Safelock activeren op Polo 6C met fabrieksaf alarm

Beste mensen,

weet er iemand of een Polo 6C Met alarm de Safelock functie standaard heeft, ik kan deze nergens op de bekende plaatsen vinden in VCDS.
Zowel niet bij Long Coding als bij Adaption.

Iemand hier bekend mee of deze te activeren is?

VCDS versie 18.9

Alvast bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2TSI 90Pk 
Bedankt voor jullie antwoorden,
echter heb ik geen module 46 Comfort systeem en mis ook de Byte - [Byte 00]: Central Locking without Safe-Function,
ook bij 09 central electrics, ik vind het zeer vreemd dat ik nergens Safelock heb staan gezien de auto OEM Klasse 3 Alarm heeft.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2TSI 90Pk 
Makkelijke test

Ga in je auto zitten,
laat de auto vergrendelen,
probeer de deur van binnenuit te openen.
Gaat dit, dan geen SAFELOCK
Gaat dit niet, wel SAFELOCK

(staat er trouwens niet bij van contact halen, iets van SAFELOCK in je display?)
Deze test inderdaad al gedaan, ik krijg niet de melding en krijg gewoon de deuren open, ook als alarm af gaat.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2TSI 90Pk 
Tegenwoordig worden er 2 verschillende sloten gemonteerd bij VW.
Met SAFELOCK en zonder, bij mijn polo (met OEM alarm) zit het erop, melding ook in het display. (op de radio staat dan oa. iedereen uitgestapt?)
Bij een bekende van mij met een VW uit hetzelfde bouwjaar, geen SAFELOCK (geen OEM alarm aanwezig) geen melding op AID

Het lijkt erop dat je dan geen SAFELOCK hebt, misschien dat @iichel daar net iets meer van weet.

Ik weet dat bij de 9N/9N3 elke auto de SAFELOCK/DEADLOCK heeft.
 
Kijk even bij central electrics module 9
Long coding, byte 8 bit 6 (Central Locking w/o safelock installed) moet niet aangevinkt staan. (dit is bij een golf 7 wellicht kan de bit elders staan in de long coding)
Dat is het hem nou juist, in de gehele module vind ik niet die byte met die omschrijving, dus ik vrees dat het er gewoonweg niet op zit, of VCDS houdt me voor de gek.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2TSI 90Pk 
Dat is inderdaad vreemd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de 6R/6C er nooit echt naar gekeken heb, mijn broertje heeft een 6R maar een instapmodel.
Kan mij even niet herinneren of hij die byte wel heeft in VCDS

Een kale SEAT Ibiza van 2011 had het bv weer wel in display staan o_O
 
Kijk anders even op je optiesticker in de auto. (boekje en/of kofferbak)

Onderstaande codes kunnen misschien opheldering geven

4F5 met SAFELOCK
4F6 zonder SAFELOCK with IKESSY
4l1 zonder SAFELOCK
4K3 met SAFELOCK

Hier is een coderinglijst VAG-option codes
 
Laatst bewerkt:
oja had je al gezegd, oude versie, neppe kabel? Kan verklaren waarom je geen toelichting ziet bij Byte 8, bit 6 module 9. De kans is groot dat dit de plek is om Safelock aan/uit te zetten maar omdat je VCDS geen toelichting geeft is het een gok, al weet ik bijna zeker dat het de goeie is. Als het geen effect geeft zet het vinkje dan weer hoe hij stond en dan moet het goed zijn. Eigen risico natuurlijk ;)
 
oja had je al gezegd, oude versie, neppe kabel? Kan verklaren waarom je geen toelichting ziet bij Byte 8, bit 6 module 9. De kans is groot dat dit de plek is om Safelock aan/uit te zetten maar omdat je VCDS geen toelichting geeft is het een gok, al weet ik bijna zeker dat het de goeie is. Als het geen effect geeft zet het vinkje dan weer hoe hij stond en dan moet het goed zijn. Eigen risico natuurlijk ;)
Gaan we proberen, is inderdaad een neppe kabel. Ik houdt jullie op de hoogte. Bedankt allen!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2TSI 90Pk 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
Updatetje, helaas Bit 6 niet zichtbaar... Vrees dat het niet er op zit. Zie fotos...

Wel Byte 20 bit 6 veranderd ook een ongedefinieerd vinkje, toen kreeg ik Safelock in beeld maar dan springt de Led van de centrale vergrendeling in Storing.
 

Bijlagen

  • 20230807_161254.jpg
    20230807_161254.jpg
    839.2 KB · Weergaven: 17
  • 20230807_161544.jpg
    20230807_161544.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo 6C  1.2TSI 90Pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!