RNS 310 zit ernaast

die van mij vandaag voor de 2e keer naar de dealer want mijn navi deed het ook niet meer.
Werd vandaag gebeld dat ze het nog niet konden vinden en zeiden dat het gps signaal vol bereik had. ze hebben een nieuwe antenne besteld en proberen morgen. dus kun je nagaan wat een dom gelul, vol gps ontvangst en dan toch nog de antenne vervangen. heb trouwens de polo ook na laten checken omdat hij zeldzaam 1±20 haalt, ze staan in de boeken dat hij 1: 30 moet kunnen halen, nou je weet het antwoord al wel. hij was technisch helemaal goed en kunnen ze er niks aan doen. evt.. een testrit met de monteur maken en dan kijken wat er uit komt. gewoon aan het lijntje houden dus.
 
Er is een explosie geweest op oppervlakte van de zon. Rond 16 uur vanmiddag zou de radiografische deeltjes de aarde bereiken. Ze hadden erover dat daarna paar uur alle gps en radio apparatuur hier last van zou hebben. Dus ik zou niet te snel conclussies trekken over foute gps apparatuur. Weet niet hoe lang het zou gaan duren maar geen dagen ;)
 
Mijn Polo heeft de afgelopen week op schiphol gestaan en sindsdien geeft de RNS 310 ook een heel andere locatie aan dan waar ik me bevind. Heb het al eens eerder gehad, maar na een paar uur rijden was de locatieweergave weer correct. Gezien jullie ervaringen denk ik inderdaad dat vocht de oorzaak is. In het eerste geval is de zaak waarschijnlijk voldoende opgedroogd, maar de afgelopen week heeft het veel geregend en is er zoveel vocht binnengedrongen dat het niet meer in een paar uur of dagen opdroogt. Normaal staat de auto in de garage en heb ik dus veel minder snel problemen die met vocht samenhangen. Ik ga dinsdag naar de dealer en ben benieuwd wat ik te horen krijg.
 
Heb dinsdag gebeld voor een afspraak. Dealer (Leerdam) heeft gelijk een nieuwe antenne besteld en deze is gisteren (donderdag) geplaatst. Geen gezoek geen gezeur, gewoon direct gerepareerd. De servicedeskmedewerker gaf overigens wel aan dat er al meer auto's (niet alleen polo) waren teruggeweest met dit euvel en bij allen was een nieuwe antenne de oplossing. Volgens hem was het echter geen vocht maar een probleem in de elektronica van de antenne.
 
Ik heb paar weken geleden ook een rns310 geplaatst en geeft nu ook aan geen GPS fix en kan maar 1 satelliet vinden.

Denk dat me'n gps antenne verkeerd zit. Heb hem achter me"n radio op ijzeren balk gedaan? Waar zit de antenne bij jullie?
 
Sinds een paar weken ook last van dit probleem. Dit voor gelegd bij de dealer en geeft aan dat de gps defect is. Kosten: €150,- onder coulance regeling. Wat een service....
Auto is nog geen 3 jaar oud. Ik had de verwachting van Volkswagen dat dit een kwaliteitsproduct is en in ieder geval langer dan 3 jaar mee zou gaan.

Ik heb hier echt de balen van en had van Volkswagen wel meer verwacht......

Mijn volgende auto wordt zeker geen Volkswagen meer......

Meer mensen last van deze 'service'?
 
Ik heb sinds 18 dec 2013, voor de 2e maal dat hij er naast zit. De eerste maal binnen 2 jaar onder garantie de antenne vervangen, waarna het probleem was opgelost. Nu hetzelfde probleem binnen een jaar (m'n Polo is nog geen 3 jaar oud). De dealer wil het nu niet meer onder garantie repareren, maar wel onder coulance, waarbij het arbeidsloon, huur auto e.d. voor mijn rekening zijn. Ik ben hier echter niet over te spreken, over een jaar heb ik misschien weer het zelfde probleem. Is er iemand die weet hoe ik dit eventueel zelf kan repareren? (of maar een TomTom kopen, dat is voordeliger). Ik was overigens ook niet tevreden over mijn Airco, die kuren vertoonde (niet gelijk aangaan, maar wel na een keer stoppen), dit had ik ook al binnen de 2 jaar, echter niet zoveel aandacht aan geschonken. Toen ik het bij een service beurt (na 2 jaar) melde moest de compressor vervangen worden. Dit werd ook niet meer onder garantie gedaan, wel coulance regeling. Was ik dus ook al niet blij mee. Ik vind het onbehoorlijk dat ik voor kosten van schijnbaar slechte onderdelen moet opdraaien, of m'n volgende auto weer een VW wordt . . . . .
Sinds een paar weken ook last van dit probleem. Dit voor gelegd bij de dealer en geeft aan dat de gps defect is. Kosten: €150,- onder coulance regeling. Wat een service....
Auto is nog geen 3 jaar oud. Ik had de verwachting van Volkswagen dat dit een kwaliteitsproduct is en in ieder geval langer dan 3 jaar mee zou gaan.

Ik heb hier echt de balen van en had van Volkswagen wel meer verwacht......

Mijn volgende auto wordt zeker geen Volkswagen meer......

Meer mensen last van deze 'service'?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!