Relay attack, wie doet er wat mee / tegen

Ik heb onlangs mijn BMW voorzien van een nieuw alarm certificaat en toen ook meteen de sleutel van de BMW en de Polo AW laten voorzien van een keyless protector om relay attack te voorkomen.
na een paar minuten schakelt de sleutel uit en is het signaal niet meer te kopiëren.
Voorheen had ik de sleutel ‘s nachts in zo’n pokke hoesje maar daar had ik ook een hekel aan.

Meer mensen die er iets mee hebben gedaan ?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 116pk 
Keyless protector (google) is een mooie oplossing! Werkt bijna op alle sleutels. Echter heeft de 6R geen keyless entry dus heb er geen ervaring mee.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Ik zorg gewoon dat de auto verzekerd is tegen diefstal. Ik kan me er niet meer druk om maken, als de auto gestolen wordt is het vervelend maar dan koop ik wel weer een nieuwe.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Ik heb onlangs mijn BMW voorzien van een nieuw alarm certificaat en toen ook meteen de sleutel van de BMW en de Polo AW laten voorzien van een keyless protector om relay attack te voorkomen.
na een paar minuten schakelt de sleutel uit en is het signaal niet meer te kopiëren.
Voorheen had ik de sleutel ‘s nachts in zo’n pokke hoesje maar daar had ik ook een hekel aan.

Meer mensen die er iets mee hebben gedaan ?
Hetzelfde hier. Ik heb een extra startonderbreker en alarm laten inbouwen met een active tag. Auto kan niet gestart worden als de tag verder dan 5 meter weg is van het voertuig. Bovendien schakelt de tag zichzelf uit na 15 minuten wanneer de tag stil ligt, hierdoor kan het signaal niet opgepakt worden. Wanneer de auto wordt geopend wanneer de tag niet in de buurt is gaat het alarm ook af na 20 seconden. Bij het inbouwen een alarm klasse 3 certificaat gekregen.

Ik heb nog de mogelijkheid om het uit te breiden naar alarm klasse 5, echter wacht ik daar nog even mee. Blijven dure grapjes.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Ik zorg gewoon dat de auto verzekerd is tegen diefstal. Ik kan me er niet meer druk om maken, als de auto gestolen wordt is het vervelend maar dan koop ik wel weer een nieuwe.

Daar denk ik toch anders over. Ik heb toch wel een soort band met de Polo.
Wordt ook moeilijk in mijn geval om er een te vinden met dezelfde opties...
 
Heb bewust geen keyless go geselecteerd in het bestelproces!

Dat kan ik op zich wel begrijpen met de wetenschap dat er vaak auto’s gestolen worden met keyless go.
Ik heb een Polo van 8 maanden oud gekocht met zeer veel opties en daar hoorde keyless go ook bij.
Ik heb mijn sleutel nu een week voorzien van de protector en getest.
Het werkt echt perfect, na een minuut of 2-3 doet de sleutel het niet meer. Bij minimale beweging is hij weer actief. Onder het rijden zal het dan ook zeker nooit gebeuren dat hij inactief wordt..

Ik ben er blij mee want ik vind keyless go wel heel fijn. Ik heb nu de voordelen en de nadelen zijn grotendeels verleden tijd.
ik kan het eenieder aanraden in ieder geval.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 116pk 
tegenwoordig is ALLES te omzeilen.
oem alarm? kastje van ebay er tussen en klaar
volgsysteem met gps en weet ik wat, ook op te lossen
of eerst alles blokkeren en dan gewoon starten via obd
in begin ook druk om gemaakt maar nu nemen ze hem maar lekker mee
jammer van geld, krijgt wel altijd leuke cent terug mits je goed verzekerd bent
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Ook ik ben goed verzekerd. Maar ik hoop zo dat mijn Polo nooit gestolen wordt maar als hij onverhoopt toch gestolen wordt, hoop ik ook dat hij nooit gevonden wordt. Want dat is het grote probleem: is je wagen door joyriders gebruikt en wordt hij terug gevonden, moet je de auto wel terugnemen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!