Sdu's Candy Polo BlueMotion GTD

Hey allemaal!
Ik kijk al een tijdje mee op het forum, maar nu ik mijn Polo heb ontvangen is het tijd voor meer.

Begin juli een Polo BlueMotion besteld en gelijk mijn vorige auto ingeleverd (2006 Audi A4 S-Line 2.0TDI). Om de tijd door te komen een Polo 86c (1993, rood) gekocht Big Grin
Dit was uiteraard even wennen van een 2.0TDI naar een 1.0 Benzine ;) maar ik ben de tijd er mee doorgekomen. De tijd tot de levering heb ik mooi kunnen opvullen met het uitzoeken van de nodige upgrades die ik wil doen aan het beperkte assortiment aan beschibare standaard opties op de auto. Uiteindelijk na wat speurwerk op het forum hier nog wat nieuwe ideeen opgedaan en de voorbereidingen getroffen hiervoor.

Begin oktober was het dan zover: Dinsdag en woensdag de nieuwe Polo Bluemotion opgehaald in Wolfsburg. Voor wie dit nog niet heeft overwogen: Een aanrader, zeker de Suite in het Ritz Carlton Hotel (220m2) met zo ongeveer alles er op en er aan ;)
Woensdag de auto uiteindelijk meegenomen. Donderdag en vrijdag gelijk flink aan de slag om alles naar wens aan te passen.

Mijn nieuwe Polo ziet er op papier als volgt uit:

Volkswagen Polo Bluemotion 1.2TDI BlueMotion Comfortline 55kW/75pk 5 versnellingen
Kleur: Candywit
Bekleding: Metric Zwart

Meeruitvoeringen:
- Executive Plus
- Vier deuren inclusief elektrische raambediening
- Zijruiten achter en achteruit 65% getint
- Licht & Zicht pakket
- Winterpakket
- Climatronic
- Multifunctioneel stuurwiel
- Alarm Plus
- Park Distance Control
- RNS310 Navigatiesysteem
- Multimedia Aansluitbox
- Mistlampen met bochtverlichting
- Telefoonvoorbereiding
- Airbag voor bijrijder uitschakelbaar
- Hoofdairbags voor en achter
Gezien ik niet rook: Full option ;)

Aanpassingen die ik zelf nog wou doen:
- 17" Volkswagen Motorsport velgen (antraciet)
- OEM Xenon verlichting met dagrijverlichting
- OEM Donkere achterlichten
- Carbon wrap dak
- Carbon Spiegelkappen
- Bluemotion logos verwijderen
- GTI grille
- GTD grille logo (wit)
- GTD achterklep logo (wit)
- GTI stuur
- Sportpedalen
- Highline lederen deurpanelen
- Volkswagen iPhone 4 Bluetooth Carkit
- Achterbumper beschermstrip

Aanpassingen die ik nog wil doen:
- LED kentekenverlichting
- Highline (leder) / GTI stoelen / achterbank
- W8 binnenverlichting
- Voetenruimteverlichting
- Verlagen achterzijde

Maar genoeg tekst, tijd voor fotos!

De Polo, 1 dag na het ophalen, vlak voor het wrappen van het dak
6231469162_4f5f9a8505_z-1.jpg


De Polo, diezelfde dag, maar dan na het wrappen ;)
6231423626_7c2a985b76_z-1.jpg


Dezelfde avond nog even een sfeershot gemaakt van de nog niet verder aangepaste Polo
6230903245_80f06820bb_z-1.jpg


Na het modden op vrijdag heb ik op zaterdag wat fotos gemaakt, een aantal (ongewassen) shots:
6230898299_9a67a44df4_z-1.jpg

6230883855_4057e1e7b4_z-1.jpg


En voor het overall aanzicht mét kleur en het dak erop:
6231411970_ddf5811494_z-1.jpg


en een foto van het interieur dat nog niet klaar is:
6242913773_9c6115b28b_z-1.jpg
 
De Xenon is een aantal uren werk geweest en heeft mijn vader geregeld. (Heeft zelf ook een BM met Xenon). Het komt in ieder geval neer op heel veel draden omleiden, knippen etc etc...

Een iets betere foto van de voorkant:
6231410612_919e801401_z-1.jpg


Heb nog niet echt tijd gehad om een mooie locatie te bedenken en daarbij overdag tijd te vinden ook een foto te maken ;)

Gezien ik zoveel mogelijk OEM wil houden, was er maar een beperkte keuze in velgen. Daarbij viel het me op dat ik de Motorsports bijna nooit voorbij zie komen, maar ik ze wel erg mooi vind.

Edit:
Een overweging die ik nog maak momenteel is het verlagen (van alleen de achterkant?) Gezien de tussenruimte daar wel erg groot is (als ik langer sta te kijken lijkt de auto helling af te staan met de neus..)
 
