Schade aan bumper

Zonde van de auto om dit met een spuitbusje bij te rommelen....

Ik gok dat de spoiler zit geklikt, dit kan je zelf wel.
Spotrepair zou geen 300€ kosten voor zo een klein stukje denk ik.
Zou eerder een lakstift gebruiken dan een spuitbus in ieder geval
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
veel te groot voor een lakstift; goed afplakken, met hechtprimer voorbehandelen, en goed schuren; dan moet het lukken. Lakstift is echt voor kleine plekjes
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Mixed feelings. Had er denk ik wat teveel van verwacht. Wel beter dan het was in elk geval en scheelt een hoop geld. 1 laag kunststof hechtprimer, 2 lagen primer en 3 lagen lak. Als je inzoomt zie je wel wat plekjes waar ik met de lakstift wat plekjes heb bijgewerkt en andere waar toch lak is gekomen waar het niet hoort.
Nog tips om dit wat weg te werken?
 

Bijlagen

  • 20200325_154518.jpg
    20200325_154518.jpg
    347.1 KB · Weergaven: 83
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Polijsten zou kunnen, maar dat is met de hand een hels karwei begrijp ik (heb geen machine). Ben er zelf ook niet tevreden over, maar denk dat ik er wel mee ga kunnen leven. Voor het globale zicht is die kale plek nu weg. Ben gelukkig niet zo'n Pietje Precies. Maar had er wel meer van verwacht, eerlijk is eerlijk
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R en WiZZiEJP
Even bijtippen was hier niet aan de orde, zoals je kunt zien op de foto van de schade. Dan is het in elk geval een stuk beter zo, zij het niet optimaal en verre van perfect
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik weet niet of je je mistlamp en het glanzende zwarte er omheen er af kunt halen?
Spuitwerk is sowieso vaak een kwestie van schuren,spuiten,schuren,spuiten,schuren,spuiten,aflakken.
Er bestaat ook een spuitvulprimer om de wat diepere krassen wat of te vullen. Daarna egaal schuren en kleur spuiten.
Heb je ook een blanke lak bij besteld?
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
Ja, ik heb wel braaf geschuurd en verschillende lagen primer gebruikt. Maar het is lastiger dan het lijkt, ook al volg je de instructies nauwgezet.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ai, jammer van de schade.
In ieder geval respect dat je zelf hebt geprobeerd om de schade te repareren. Maar ik zou toch (als je zoals je zelf aangeeft, niet zo Pietje precies bent) er niet zelf aan begonnen zijn. Meestal worden dingen er dan niet mooier op.
Nu heb je je hoogglans delen zo te zien ook half meegeschuurd. Dit maakt de reparatie alleen maar duurder.
Maargoed, nogmaals respect dat je er zelf aan begonnen bent. Ik kan het altijd wel waarderen als men zelf iets probeert op te lossen. (y)
Misschien een tip voor een volgende keer om jezelf eerst wat beter te informeren hoe je het dan oplost. Zat filmpjes op internet met instructies en of tips.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Goede poging maar kan beter (y). Primer is niet dik genoeg voor die schade, eerst die diepe plekken opvullen en heel goed schuren dan primer en weer schuren totdat je het helemaal egaal is. Daarnaast is het met lak van de dealer nagenoeg perfect te doen. Kwestie van goed afplakken en na t spuiten goed nat schuren en polijsten. Zo heb ik het altijd gedaan.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
De afgelopen dagen nog met enig succes wat aan de lip gewerkt, met wonderspons en filler.
Als ik het nu zo eens evalueer, pakt dat toch overwegend positief uit. Ik heb wat geleerd, n.l. dat je zoiets niet moet onderschatten. En dat je vooral aandacht moet besteden aan het voorwerk.; en daar de tijd voor moet nemen. Ik ben te ongeduldig en wil te snel naar het resultaat.
Het had dus ongetwijfeld beter gekund. Maar ik heb er van geleerd, behoorlijk wat geld uitgespaard en kan leven met het resultaat, als je niet te nauw kijkt, zoals op bijgaande foto.
 

Bijlagen

  • 20200328_120536.jpg
    20200328_120536.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 51
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
tja als je maar van ver genoeg kijkt zie je het niet.. ik denk dat dit ook de restwaarde van het voertuig negatief beïnvloed
Bij taxatie zullen ze dit zeker zien. Echter heeft hij deze auto nog niet zo lang en is de kans klein.. Zou 't zelf voor het meuije laten fixen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!