze fout code heb ik een nieuwe stuurhoeksensor besteld en ingebouwd. Nou blijft tot mijn grote verbazing de fout er in staan. Als ik in de live data van mijn auto kijk, dan zie ik op dit moment wel de snelheid waarmee ik mijn stuur rond draai maar niet de hoek waar het stuur in staat. Ik heb samen met mijn vader het hele werkplaats handboek doorgespit om te kijken of we daar de fout mee kunnen oplossen. Maar tot op heden helaas nog niks kunnen vinden.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze fout kan op lossen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210309-101551.jpg
    Screenshot_20210309-101551.jpg
    59 KB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo  1.2 
niet lullig bedoeld hoor, maar kun je er dan niet beter vanaf blijven, en naar iemand gaan die er verstand van heeft.
want als je hiermee gaat rommelen zonder dat je een canbus kabel kunt vinden... dan gaan er geheid brokken vallen. kortsluiting in de canbus (zeker powertrain) is gewoon een auto die geen meter meer rijdt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!