remote comfort sluiting ramen 6R

Zal wel iets over het hoofd zien, maar kwam er achter dat de comfort sluiting op de ramen niet meer werkt.
Normaal gesproken druk je op de afstandsbediening, en de ramen gaan open of dicht, maar nu niet meer dus.

Met vagcom gekeken maar alles staat goed, en een dikke week geleden werkte het nog wel gewoon.

Mis ik een simpele handeling om het weer in te schakelen?
 
Als je de ramen opent door even het schakelaartje aan te tikken, gaan ze dan helemaal naar beneden?

Misschien dat die niet meer 'ingeleerd' is, dit kun je doen door het schakelaartje 10 seconden vast te houden (weet het niet precies meer, maar het is zo iets).
Of het uberhaupt het elkaar te maken heeft weet ik overigens niet maar je kunt het altijd proberen
 
Zal wel iets over het hoofd zien, maar kwam er achter dat de comfort sluiting op de ramen niet meer werkt.
Normaal gesproken druk je op de afstandsbediening, en de ramen gaan open of dicht, maar nu niet meer dus.

Met vagcom gekeken maar alles staat goed, en een dikke week geleden werkte het nog wel gewoon.

Mis ik een simpele handeling om het weer in te schakelen?

Je zal het wel doen maar voor de zekerheid even vragen:

Druk je langer dan 2 seconden? Want dan doen ze het heb ik net geprobeerd.
 
Zit op het moment niet in de buurt van de polo, maar Michel als ik me het goed herinner werkt dat via de schakelaars in de auto wel gewoon.

@ crosspolo2014: kan zo lang drukken als ik wil op de afstandsbediening, maar geen reactie van de ramen. en dat het eerder dus wel werkte zoals jij ook aangeeft
Zie wel op de sleutels dat er een signaal wordt uitgezonden (ledje op de sleutel knipperd)
Ook werkt het niet meer via de sleutel bediening (sleutel in deurklink en dan draaien en vast houden)
 
En na een nachtje slapen weer verder gekeken.
Met de reset optie iig de comfortsluiting weer werkend........... min of meer :lol:
Pasagierszijde voor is in de war kwam ik dus achter nu.
Die bleek voor de reset al verkeerd om te werken, nu nog...
Dus als je op alle vier de knoppen voor de ramen ze in drukt gaan er 3 naar beneden, behalve de pasagierszijde voor.
trek je de knoppen aan sluiten ze normaal behalve de pasagierszijde, die gaat dan vrolijk open :roll:
(geldt ook voor de knop aan pasgierszijde zelf, ook die doet het verkeerd om)
en dat gebeurt nu ook via de comfortsluiting via de afstandsbediening.....
dus druk ik op openen(en hou vast) dan gaan 3 open en eentje blijft dicht...
Druk ik op sluiten (en hou vast) dan gaan die 3 dus zoals het hoort dicht, maar pasagierszijde gaat juist open.

Kortom nog maar weer ff verder stoeien er mee, kijken of ik de werking van de pasagierszijde voor kan omdraaien op de een of andere manier....
 
Zo en we zijn weer verder.
Heb alle deur electronica module's maar compleet opnieuw gecodereerd.
Oftwel alle codereingen in de modules maar gedeactiveerd en vervolgens van alle 4 de coderingen byte voor byte opnieuw er in gezet.
En nu werken alle 4 de ramen weer zoals het hoort.


weet jij nog welke coderingen dit waren en in welke bytes dit ingevuld moeten worden?
hoe je in de deur elektronica module komt?
Heb ook al van alles geprobeerd. alles werkt behalve het comfort sluiten/openen van de ramen met de afstandsbediening.
 
Dat zit onder groep 9 centr. elec precies kan ik het nu niet zeggen.
Maar heb je de raammechanisme's ook gereset al? dat moet wel voor de comfortfunctie wil werken.
De afzonderelijk deurmodules zitten ook onde centr.elec en dan onder longcoding in het bovenste dropdownmenuutje een van de submodules te selecteren.
Afhankelijk van 2 of 4 deuren heb je dus ook maar 2 of 4 submodules ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!