SEAT Leon FR, besteld VW Polo GTI

Ik zal me even voorstellen, ik ben Richard en rij sinds elf jaar onafgebroken SEAT en de laatste is een Leon FR 2.0 TFSI met stage II JD tuning.
Aangezien ik deze auto alweer 3 jaar heb was ik toe aan wat anders maar kon binnen de huidige SEAT modellen geen goede opvolger vinden en ben via Menaz, mijn collega admin op SEAT-Online, bij de Polo GTI uitgekomen en op dit informatieve forum terecht gekomen.

Vandaag heb ik de Polo besteld, echter wel via mijn SEAT dealer (en vriend) Edwin van der Velden, loop ik tenminste niet helemaal over. ;)

Het is dus een Polo GTI geworden met de volgende opties:

VW Polo GTI 1.4TSI DSG
Kleur: Flashrood
Bekleding: Jacky

Opties:
- Executive Plus-pakket
- Advance pakket
- Winter-pakket
- Licht & Zichtpakket
- 17" LM-velgen Detroit
- Multif. stuurwiel met tiptronic
- 65% getinteruiten achter

Voor wat betreft opties ga ik er niet op achteruit, qua snelheid en ruimte wél, maar daar kan ik vast wel aan wennen en anders gaan we gewoon weer tunen.

Maar goed, de Leon FR:

P1000501JPG-1.jpg


Daarnaast heb ik nog een VW Golf MK1 cabrio die ook verkocht is/wordt:

golfje-1.jpg


De Golf gaat er uit omdat ik er eigenlijk gewoon nooit mee rijdt, en dat is zonde van zo'n mooie auto....
 
Welkom hier

mooie wagens
nette classic line

en over de snelheid
ja stage 2 jd is heel snel

maar ik rij nu al ff met de polo en de belevenis met de dsg en de turbo/compressor is geweldig flippers en tot 7000 toeren in een lichte gooi en smijt wagen is erg lekker

op mivw een duitser gesproken
met een andere setup waaronder
de uitlaat
de intercooler
luchtinlaat
en chip

232pk 349nm
hij had filmpje
251 op de gps 268 op de klok
geweldig

succes met de wagen
en de verkoop van de classic line

gr andy
 
Thanks Andy! Ik ben ook juist meer liefhebber van de kleinere snelle auto's dus de keuze voor de Polo is voor mij de juiste. Ik heb ook twee keer een Ibiza Cupra 1.8 20VT gehad en dat past gewoon beter bij mij. Ik ga eerst een tijdje genieten van de standaard GTI en als het gaat kriebelen ga ik wel weer eens over tunen nadenken, heb je gelijk weer een andere auto. :lol:
 
Dank je! Dennis is inderdaad heel SO aan het leeghalen. ;)

VW doet het gewoon erg slim, de Polo is wat prijs/kwaliteit betreft een stapje hoger dan de SEAT Ibiza. Wat mij vooral aansprak was dat je zo'n beetje alle luxe opties kon aanvinken bij de Polo, iets wat bij de Ibiza niet mogelijk is. Tenminste niet degene die ik bij de Leon gewend was...
 
Dank je Maik! Ik heb voor twee deuren minder gekozen, we zitten eigenlijk nooit met meer dan twee mensen in de auto en ik vind de Polo ook mooier in balans met twee deuren. De ruimte komt dus wel goed want zoveel hebben we niet nodig. ;)
 
jayray zei:
Gefeliciteerd met je aankoop! Echt een mooie golf heb je trouwens!

Dank je! Het is inderdaad een hele mooie Golf waar we lang naar hebben gezocht en we hebben 'm in de loop van de tijd ook weer redelijk naar origineel teruggebracht. Maar als je 'm niet gebruikt kan een ander er beter plezier van hebben, een auto hoort m.i. gewoon niet bijna elf maanden per jaar in de garage stil te staan...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!