Ruitenwisser sproeier koplamp los koppelen

Goedemiddag,

Is het mogelijk op een of andere manier ervoor te zorgen dat niet elke keer mijn koplamp sproeiers mee spuiten als ik mijn voorraam wil schoonmaken?
Ik moet vrij lang de sproeier laten lopen voordat ie een beetje het hele raam bedekt heeft, en ondertussen blijven de koplamp sproeiers ook doorgaan.
En is het bij jullie Polo's ook zo dat er niet echt veel water uit de sproeiers bij de voorruit lijkt te komen?

Mvg,

Aram.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
Ik heb de koplamp sproeiers uitgeschakeld met VCDS. Zo'n hekel aan, auto gewassen, moet je om een of andere reden voorruit sproeien en dan meteen je hele auto onder door die overdreven koplamp sproeiers die ook nog eens meer over de auto gooien dan tegen de lamp (ja, bij stilstand). Overigens gaan de koplamp sproeiers met een interval van 1 op 10 met de voorruit sproeiers standaard. Geen idee of die interval los is aan te passen.

Als je geen VCDS hebt kan je ook de zekering eruit halen heb ik begrepen.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik wist niet dat je dat kan uitzetten in de VCDS, waar staat dat?
Ideaal gezien zou ik het gewoon op commando willen activeren, de koplampsproeiers.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!