Rood olielampje

Beste polo bezitters,

Ik heb een aantal weken geleden een VW Polo met een 1.2 ltr. benzinemotor uit 2010 gekocht met 94.000 km op de teller. Toen ik hem had opgehaald en na 1,5 uur rijden ging er ineens een rood olielampje piepen en knipperen, en na ca. 10 seconden ging het weer uit. Het lampje ging aan toen ik afremde en mijn toeren naar beneden zakte naar ongeveer 1500 toeren. Een paar minuten later toen ik ook weer afremde gebeurde hetzelfde. Ik ben toen meteen naar de VW dealer gereden om te vragen of het ernstig was. Een officiële VW dealer heeft heel de motor doorgemeten en alles uitgelezen en kwam tot de conclusie dat er helemaal nergens wat mis was met de auto. Toen ik vanaf de VW dealer naar huis reed en ik afremde ging het rode lampje weer branden. Bij ieder ritje langer dan een kwartier gaat ca. 10 seconden het rode lampje knipperen en piepen, dit gebeurt bijvoorbeeld ook als ik over een verkeersdrempel rijdt. Vervolgens een andere garage benadert, zij hebben de oliedruk censor, de oliefilter en de motorolie vervangen. Ook gaf niet het gewenste resultaat. Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet een oplossing? Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp! Mvg Tjeerd.
 
Volkswagen  Polo  1.2L 3 cilinder 
Visuele inspectie en/of doormeten van de kabeltjes. Denk dat controleren en kijken een goed begin in.

Kijk even welke zekering bij oliegerelateerde zaken hoort. Je weet maar nooit
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Als het zeefje van de oliepomp maar niet verstopt is van de oliepomp. Als daar resten in zitten van afgebrokkelde kettinggeleiding of delen black sludge door slecht onderhoud dan valt vaker de oliedruk weg. Ik zou het maar snel na laten kijken. Zeefje zit in carterpan dus die moet eronder uit. Geen genoegen mee nemen. Olie lampje branden is ergste wat er is voor de motor. Je hebt de dealer de kans gegeven om het te verhelpen dus kun je naar ander garage gaan en kosten op hun verhalen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Als het zeefje van de oliepomp maar niet verstopt is van de oliepomp. Als daar resten in zitten van afgebrokkelde kettinggeleiding of delen black sludge door slecht onderhoud dan valt vaker de oliedruk weg. Ik zou het maar snel na laten kijken. Zeefje zit in carterpan dus die moet eronder uit. Geen genoegen mee nemen. Olie lampje branden is ergste wat er is voor de motor. Je hebt de dealer de kans gegeven om het te verhelpen dus kun je naar ander garage gaan en kosten op hun verhalen.
ik deel de zorg met @ronaldsl ..

Oliedruksensor is vervangen, olie filter is vervangen, ik neem aan, ook de olie vervangen...

JE zou nog even tijdens het rijden de olie druk kunnen monitoren op de sensor. Ik weet niet of dit een aan/uit-sensor of een weerstandssensor is, maar met een doorsnee multimeter is het al snel mogelijk om een meting te doen aan de sensor tijdens het rijden. ik zou daar beginnen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!