Retrofit trekhaak 6R (OEM)

Hoi hoi!

Ik ben een beetje aan het snuffelen voor een trekhaakje voor mijn polo, het liefst afneembaar natuurlijk!
Aangezien de dealer hier €800,- voor vraagt heb ik een tijdje er vanaf gezien, maar nu heb ik het een en ander gevonden op BM-Parts maar voordat ik mijn portemonnee ga trekken wil ik eerst het een en ander uitvogelen.

Wat heb je nodig een trekhaak te retrofitten;
- Trekhaak (ofcourse)
- Trekhaak module (welk typenummer?)
- Kabelboom (hoe wat en waar te bestellen?)
- Handleiding zou mooi zijn.

Mis ik nog iets?

Mocht iemand kennis hebben over de bovenstaande dingen, zal ik rond deze zomer eens gaan sleutelen met als gevolg een mooie how-to.

Alvast bedankt!

Groeten!
 
Volkswagen  a  a 
Wat heb je nodig een trekhaak te retrofitten;
- Trekhaak (ofcourse)

check
- Trekhaak module (welk typenummer?)

check, 1K0 907 383 E

- Kabelboom (hoe wat en waar te bestellen?)
die moet je zelf in elkaar zetten of iemand vragen om die voor je te maken. dat heb ik zelf ook gedaan..
de normale kabelboom zit geintegreerd in de auto kabelboom

handleiding voor de oem trekhaak ken ik niet, maar deze is bv voor ECS
http://catalogue.ecs-electronics.nl/manual_nw.php?directlink=/data/manuals/SEAT/SE026B1/VW Polo/SE026B1 Polo.pdf
 
Okee op dit moment kom ik er nog niet uit, ik zag dat je moest sleutelen met je bcm? (Ik hoopte na de autolight nooit meer daarbij te hoeven [emoji23])
Wat zijn de daarbij komende kosten?


Gr,
Glenn
 
Volkswagen  a  a 
dat bij de bcm is redeiljk beperkt.
convenience CAN haal je mooi bij de RNS weg oid.
voor het signaal van de brake light switch moet bij de BCM of bij de hoofdremcyclinder. dat laatste is lastig.

kosten is lastig te zeggen.
als ik zo de OEM onderdelen optel wat ik bij de dealer mag aftikken...

OEM-trekhaak kabelboom parts

13-polige stekker 7H0971978 15
Connector 7H0972217c 13x 60
Rubbertje 1C0945527 15
3 pinconnector 7H0971701A 7

fuse holder 6Q0937617B (up to 2011) or 10
6R0937530A (later)

T12 6Q0972883B 4

T16 6Q0937713 4

dan kom ik al op 115 euro.
Dan moet je er nog een uurtje of 2 mee aan het kabels krimpen, kabels op lengte maken, intapen, testen etc.
En dan komen er nog kosten voor de kabels en terminals bij.

Dat gaat denk ik wel richting de 200 euro :mrgreen:


 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!