Roest op polo 6r 2011

Goedemiddag,

Ik heb net een maand deze auto en tijdens het wassen viel mij op dat er een roestplek zit bij het deurrubber aan de bestuurderskant.

De auto is origineel nederlands en dealeronderhouden, voor zover ik kan achterhalen geen schadeverleden.

Ik heb deze auto gekocht om er max 1 a 2 jaar mee te rijden. Is het dan de moeite om dit aan te pakken of kan dit heel snel gaan? Ook bij de wielkast zit wat roest.

Benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!




1AF4EBC4-7067-4B93-A2B7-016EB926AE69.jpeg
42DFFE41-7B94-4E0F-860E-B66D2305E092.jpeg8EDC8B49-4556-4819-91C6-07CDD6BA1244.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86 pk cgg 
Om erger te voorkomen, of dat andere delen gaan roesten heb ik een tip voor je. Ik weet niet of je dit al doet maar ik kan het altijd beter maar gewoon zeggen.
Wat veel mensen vergeten is om na de wasbeurt de portieren, rubbers en andere moeilijk bereikbare plekken goed droog te maken met een zeem. Als je dit niet zou doen dan krijg je dus dat je rubbers stuk gaan en er delen gaan roesten. Ik wil niet zeggen dat dit plekje daar door komt, maar kan wel mee spelen.
Zoals @Robin zegt is dit deel opnieuw gespoten. Ik ben daar geen expert in helaas...
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Om erger te voorkomen, of dat andere delen gaan roesten heb ik een tip voor je. Ik weet niet of je dit al doet maar ik kan het altijd beter maar gewoon zeggen.
Wat veel mensen vergeten is om na de wasbeurt de portieren, rubbers en andere moeilijk bereikbare plekken goed droog te maken met een zeem. Als je dit niet zou doen dan krijg je dus dat je rubbers stuk gaan en er delen gaan roesten. Ik wil niet zeggen dat dit plekje daar door komt, maar kan wel mee spelen.
Zoals @Robin zegt is dit deel opnieuw gespoten. Ik ben daar geen expert in helaas...
Dit doe ik inderdaad en vandaar dat het mij opviel. Deze auto in de haast gekocht omdat mijn vorige auto bij een ongeluk total loss was verklaard en ik snel een auto nodig had, maar begin nu zo toch een beetje spijt te krijgen van de aankoop.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86 pk cgg 
Dit doe ik inderdaad en vandaar dat het mij opviel. Deze auto in de haast gekocht omdat ik mijn vorige auto bij een ongeluk total loss was verklaard en ik snel een auto nodig had, maar begin nu zo toch een beetje spijt te krijgen van de aankoop.
Tsja, ik snap dan wel dat je niet goed opgelet hebt. Is ook niet iets wat ik ook snel zou controleren hoor, haha. Maar in ieder geval goed dat je er achter bent gekomen en misschien toch erger kan voorkomen!
Ben je van plan om de Polo nog lang te rijden?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Tsja, ik snap dan wel dat je niet goed opgelet hebt. Is ook niet iets wat ik ook snel zou controleren hoor, haha. Maar in ieder geval goed dat je er achter bent gekomen en misschien toch erger kan voorkomen!
Ben je van plan om de Polo nog lang te rijden?
Max een jaar of 1 a 2. Zie dit echt als een tussenoplossing en wil er niet te veel geld insteken eigenlijk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86 pk cgg 
Max een jaar of 1 a 2. Zie dit echt als een tussenoplossing en wil er niet te veel geld insteken eigenlijk.
Nee precies, er op toe zien dat het niet erger wordt, en zo nodig aanpakken zodat je de auto nog voor een leuke prijs kan verkopen. Als het echt een tussenoplossing is zou ik er inderdaad ook niet zo veel tijd en geld aan verspillen.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Nee precies, er op toe zien dat het niet erger wordt, en zo nodig aanpakken zodat je de auto nog voor een leuke prijs kan verkopen. Als het echt een tussenoplossing is zou ik er inderdaad ook niet zo veel tijd en geld aan verspillen.
Toch iets sneller gegaan dan verwacht, inmiddels weer aantal maandjes terug bij ‘mien merk’. Dank voor de hulp/info allen.
 

Bijlagen

  • IMG_5060.jpeg
    IMG_5060.jpeg
    493.4 KB · Weergaven: 28
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86 pk cgg 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!