review xenonset van Xenonlamp.nl

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
Zoals jullie misschien wel weten rij ik al enige tijd met Xenon rond in mijn Polo BlueMotion. Ik had gekozen voor een Pilot pro-line set H7 met 4300K lampen, kosten ongeveer 225 euro. In het begin had ik alleen maar problemen, storing, storing en nog eens storing. Volgens Pilot moest er een extra kabel tussen speciaal voor de BM. Deze dus geplaatst en toen was het inderdaad verholpen. Het nadeel was echter dat aan die kabel twee extra weerstanden zaten die gloeiend heet werden en direct aan het chassis bevestigd moest worden. Nu had ik verder weinig problemen meer (behalve nogal last van strooilicht) maar de gedachte dat je rondreed met twee van die gloeiend hete weerstanden onder de motorkap vond ik niet echt prettig en wilde er na enige tijd eigenlijk wel van af. Daarom maar eens contact opgenomen met onze sponsor, Erno van Xenonlamp. Of hij misschien een alternatief had. Na een paar mailtjes heen en weer gestuurd te hebben heb ik op advies van Erno gekozen voor een nieuwe set, namelijk de Xenonlamp.nl Xenon ombouwset met Slim Canbus, inclusief R-lampen van 5000K (deze gaan strooilicht tegen) voor een totaal bedrag van 149 euro en 36 maand garantie :shock:.
Deze set zou volgens Erno geen foutmeldingen/storingen geven. De Pilot set in de verkoop gedaan en de nieuwe set ingebouwd, het resultaat is echt perfect. Mooi wit licht en geen storing, kan niet beter. Pilot mag dan wel 'de naam' hebben betreffende Xenon maar kan toch echt niet tippen aan de nieuwe set van Xenonlamp zelf.
Dus mocht je overwegen om voor een xenonset te gaan, ga dan voor een eigen merk set van Xenonlamp.nl, 3 jaar garantie en geen problemen met storingen en geen extra kabels/weerstanden.

Erno, nogmaals bedankt voor het meedenken. :wink:
 
Ik ben het geheel met je eens, ik heb ook een xenonlampset in de polo, en dan een 4300K H7 met canbus ballasten. Strooilicht heb ik amper tot niet en de lichtopbrengst is echt perfect. Helder wit licht en dat voor een stuk minder geld!
 
Zelf door toedoen van Bas ook aan het kijken naar een Xenon-mogelijkheid. Dit klink behoorlijk positief.
Ik vraag me alleen af wat er allemaal moet gebeuren wil ik de standaardverlichting ombouwen naar Xenon. (1.2 TSI comfortline)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Nu we het toch over xenon hebben van onze sponsor, Ik heb een polo bm met H4 koplampen welke xenon lampen kan ik het beste nemen Kleur 6000k en wil een set van xenon zelf ook omdat ik er betere dingen over hoorde en garantie veel langer.

Maar wat moet ik nemen met R-lamp of niet? Heb zoiezo dan een H4 Bi-Xenon 6000k... wat raden jullie me aan? ervaringen hiermee iemand?
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
@RJPolo,

De set die waar ik hier over heb geschreven is ook verkrijgbaar voor H4 in Bi-Xenon 6000K. Dan zou ik gaan voor die van 159 euro en mocht je voor de R lampen willen gaan komt daar nog een tientje extra bij. Ik zou gewoon even contact opnemen met Erno van Xenonlamp om te vragen wat het beste is voor je BM. Ik denk dat hij je deze set zal adviseren. ;)
 
Zelf door toedoen van Bas ook aan het kijken naar een Xenon-mogelijkheid. Dit klink behoorlijk positief.
Ik vraag me alleen af wat er allemaal moet gebeuren wil ik de standaardverlichting ombouwen naar Xenon. (1.2 TSI comfortline)

Er hoeft niet zoveel te gebeuren hoor, het is eigenlijk vrij simpel, alle benodigdheden worden meegeleverd met de set. Het ombouwen naar xenon lijkt moeilijk (had ik de eerste keer daarom maar laten doen) maar stelt echt niks voor. Mocht je besluiten om een set te kopen en je komt er niet uit kunnen wij je hier op het forum er evt. wel doorloodsen.
 
Ik ben ook zeer tevreden met het xenon setje van xenonlamp.nl. in het begin had ik last van een storende radio maar dit is uiteindelijk opgelost met ferriet kernen. vandaag ook net een set drl led en kenteken led besteld bij xenonlamp.nl.
 
Ik heb ook goede ervaringen met de service van Xenonlamp alleen heb ik wel de ballasten die zo gloeiend heet worden.

Het koste wat energie en creativiteit maar ik heb ze nu goed opgeborgen dat ze vrij liggen.

Ik heb wel last van een verkeerde koplampafstelling dus ik moet nog even naar de garage om dit af te laten stellen.
 
