Ruitenvloeistofpomp vraag

Beste forumleden,

Ik ben zo handig geweest om de zomer ruitenvloeistof in de auto te laten zitten. Met de afgelopen weken de vorst is het waarschijnlijk allemaal bevroren. Ik heb toen van dat concentraat in mijn tank gegooid dat als het bevroren in de tank zit het wel weer ontdooid. Inmiddels is het al een tijdje niet meer onder nul hier geweest maar nog steeds doet ie het niet. Nu vraag ik mij af of het nog bevroren is of dat mijn pomp stuk is. Mijn sproeiers op mijn koplampen doen het wel. Nu vraag ik mij af zijn dit twee verschillende pompen? Als dat het geval is heb ik de kans dat mijn pomp stuk is. Is het er maar een dan moet ik denk ik nog langer wachten?

Als het er wel twee zijn zou iemand mij dan kunnen vertellen waar de pompen zitten dan kan ik er een mogelijk zelf vervangen.

Alvast dank voor jullie tijd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90PK 
Pompen zitten aan je reservoir vast en die zit, staande voor je auto, links net naast je koplamp achter de bumper. Ik zou eerst even kijken of je een kapotte zekering heb, weet alleen even niet of beide pompen apart afgezekerd zijn. Het makkelijkst is het om je binnenscherm van je rechter voorwiel eruit te halen en dus ook je rechtervoorwiel. Dan kan je bij de stekker, ff meten, werkt dat wel, dan nieuw pompje halen.
 
Beste forumleden,

Ik ben zo handig geweest om de zomer ruitenvloeistof in de auto te laten zitten. Met de afgelopen weken de vorst is het waarschijnlijk allemaal bevroren. Ik heb toen van dat concentraat in mijn tank gegooid dat als het bevroren in de tank zit het wel weer ontdooid. Inmiddels is het al een tijdje niet meer onder nul hier geweest maar nog steeds doet ie het niet. Nu vraag ik mij af of het nog bevroren is of dat mijn pomp stuk is. Mijn sproeiers op mijn koplampen doen het wel. Nu vraag ik mij af zijn dit twee verschillende pompen? Als dat het geval is heb ik de kans dat mijn pomp stuk is. Is het er maar een dan moet ik denk ik nog langer wachten?

Als het er wel twee zijn zou iemand mij dan kunnen vertellen waar de pompen zitten dan kan ik er een mogelijk zelf vervangen.

Alvast dank voor jullie tijd.

Uit ervaring klinkt het alsof je zekering kapot is. Dat checken kan nooit kwaad. Ik deed dat pas na alles eraf gehaald te hebben.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: Dylan
misschien dat ik hier op in mag haken, hoe grote reservoir zit er in een 6r... ( liter)
Mijn 9n3...drama weinig...of ik spray gewoon teveel,dacht misschien zijn er leden die de reservoir om wisselen voor en grotere.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!