Hoogteregeling zit er niet op, maar bv in het dashboard zit er wel een andere schakelaar op zodat het wel netjes weggewerkt is zonder functieloze knoppen.
Edit: Overigens is de automatische hoogteregeling niet heel lastig, het is alleen wat gedoe met draden trekken. Bij mijn vorige auto (Audi A4) eens gekeken hoe het geheel in elkaar zit qua hoogteregeling, maar dat is niet heel bijzonder. Reden waarom ik het niet gedaan heb is de extra moeite en kosten terwijl het eigenlijk niets oplevert als je altijd met ongeveer dezelfde belading gaat rijden.

Hoe het werkend krijgen precies werkt weet ik niet, wat je nodig hebt is in ieder geval een set Xenon koplampen, alle lampjes, clipjes etc. 2 VW Golf 6 Xenon adapters en daarna is het knippen en door lussen. Zal eens vragen of hij het op papier kan zetten. Het was in ieder geval veel meet en denk werk om het voor elkaar te krijgen (inclusief dagrijverlichting etc).

Dingen waar je wel tegen aanloopt is de keuze voor welke bochtverlichting en welke dagrij verlichting je pakt (dit zit immers beide ook in de koplampen). Ik heb vooralsnog gekozen voor de originele bochten verlichting van de BM (in de bumper) en de dagrijverlichting van de Xenon koplampen (LEDs).
 
Ik heb veel bewondering voor dit werk hoor! Je moet is weten hoeveel man dit al gedacht heeft maar het niet aan durfde.

Kortom petje af ;) En mocht je het één en ander op papier kunnen zetten dan zouden wij dit graag op MyPolo.nl verwerken

Wat ben je nou nog van plan met het interieur? Gwn zwart leder? Kom nog wel eens wat tegen op ebay dus dan kan ik je een PB sturen met de link ;)
 
Het is wel een kostbare zaak, zeker om het uit te proberen. Maar daarom ook eerst mijn vader laten proberen ;) die rijd er inmiddels een maand of 2-3 mee rond.

Wat betreft het interieur: het is standaard nogal saai en de stoelen zijn niet al te fijn (zeker niet in vergelijking met mijn vorige S-Line interieur). Ik heb nog niet echt gekozen voor een specifiek interieur, maar een GTI interieur, een lederen highline interieur of voor een leuke prijs een normaal highline interieur zijn welkom. Het belangrijkste is dat het meer steun geeft in ieder geval. Uiteraard zou ik het GTI interieur gewoon stof laten, ieder ander interieur zal uiteindelijk in leder uitgevoerd moeten worden. Overigens bepalen de stoelen straks ook het uitgangspunt voor de rest van het interieur.

Zelf check ik eBay ook regelmatig voor interieurs, maar de afgelopen weken is het magertjes (eigenlijk niets meer gezien?)
 
Mooie auto ;) Eindelijk iemand die OEM Xenon wel voor elkaar heeft..

Ik zag nog laatst een Crosspolo interieur met deurpanelen op Ebay.de (geen .nl !).. Deze is gelijk aan Highline interieur maar andere kleurstelling + Crosspolo logos.. Aangezien je deze gaat bekleden met leer is het wellicht een optie..

succes :)
 
@Polodave: Mocht het zover zijn hoor ik het graag van je ;)

@HakanC: Dat interieur heb iik zien staan inderdaad, misschien is dat ook een optie dan.

Laatst voor de gein eens gevraagd naar 2 nieuwe GTI voorstoelen bij de dealer, maar die schatte het op ongeveer 2000 euro... per stuk :?
 
crazyman zei:
dat is een erg nette polo!
Ben benieuwd wat voor interieur ht uiteindelijk word. 2000,= is inderdaad erg veel!

Waarom wil je het GTI interieur eigenlijk niet in leer en de rest wel? :roll:

Nou het zit wat lastiger in elkaar: Het stuur dat ik nu heb is een GTI stuur (rood stikstel), dit vind ik wel mooi om het niet helemaal zwart te laten worden van binnen. Liefst heb ik daarom een GTI interieur (origineel, anders is het naar mijn idee zonde van de stoelen als je ze laat overtrekken met leder) gezien deze de meeste steun bieden. De deurpanelen van een GTI zijn standaard stof, dus deze sowieso vervangen door leder.

Mocht ik GTI stoelen kunnen vinden: dan krijgt het interieur meer rode accenten.
Mocht ik highline stoelen vinden die nog bekleed moeten worden: dan zal het zwart leder met rood stiksel worden.
Mocht ik zwart lederen highline stoelen vinden dan ga ik misschien toch voor geheel zwart en wil ik een ander stuur gezien de stikselkleur anders nergens terugkomt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!