Flow, overtuig jezelf wel dat ze niet in aanraking kunnen komen met plastic of rubber, ze branden er anders dwars door heen. Ik heb de eerste keer alles laten doen bij een autoshop en de medewerker daar had die extra kabels dus nog nooit eerder gebruikt en had die weerstanden zo maar ergens neergelegd. 's Avonds onder het rijden dus ineens een enome vieze stank in de auto, bleek dat een van de weerstanden in de plastic box waar de accu in zit was gebrand.
 
Flow, overtuig jezelf wel dat ze niet in aanraking kunnen komen met plastic of rubber, ze branden er anders dwars door heen. Ik heb de eerste keer alles laten doen bij een autoshop en de medewerker daar had die extra kabels dus nog nooit eerder gebruikt en had die weerstanden zo maar ergens neergelegd. 's Avonds onder het rijden dus ineens een enome vieze stank in de auto, bleek dat een van de weerstanden in de plastic box waar de accu in zit was gebrand.


Thanx voor de tip.

Ik heb er speciaal op gelet en ik zal als het goed weer is de koplampen er nog is afhalen om te kijken of er geen schade is.
 
Ook ik heb van Xenonlamp een set xenon erin zitten en ook ik ben er uiterst tevreden over! Erg aardige en deskundige mannen! Ik verstond ze alleen een beetje moeilijk, ze praten Limburgs maar verders top!
 
Zelf door toedoen van Bas ook aan het kijken naar een Xenon-mogelijkheid. Dit klink behoorlijk positief.
Ik vraag me alleen af wat er allemaal moet gebeuren wil ik de standaardverlichting ombouwen naar Xenon. (1.2 TSI comfortline)

Niks bijzonders, je besteld een Xenon H7 set met canbus ballasten en R lampen die strooilicht tegen gaan, daarna bel je mij en zetten we alles erin Big Grin
 
Ik heb een setje 4300 k h7 van de sponsor maar vroeg mij af wat er nu ECHT het dichtsbij de orginele xenon kleur komt.
Heb mijn polo verkocht maar rij nu in een golf 5 met de hella xenon koplampen (dus lenzen).
Let op! Gaat hierbij om de originele koplampen alleen zonder benodigdheden voor de originele xenon dus gewoon halogeen.
Evt ook mogelijk om d2s lampen te plaatsen op huidige ballasten?
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
Ik heb een setje 4300 k h7 van de sponsor maar vroeg mij af wat er nu ECHT het dichtsbij de orginele xenon kleur komt.
Heb mijn polo verkocht maar rij nu in een golf 5 met de hella xenon koplampen (dus lenzen).
Let op! Gaat hierbij om de originele koplampen alleen zonder benodigdheden voor de originele xenon dus gewoon halogeen.
Evt ook mogelijk om d2s lampen te plaatsen op huidige ballasten?

Jahoor! Ik heb ook xenonlamp.nl ballasten achter D2S lampen zitten, werkt prima:)
Qua kleur heb ik geen idee wat de originele kleur is, daarvoor zou je een hoofdprijs setje lampen moeten kopen bij een dealer;)
Maar zelf vind ik 6000k een heerlijke kleur, al is dat voor eenieder persoonlijk;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Jahoor! Ik heb ook xenonlamp.nl ballasten achter D2S lampen zitten, werkt prima:)
Qua kleur heb ik geen idee wat de originele kleur is, daarvoor zou je een hoofdprijs setje lampen moeten kopen bij een dealer;)
Maar zelf vind ik 6000k een heerlijke kleur, al is dat voor eenieder persoonlijk;)

Hoe heb je die d2s lampen geplaatst dan? heb je daar adapters voor dan van h7 naar d2s want ik kan me herinneren dat die helemaal rond zijn zonder inkepingen..
En waar heb je die besteld?
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
Hoe heb je die d2s lampen geplaatst dan? heb je daar adapters voor dan van h7 naar d2s want ik kan me herinneren dat die helemaal rond zijn zonder inkepingen..
En waar heb je die besteld?

Zie mijn garage voor meer info daarover;)
En ik heb een retrofit gedaan, dus vandaar dat ik nu met D2S rond rijd.
De huidige lampen heb ik via eBay gekocht voor een lagere prijs dan normaal. Het zijn venture lampen (phillips, maar dan zonder het duurdere merkje) en presteren prima:)

Edit..
ik bedacht me dit net pas, waarom plaats je dan geen H7 xenonset erin?
lijkt mij een makkelijkere oplossing dan naar adapters te gaan zoeken van H7 naar D2S ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
ik heb de aanbiedingsset gekocht n.a.v. je review, maar nu ik de motorkap open zie ik dat ik helemaal geen ruimte heb om de balasten kwijt te kunnen. Bovendien snap ik niet echt hoe ik bij de lampen kom. Moet ik de lamp in zijn geheel verwijderen? ik zie ook plastic achter de lampen zitten met een soort filter erin..enig idee wat ik daarmee moet doen.
Het beteft een bm uit 2011
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!