Schok bij rustig gasgeven na gas los met laag toerental - 1.2TSI 6-bak 77kw

Oke, ik ben vanmorgen ermee naar de dealer geweest, monteur is meegereden. Constateerde het probleem ook. Wat zijn conclusie is: kleine spelingen op de onderdelen van de aandrijflijn. koppeling, bak, aandrijfassen. Deze kleine spelingen worden met gas los en gas erbij gecompenseerd met een schok. Niks aan te doen, en hoort bij de kilometerstand, moet je mee leren leven. Wat vinden jullie, moet ik het daarbij laten?
 
Iemand al een concrete oplossing voor dit probleem? Herken het namelijk zelf ook. Ontzettend storend! Zeker met de aircocompressor ingeschakeld!

Nog geen concrete oplossing. Ik heb het idee dat het destijds met een software update wat minder is geworden op een later moment. Ook het reinigen van het gasklephuis heeft geholpen. Maar nog steeds is het met airco aan vrij duidelijk merkbaar. Maar mijn wagentje heeft nu 251460 gedraaid. Een schokje hier of daar maakt mij niet zoveel meer uit ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!