Roetfilter regeneratie probleem?

BlackDiesel

Bekend lid
1,112
627
153
Hoi allen.

Mijn roetfilter regenereert al sinds ik hem heb (115k) zo om de 300km. Is al heel snel natuurlijk maar ik dacht zal wel. Nu de laatste tijd begint hij écht vaak te regenereren, soms al na 150km. Ik begin me er dood aan de irriteten. Het ligt niet aan de afstanden want ik rijd nooit korte stukken. Ik heb een tijdje terug iemand mijn ashoeveelheid laten uitlezen en dit zou in orde moeten zijn zei diegene.

Ik heb zelf daarnet ff mijn roetfilter uitgelezen met mijn foxwell carscanner, zie bijlage. Zegt mij verder vrij weinig. "Particle filter putty mass actual measured value -> 0,15 l/g"

Iemand enig idee wat verstandig is om nu te doen? Wellicht een bepaalde sensor die verkeerde waarde doorgeeft? Indien mogelijk, welke?

Volgensmij is (naar eigen zeggen van dit apparaat) nieuwe roetfilter gerelateerde componenten inleren mogelijk met mijn foxwell carscanner.

Ik hoor graag van jullie

20210311_202644.jpg
20210311_205624.jpg
20210311_202724.jpg
 
Laatst bewerkt:
Polo  6c  Verkocht 
Ik zou eens langs een dealer of VAG-specialist gaan.
Lukraak onderdelen vervangen zal niks oplossen. Een volledige diagnose zal je kunnen vertellen wat er mis is.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik zou eens langs een dealer of VAG-specialist gaan.
Lukraak onderdelen vervangen zal niks oplossen. Een volledige diagnose zal je kunnen vertellen wat er mis is.
Ik snap waar je vandaan komt, maar als iemand mij zou wijzen op een bepaalde sensor van een paar tientjes die redelijk makkelijk te vervangen is neem ik graag die gok.
 
Polo  6c  Verkocht 
anwb_w760.jpeg


Ik zou wellicht kunnen proberen de drukverschilsensor te vervangen toch? (Dit is een universeel plaatje niet specifiek van de polo).

Of iemand zou mij kunnen vertellen wat die 0.15l/g betekend, als dit daadwerkelijk betekend dat mijn roetfilter vol zit begin ik daar uiteraard niet aan.

En @Catunambu je hebt gelijk ik zal sowieso bij problemen naar een specialist moeten maar bewapend zijn met wat informatie kan nooit kwaad lijkt me...
 
Laatst bewerkt:
Polo  6c  Verkocht 
Contact gehad met vagtechniek, hun advies was gewoon lekker doorrijden tot de auto zelf aangeeft dat er wat aan de hand is. Sensoren leek de betreffende persoon uitgesloten aangezien er dan altijd een foutcode aanwezig zou moeten zijn. Afwachten dus..
 
Polo  6c  Verkocht 
Contact gehad met vagtechniek, hun advies was gewoon lekker doorrijden tot de auto zelf aangeeft dat er wat aan de hand is. Sensoren leek de betreffende persoon uitgesloten aangezien er dan altijd een foutcode aanwezig zou moeten zijn. Afwachten dus..
haha! Sja, is wel de beste manier van diagnose stellen om te kijken wat er kapot is... Doorrijden tot het duidelijk is wat er kapot is, dat vervangen en weer vrolijk door rijden. Heb je het gevolg wel aangepakt maar de oorzaak blijft bestaan...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!