SCHADE :-(. Polo 6R zwart linker spatbord. Wie heeft er mogelijk een?

Een klein half jaar geleden heb ik op dit forum om wat advies gevraagd voor de aanschaf van mijn Polo. Inmiddels al een half jaar
een leuke 6R 1.4TDI onder de kont. Erg fijn autotje.

Helaas trof vandaag na mijn dienst mijn auto met een flinke deuk in het linker spatbord aan. Dader natuurlijk op het kerkhof, geen briefje want dat doen de meeste tegenwoordig niet meer. Balen als een stekker. WA+ verzekerd en het waarborgfonds aanspreken, tja.. optie. Maar eigen risico van 250,- en met een beetje creatief schade herstellen kom je daar nog niet aan.

Zelf denk ik er aan om gewoon een nieuw spatbord te kopen, wellicht een kale die alleen in de primer staat en deze laten spuiten. Ik neem aan dat het niet zo veel werk is om een spatbord te wisselen. Zal ook vast wel op het forum staan hier hoe.

Is er wellicht iemand hier die een zwart spatbord heeft staan of weet te vinden voor een leuke prijs? Voordat ik op de commerciële markt ga kijken. Het is al k*t genoeg.

En wellicht ook iemand die weet of een spatbord van een 6C ook op een 6R past? Dan is er al een hoop meer aanbod.

Ik heb meerdere hobbyauto's en ik ben nogal een perfectionist, van swirls in de lak krijg ik al te kriebels om er wat mee te doen. Laat staan een deuk die niet eens mijn eigen schuld is. Hier kan ik niet mee rijden.

20201121_230007.jpg20201121_230224.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI 
Het zijn een paar krassen, die zie je niet heel goed. Geen kleur van de tegenpartij.

Eigenlijk is het alleen een deuk. Uitdeuken is wel een optie, even kijken wat dat kost.

Ik heb voor 125,- een nieuw spatbord gevonden in mijn kleur L041. Volgensmij is dat vrij makkelijk zelf te doen. Ook even kijken of de bumper er af moet. Iemand ervaring/tips?

Godzijdank is de deur niet geraakt en alleen t spatbord, als ik voor bovenstaand bedrag klaar ben is het jammer dan maar valt het dus reuze mee.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI 
Als het alleen deuken waren, was ik voor uitdeuken gegaan. Hoeft niet alles los.
Maar als je voor 125eu al een nieuw zijscherm hebt, zou ik dat doen. Mits origineel is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
gebruikt schermpje erop en klaar!
Zijn de kosten niet en het weegt niet op tegen uitdeuken en herspuiten.

www.onderdelenlijn.nl haal ik altijd mn spulletjes weg! Liggen ook genoeg Polos inmiddels!

Alleen blijft het altijd jammer geld en idioot dat men tegenwoordig geen briefjes meer achterlaat!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Deze deuk heeft nogal scherpe kanten. Die krijg je er bijna niet uit zonder lak schade te veroorzaken..
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik ga een nieuw scherm kopen. Monteren lukt wel. Weet iemand hoe het kapje rechtsboven naast de spiegel eraf moet? Derest spreekt voor zich.
Als je een nieuwe koopt.. koop wel een orgineel scherm.
Pasvorm Imitatie is vreselijk.
Heb me er 2 jaar aan geërgerd.
Toen gekocht via mp.
Scherm plus nieuwe lak 125 of 150 euro.
Lak kwam er naar een jaar al af.
Dus doe het direct goed
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!