RNS 510 firmware update

BVS

Actief lid
586
172
43
Ik weet niet of ik het precies hier moet posten maar we doen een poging:

Vrijdag heb ik een RNS 510 B gekocht en heb die in plaats van mijn RNS 310 ingebouwd. Hij werkt goed met kaarten voor Europa, echter mis ik wat kleine dingetjes zoals bijvoorbeeld de maximum snelheid icoontjes tijdens het navigeren. ook merk ik dat ik tóch dat ik niet via mijn stuurwielbediening tracks kan skippen, zoals ik wel had gedacht (dat was een van de redenen om over te gaan naar RNS 510) , volume harder en zachter werkt overigens wel gewoon prima!

nu las ik op het internet dat dit vooral te maken heeft met welke firmware erop zit, ik heb de B versie dus nu vroeg ik me af wat is de hoogste firmware die ik op deze hardware kan zetten en hoe doe ik dat. (vooral waar vind ik die downloads etc.) ook las ik dat dan je navigatie kaarten er niet meer op zouden zitten na zo een update, echter zie ik dat niet terug op de youtube filmpjes die ik heb gevonden.

Hulp hierbij zou zeer gewaardeerd worden!
 
thanks voor de snelle reactie, nu heb ik dat inderdaad al geprobeerd. maar ik denk dat de software die er nu op zit echt heel oud is want ik krijg na het inhouden van de setup knop alleen 3 opties, namelijk: AM,FM en DAB. dus geen hidden menu.

en zijn er geen manieren om de software ergens te downloaden en zelf te installeren dan? ik snap dat het officieel via de dealer zou moeten..
 
Kaartmateriaal valt onder betaalde updates, die verspreiden we niet via het forum, dat zou niet legaal zijn.

Je hebt een aantal zaken:
Hardware versie, niet te upgraden zonder RNS te vervangen
Firmware versie, die is te upgraden met een DVD maar ik durf niet te zeggen of dat legaal besproken kan worden, bv 4120
Kaartversies, die is alleen te upgraden via DVD en die word aangegeven met Navtec V11 bijvoorbeeld
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!