Roy's VW Polo 6R Highline Pepper Grey

Ik heb ook een (grijze;))6R Highline met 17” eronder, en vroeg me af of het veel scheelt qua rijcomfort met de verlaging eronder?

Je merkt zeker verschil en je moet je rijstijl daar (binnen de bebouwde kom) op aanpassen. In Nederland zijn er tientallen drempels in iedere stad of dorp, maar we hebben daar tegenover wel weer heel fijne wegen. Kortom, je kan niet met 50 over de drempels jakkeren, maar verder heb je weinig verschil naar mijn mening. Daarnaast effe opletten met kuilen of kapot wegdek, de schokdempers kunnen het iets minder goed opvangen.

Als je het dus echt wilt ervaren moet je een keer een rondje doen (in verschillende auto’s, want het merk verlaging moet ook nog verschil geven). Kan evt. zondag op de meeting? Ben je er ook?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb ook een (grijze;))6R Highline met 17” eronder, en vroeg me af of het veel scheelt qua rijcomfort met de verlaging eronder?
Je merkt zeker verschil en je moet je rijstijl daar (binnen de bebouwde kom) op aanpassen. In Nederland zijn er tientallen drempels in iedere stad of dorp, maar we hebben daar tegenover wel weer heel fijne wegen. Kortom, je kan niet met 50 over de drempels jakkeren, maar verder heb je weinig verschil naar mijn mening. Daarnaast effe opletten met kuilen of kapot wegdek, de schokdempers kunnen het iets minder goed opvangen.

Als je het dus echt wilt ervaren moet je een keer een rondje doen (in verschillende auto’s, want het merk verlaging moet ook nog verschil geven). Kan evt. zondag op de meeting? Ben je er ook?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben dan ook aanwezig, welk merk zit er onder jouw Polo?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik had onder mijn Fabia Eibach veren en Bilstein B8 dempers. Een enorm verschil in wegligging. Idd wel af en toe oppassen met drempels e.d. Een enkele keer was een harde klap ook niet te vermijden. Was er dus best tevreden over. Maar nu met de GTI merk ik echt het verschil; ervaar deze zelfs in de sportstand als uiterst comfortabel in vergelijking met de verlaagde Fabia. Het is dus wat je gewend bent en je levert iets aan comfort in. En in hoeverre dat acceptabel is, is een puur individuele zaak. Wat de één lekker stug vindt, ervaart de ander als onaangenaam.
Zelf ervaren hoe het rijdt is dus zeker aan te raden.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
En toen reed er gisteren een Roemeense vrachtwagen achter op m’n Polo...

Ik stond midden vooraan bij de stoplichten, vrachtwagen stond achter mij, linksaf en rechtsaf kregen groen en de vrachtwagen trok ook op. Toen de middenbaan pas groen kreeg tikte hij mij al vol aan. Erg ongelukkig allemaal, maar dat kan helaas gebeuren.

Chauffeur was een jonge gast, gaf direct toe dat hij fout was, mij helemaal niet gezien had en dat hij eigenlijk te vroeg op trok. Uiterst behulpzaam en heeft mij 100 keer gezegd dat het goed kwam. Hopen dat dat nu dus ook gaat gebeuren. Alles ligt bij m’n verzekering.

Resultaat: achterklep in de kreukels en ontzet en de achterbumper een paar scheuren, deuken en gebroken lak. Daarnaast een flinke stijve nek...

Wordt vervolgd...

32659B97-2AE7-4808-BD34-860AFC2E7FC6.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Omtrent je gewenste verlaging wil ik wel even iets melden. De polo heeft korte dempers en een korte demperslag. Verlagingen met alleen veren van meer dan 30mm op oem dempers zorgen voor een zeer korte demperslag en drukt vaak de dempers kapot binnen het jaar. Deze onderstellen zijn er niet voor gemaakt om zover te zakken.

Advies is beter compleet onderstel te plaatsen om bovenstaande problemen te voorkomen

Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
 
En toen reed er gisteren een Roemeense vrachtwagen achter op m’n Polo...

Ik stond midden vooraan bij de stoplichten, vrachtwagen stond achter mij, linksaf en rechtsaf kregen groen en de vrachtwagen trok ook op. Toen de middenbaan pas groen kreeg tikte hij mij al vol aan. Erg ongelukkig allemaal, maar dat kan helaas gebeuren.

