RNS 510 of Zenec ZE-NC2010

Guys,

Ik wil toch een navi + dvd systeem in mijn Polo 6R maar zit te twijfelen tussen de RNS 510 en de Zenec ZE-NC2010.

De Zenec zou veel meer opties bezitten dan de RNS510 maar is hij ook zo betrouwbaar / van goede kwaliteit? Hij zou nog al eens vastlopen en het geluid zou slecht zijn?

Is de RNS510 ook makkelijk vrij te schakelen om onder het rijden DVD te kijken? Bij de Zenec is dat zo gepiept. Niet dat ik ga zitten kijken, maar mijn passagiers wel!

Misschien mensen met ervaring hier? :cool:
 
Geluid is wat mij betreft prima van de zenec.
Ook is er nogal een prijs verschil.
Zenec is bij mij nog niet vast gelopen. Wel vind ik dat hij vrij traag opstart, navi gedeelte bedoel ik dan.
Wel is mij opgevallen dat de pijl instructie tussen de tellers blijft hangen op het moment dat je aan het bellen bent en het scherm op tel staat en dat is irritant.
 
jayray zei:
Geluid is wat mij betreft prima van de zenec.
Ook is er nogal een prijs verschil.
Zenec is bij mij nog niet vast gelopen. Wel vind ik dat hij vrij traag opstart, navi gedeelte bedoel ik dan.
Wel is mij opgevallen dat de pijl instructie tussen de tellers blijft hangen op het moment dat je aan het bellen bent en het scherm op tel staat en dat is irritant.

Cool!

Hoe zit het trouwens met inbouwen? Is dat plug & play of moeten er nog extra stekkers gekocht worden / software matig er iets gebeuren? :lol:
 
Zenec is bij mij ook nog nooit vastgelopen. Heb hem nu 1jaar in bedrijf.
Het is full P&P , installatie/ montage is poc.
Navigatie start wel redelijk snel op.
Enige update gedaan is parrot module.
Verhouding prijs kwaliteit goed te noemen wat mij betreft.
 
Ik heb ook ZENEC.. geen spijt van... kan veel meer en ziet er ook nog's mooier uit.

Een keer inderdaad gehad dat ie steeds vastliep met afspelen van muziek. Maar je kunt zo de software opnieuw erover heen gooien en hij deed het weer goed.. Sinsddien nergens last van. Ook zit er parrot carkit ingebouwd. en DVD rijbeveiliging kun je makkelijk via de menu uitschakelen.
 
Ik heb ook een Zenec NC2010.

Plus
- Navigatie is super (iGO)
- Geluid is goed
- DVD te vrijwaren
- Leuke opties als je een highline hebt
- Carkit is geweldig
- Schermresolutie is goed
- Inbouw zeer eenvoudig

Min
- Scrollen bij iPod/Phone source is sloom
- Bluetooth audio streaming werk niet icm navigatie
- Radio ontvangst is waardeloos
- RNS is mooier
- Menu van de MC2000 was ergodynamischer
 
JeroenMPC zei:
Min
- Bluetooth audio streaming werk niet icm navigatie
- Radio ontvangst is waardeloos
- RNS is mooier

-Bluetooth audio streaming werk niet icm navigatie:
Dacht dat het bij miji wel werkt.. Effe nog een keer testen binnenkort
Heb je al de laatste opdate van zowel BT als UI?


- Radio ontvangst is waardeloos
Heb je wel een speciale ZENEC adapter met versterker Van Dubbelle Fakra naar Enkel? Bij mij hadden ze dit niet gedaan. Radio ontvangst is nu Ok (maar niet meer dan dat) alleen vind ik AF functie niet altijd goed werken.

- RNS is mooier
Dat is dan jou mening ;) Ik vind juist ZENEC mooier, vooral in combinatie met zwart piano radio omlijsting. Het lijkt dan allemaal één geheel.
 
HakanC zei:
-Bluetooth audio streaming werk niet icm navigatie:
Dacht dat het bij miji wel werkt.. Effe nog een keer testen binnenkort
Heb je al de laatste opdate van zowel BT als UI?


- Radio ontvangst is waardeloos
Heb je wel een speciale ZENEC adapter met versterker Van Dubbelle Fakra naar Enkel? Bij mij hadden ze dit niet gedaan. Radio ontvangst is nu Ok (maar niet meer dan dat) alleen vind ik AF functie niet altijd goed werken.

- RNS is mooier
Dat is dan jou mening ;) Ik vind juist ZENEC mooier, vooral in combinatie met zwart piano radio omlijsting. Het lijkt dan allemaal één geheel.

Bij mij schakelt de unit over op radio wanneer ik de navi gebruik icm audio streaming.. Heb alle update's laatst nog uitgevoerd.

Nee deze heb ik niet, goed dat je het zegt morgen even kopen! Hopelijk is het dan wel redelijk. Dit was trouwens met de oude MC2000 ook dramatisch.

Tsja.. als je zwarte radio omlijsting hebt, maar die heb ik niet Stick Out Tongue

Ik vond de MC2000 wat dat betreft mooier, en ik denk dat de NC2010 icm highline grijze omlijsting ook niet erg fraai is :roll:
 
JeroenMPC zei:
HakanC zei:
Ja dat is het.. Dan maakt het gebruik dus van de beide antennes (dak en ruit) ander maakt ie gebruik van enkel dak antenne. Wordt ook nog s versterkt en gefilterd las ?k ergens.

Aha dat word een probleem, ik heb geen highline en dus geen ruit antenne :(

Ze hebben het allemaal dacht ik... Heeft niet met uitvoering te maken. Je ziet het ook niet... Werkt via de draden van ruitverwarming. Vooral als je af fabriek rcd310 of hoger had moet je het wel hebben.

Kun je heel makkelijk zien als je even je unit eruit haalt.
 
Ik heb laatst nog de ZENEC ingebouwd en er zat helaas maar één Fakra stekker op de oude radio. Ik had overigens géén radio af-fabriek, had mijn Pioneer headunit over laten zetten.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!