Reparatie bumper & side skirt

Max1996

Bekend lid
580
399
112
Beste forumleden,

Ik was nieuwsgierig of jullie met jullie kennis een indicatie kunnen geven wat de kosten zijn voor het repareren van mijn bumper en side skirt?

Voor mijn bumper zou ik graag de beschadigingen willen wegwerken van de vorige eigenaar, zie eerste twee foto's.
Daarnaast, voor mijn side skirt zou ik graag de deuk willen laten repareren, zie derde foto.
Sorry de auto is een beetje vies haha :)

Wat is volgens jullie een redelijke prijs dat een garage kan vragen?

IMG_6851.jpgIMG_6852.jpgIMG_6853.jpg
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Voor de bumper zou je eventueel een lakstift kunnen kopen. dan is het allemaal weer de goede kleur, je zal er dan nog weinig van zien. :)

Die sideskirt ziet er wat anders uit. Die deuken zitten namelijk zowel in de plastic skirt als in het metalen carrosserie. daarom sluit hij ook niet meer zo knap aan.
Die deuken in het metaal zal je moeten laten uitdeuken. En die shirt kan heel misschien weer recht worden gebogen, maar ik denk dat hij moet worden vervangen.

En ja wat een garage hiervoor moet vragen.... Ik zou het eigenlijk niet zo goed weten, ik vermijd de garage zoveel mogelijk. Mijn auto heeft geen garantie meer, dus ik doe alles lekker zelf :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Die schade op je voorbumper vind ik heel apart, volgens mij is deze bumper overgespoten en laat de verf daar los. Dan zou reparatie dus betekenen dat de hele bumper moet worden overgespoten, je side skirt kun je beter vervangen en de dorpel moet worden uitgedeukt. Van de kosten heb ik geen idee.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Die schade op je voorbumper vind ik heel apart, volgens mij is deze bumper overgespoten en laat de verf daar los. Dan zou reparatie dus betekenen dat de hele bumper moet worden overgespoten, je side skirt kun je beter vervangen en de dorpel moet worden uitgedeukt. Van de kosten heb ik geen idee.
Dit is volgens mij gewoon steenslag. Die krengen zijn best hard, en slaan zo de verf van je bumper af.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Ik ga dit weekend naar een spuiterij voor een offerte. Ik ben benieuwd wat het gaat kosten.
Indien het een uitzonderlijk hoog bedrag is ga ik denk ik voor spot repair ook al ziet dat er misschien iets minder netjes uit.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Offerte ontvangen voor mijn voorbumper, natuurlijk hoger dan verwacht..
Ik ga denk ik toch maar aan de gang met een lakstift. Of heeft iemand andere tips?

Omschrijving
Prijs
Herstel voorbumper onder
100,00​
Spuiten uitsluitend onderrand
200,00​
Prijs excl. BTW
300,00​
BTW
63,00​
Totaalprijs incl. BTW
363,00

Of:

Omschrijving
Prijs
Herstel voorbumper onder
100,00​
Spuiten compleet voorbumper
250,00​
De-/montage compleet voorbumper
175,00​
Prijs excl. BTW
525,00​
BTW
110,25​
Totaalprijs incl. BTW
635,25
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Waar koop ik een kwalitatief goede lakstift? En hoe weet ik welke ik nodig heb? Ik geef graag iets meer geld uit wat mij kwaliteit oplevert, dan geld te besparen en uiteindelijk een matig resultaat te hebben.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Die schade op je voorbumper vind ik heel apart, volgens mij is deze bumper overgespoten en laat de verf daar los. Dan zou reparatie dus betekenen dat de hele bumper moet worden overgespoten, je side skirt kun je beter vervangen en de dorpel moet worden uitgedeukt. Van de kosten heb ik geen idee.
Ben het met je eens. Dit krijg je niet mooi met een lakstift. Zou hem laten overspuiten.

Qua uitdeuken zit er wel een goede in Den Haag, maar weet niet of hij ool sideskirts doet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!