Chauffeur was een jonge gast, gaf direct toe dat hij fout was, mij helemaal niet gezien had en dat hij eigenlijk te vroeg op trok. Uiterst behulpzaam en heeft mij 100 keer gezegd dat het goed kwam. Hopen dat dat nu dus ook gaat gebeuren. Alles ligt bij m’n verzekering.

Resultaat: achterklep in de kreukels en ontzet en de achterbumper een paar scheuren, deuken en gebroken lak. Daarnaast een flinke stijve nek...

Wordt vervolgd...

32659B97-2AE7-4808-BD34-860AFC2E7FC6.jpeg

Pfoe, super rot! Ik ben iemand die ALTIJD iets blijft zien na bijvoorbeeld een reparatie.
Op die manier zoals die vrachtwagen je raakte, zo ben ik dus mijn eerste (en tot nu toe enige) keer door rood gereden. Aan links en rechts was het groen, maar mijn baan in het midden niet, maar door onoplettendheid was mij dit niet opgevallen. Gaf een leuke situatie op het kruispunt, gelukkig niemand geraakt maar wel wat verbaasde blikken. (Zelf had ik pas een minuut later door dat IK degene was die door rood reed, ik was zelf namelijk verbaasd dat ANDERE auto's begonnen te rijden :oops:)
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline Business  1.0 TSI 95 PK 
  • Leuk
Waarderingen: debroervanhenk
Stand van zaken na ruim 2 maanden? Nog geen cent gezien... Maar als het goed is is het einde in zicht. Vorige week is de Polo door een expert van de Roemeense tussenpartij gecheckt.. Of nja, gecheckt. Ze hebben het schadebedrijf opgebeld en daar het rapport van 2 maanden geleden opgevraagd. Scheelde ze namelijk een ritje naar de Achterhoek. :weary: Daar wacht je dan in feite 2 maanden op. Tip: krijg nooit een aanrijding met een buitenlandse auto. Dat duurt echt een eeuwigheid en je bent een hoop grijze haren verder.

Inmiddels al wel een nieuwe donor achterklep op de Polo (met extra grote tjoener GTI spoiler voor +10pk), achterbumper ga ik morgen ophalen en voorbumper (veel steenslag en zeer slecht gespoten, deze is dus denk ik al een keer vervangen) ga ik ook gelijk vervangen. Deze ligt al op zolder!

Daarnaast nog een paar kleine mods gedaan; auto lichtschakelaar zit erin (hier moet ik overigens nog steeds een demootje van maken), hoogglans zwarte paneeltjes in 't dashboard, achter knipperlichten gesmoked en dat was het volgens mij...

Kortom, de Polo staat er volgende week weer superstrak bij! Kijk er echt enorm na uit! Zelfs mijn zoon van 3 roept tegen iedereen dat papa in een schadebak rijdt (daarvoor bedank ik mijn vrienden, hahaha)

... en dan nog hopen dat ik snel 't geld krijg van de verzekering!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bloody9angel
Updates van de Polo

Gedaan:

Interieur:
- RCD330 met Apple CarPlay
- Subwoofer (Pioneer TS-WX77A)
- Armsteunklepje onbreekbaar
- Automatische Lichtschakelaar met comming/leaving home
- Pianolak vensters dashboard en ventilatieroosters
- Velourse automatten

Exterieur:
- Chromen sieruitlaatstukje
- Gasveer onder de motorkap
- Letters verwijderen achterklep
- Sharkfin antenne OEM-look
- Kleien, polijsten, waxen
- US Lights van Duman Customs (moet nog geïnstalleerd worden)
- Zwarte high gloss VW Logo's voor en achter
- Luxe kentekenplaten
- Smoke achterlichten knippers
- Smoke mistlampen / dagrijverlichting

Wielen / Verlaging:
- Verlagingsveren 35/40mm
- OEM Boavista velgen zomerset
- Matte-zwarte Boavista velgen winterset
- Spoorverbreders achter (10mm)

Wensenlijstje:
- Nieuwe (R-line) achterbumper vanwege de aanrijding met Roemeense vrachtwagenchauffeur (zie het topic).
- Parkeerdeukjes verwijderen

Overigens nog steeds geen cent ontvangen van de Roemeense verzekeringsmaatschappij. Mijn verzekering geeft aan dat ze in feite alleen nog een handtekening moeten zetten, maar dat ze er om bekend staan ontzettend traag te zijn... Geduld is een schone zaak, maar dit duurt nu wel erggggg lang.
 
