Remschijven, welke?

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,384
1,067
213
Mijn remschijven voor moeten vervangen worden. Maar ik zie steeds verschillende maten voorbij komen. (zowel doorsnee maten als dikte maten)

Welke heb ik nodig voor mijn Polo 9N?
Welke zitten er origineel onder? (heb ik al eens gevraagd maar kan het niet meer terug vinden)
Welke merken kunnen jullie nog meer aanraden?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik ben onlangs deze combi besteld voor mijn 6r en dat bevalt me prima. De schijven van de dealer zijn wel beter, deze worden speciaal gemaakt en zijn niet voor de aftermarket. Maar daar betaal je ook voor. Ik heb op de passat nu brembo schijven en blokken, maar vind die combi heel erg stoffen.

Tip van flip, koop schijven die gecoat zijn. Deze roesten amper en blijven bij de naaf en langs de randen veel langer mooi.

Screenshot_20190915-141014_Buycarparts.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Dank voor jullie antwoorden.

@Ruud9N als je het echt zeker wilt weten moet je ze opmeten.

Wat zijn goede merken, TRW, Brembo ( schijnen sneller te piepen volgens diverse mensen hier, zelf nog nooit last van gehad) en ATE.
Oww, dacht dat dat piepen bij Bosch gebeurde.

Maar welke dikte moet ik hebben? Ik zie verschillende diktes voorbij komen. Zie b.v. ook de afbeelding van Tarabass.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Volgens mij staat de juiste maat die je moet hebben in de sticker die in het instructieboekje zit.
Toen ik hem kocht was het instructieboekje foetsie. :(
Sticker achterin de bak van het reservewiel is niet meer leesbaar en de dealer kon het mij ook niet vertellen.
Maat inmiddels opgemeten en die is 265mm. Maar nu heb je ook nog diktematen.

met EBC zit je altijd goed : - )
EBC?

Remschijven opmeten dan pas weet je het zeker.
Heb ik gedaan maar wat ik mij afvraag wat het verschil is tussen gelakt, gecoat, e.d.
Zat te denken aan High Carbon (langere levensduur).
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
370x34 besteld voor de RS met EBC Yellow Stuff blokken :)
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!