Remschijven zijn denk ik krom!

Probleem opgelost dankzij jullie tips en vooral ichell met het helpen meezoeken van de schijven en remblokken.

Heb nu een setje ATE Powerdiscs en keramische blokjes van ATE besteld. Alles bij elkaar incl. verzenden 120 Euro.

Het monteren gaat me weer een paar glazen thee kosten, maar dat heeft de monteur wel verdiend Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: graafie
Excuus dat ik dit oude topic schop. Maar ik ben benieuwd of het probleem ook blijvend is opgelost bij TS @BlackPoloBM (Deze post kwam bij mij boven in google, zoekend naar het probleem)

Ik heb nu hetzelfde probleem, en vermoed dat het door het wassen met hete schijven is gebeurt. Daarbij zat er bij mij speling op de spoorstang bij hetzelfde wiel, passasiers zijde. Dat heb ik nu gerepareerd, maar nog steeds trilling. De schijven heb ik net een jaar terug vervangen, alles intussen laten nakijken, maar niks gevonden. Opnieuw uitgelijnd, gebalanceerd, nog steeds trilling. Vanmiddag ga ik de schijven vervangen, met de hoop dat het dan eindelijk opgelost is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
Ik heb precies het zelfde met gloed nieuwe brembo schijven en nieuwe blokken. Maar voor mij is er wel een tijdelijke oplossing. Als ik mijn banden opnieuw balanceer dan is het trillen tijdens het remmen weg. Maar werkt maar voor aantal maanden dan komt het weer terug. En voor de duidelijkheid het trillen komt wel echt van mijn remmen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105Pk, Chipped @133Pk 
Ik heb precies het zelfde met gloed nieuwe brembo schijven en nieuwe blokken. Maar voor mij is er wel een tijdelijke oplossing. Als ik mijn banden opnieuw balanceer dan is het trillen tijdens het remmen weg. Maar werkt maar voor aantal maanden dan komt het weer terug. En voor de duidelijkheid het trillen komt wel echt van mijn remmen.
Had het zelfde probleem met brembo.
Vervangen voor ander merk.
Probleem opgelost
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Bedankt voor alle reacties. Ik had de Brembo 09.7011.75 schijven al liggen, die er vorige week ondergezet. Tot nu toe hemels remmen, wat een genot. Ik ben benieuwd of deze ook gaan trillen na en tijdje. Ik ga proberen jullie te infomeren over een paar maandjes, aan die informatie hebben andere gebruikers weer wat aan. Als het geen succes is, ga ik @BlackPoloBM zijn advies opvolgen. Ik ben benieuwd :cool:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!