Mooie updates veel aan gedaan al.
Klote dat je zo lang moet wachten.
Stel er gebeurd zoiets, wat kan je dan doen om het proces te versnellen?
Op het schadeformulier staat toch ook al een handtekening? Dan moet die jongen het maar verder uitzoeken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Klote dat je zo lang moet wachten.
Stel er gebeurd zoiets, wat kan je dan doen om het proces te versnellen?
Op het schadeformulier staat toch ook al een handtekening? Dan moet die jongen het maar verder uitzoeken.

Klopt, de handtekening staat er al en hij heeft dus schuld bekend, maar in Roemenië werkt het allemaal net even wat anders. Ik heb nu te maken met een Nederlandse vertegenwoordiger (DEKRA) van de Roemeense verzekering. Zij claimen het bedrag voor mij en keren het ook uit, maar zij keren het pas uit op het moment dat de verzekering een laatste handtekening plaatst. Op zich goed dat er zulke strenge regels zijn om bijv. fraude te voorkomen. Hiernaast kan DEKRA ook nog genaaid worden door de Roemenen als zij vervolgens niet uitkeren.

Dat het allemaal zo traag gaat ligt er vooral aan dat wij hier in Nederland ontzettend verwend zijn met de afhandeling van claims. In het buitenland zijn ze simpelweg niet zo snel. Systemen zijn niet optimaal ingericht en lopen ze ver achter op ons... Kortom, je kan er niks aan doen. Vaak bellen, wachten en veel geduld hebben en hopen dat alles goed gaat is zo'n beetje het enige wat je kan doen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Roon
Klopt, de handtekening staat er al en hij heeft dus schuld bekend, maar in Roemenië werkt het allemaal net even wat anders. Ik heb nu te maken met een Nederlandse vertegenwoordiger (DEKRA) van de Roemeense verzekering. Zij claimen het bedrag voor mij en keren het ook uit, maar zij keren het pas uit op het moment dat de verzekering een laatste handtekening plaatst. Op zich goed dat er zulke strenge regels zijn om bijv. fraude te voorkomen. Hiernaast kan DEKRA ook nog genaaid worden door de Roemenen als zij vervolgens niet uitkeren.

Dat het allemaal zo traag gaat ligt er vooral aan dat wij hier in Nederland ontzettend verwend zijn met de afhandeling van claims. In het buitenland zijn ze simpelweg niet zo snel. Systemen zijn niet optimaal ingericht en lopen ze ver achter op ons... Kortom, je kan er niks aan doen. Vaak bellen, wachten en veel geduld hebben en hopen dat alles goed gaat is zo'n beetje het enige wat je kan doen.
Heb je de schade laten taxeren, ben wel benieuwd voor hoeveel je m hebt laten taxeren :)
 
Updates van de Polo

Gedaan:

Interieur:
- RCD330 met Apple CarPlay
- Subwoofer (Pioneer TS-WX77A)
- Armsteunklepje onbreekbaar
- Automatische Lichtschakelaar met comming/leaving home
- Pianolak vensters dashboard en ventilatieroosters
- Velourse automatten

Exterieur:
- Chromen sieruitlaatstukje
- Gasveer onder de motorkap
- Letters verwijderen achterklep
- Sharkfin antenne OEM-look
- Kleien, polijsten, waxen
- US Lights van Duman Customs (moet nog geïnstalleerd worden)
- Zwarte high gloss VW Logo's voor en achter
- Luxe kentekenplaten
- Smoke achterlichten knippers
- Smoke mistlampen / dagrijverlichting

Wielen / Verlaging:
- Verlagingsveren 35/40mm
- OEM Boavista velgen zomerset
- Matte-zwarte Boavista velgen winterset
- Spoorverbreders achter (10mm)

Wensenlijstje:
- Nieuwe (R-line) achterbumper vanwege de aanrijding met Roemeense vrachtwagenchauffeur (zie het topic).
- Parkeerdeukjes verwijderen

Overigens nog steeds geen cent ontvangen van de Roemeense verzekeringsmaatschappij. Mijn verzekering geeft aan dat ze in feite alleen nog een handtekening moeten zetten, maar dat ze er om bekend staan ontzettend traag te zijn... Geduld is een schone zaak, maar dit duurt nu wel erggggg lang.

Praatje-plaatje!
26C1F5C6-1C1A-43B1-A2AD-33AD7AF35521.jpeg

25C2A7CA-3C11-4DAD-B948-D01BFD513F41.jpeg

2AB1BC40-97ED-48CD-BB40-67035DFF5DA6.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!