Rechter buitenspiegel kapot

Beste Leden,

Helaas hebben 2 scooter rijders gisteren mijn rechter buitenspiegel eraf proberen te trappen voor mijn huis. Ze hebben de kap eraf kunnen trappen en het plastic frame deels beschadigd. De kap is grotendeels nog in orde.

Ik kan nergens het plastic frame online vinden en bedrijven verkopen vaak alleen het gehele onderdeel. Weten jullie hier toevallig wat meer over?

Aangezien het een verwarmde unit betreft vroeg ik mij af of dit plastic frame/houder hetzelfde is als de normale unit. Want als ik deze in zijn volledigheid aanschaf dan kost mij dat wat minder.

Alvast bedankt voor je tijd en moeite om mijn bericht te lezen.
 

Bijlagen

  • 20200528_112401.jpg
    20200528_112401.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 53
  • 20200528_112355.jpg
    20200528_112355.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 52
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Grrr
  • Wow
Waarderingen: HoMi en Allison6R
Thanks voor het meedenken allen!

Maar ff iets anders, er stonden 2 scooter rijders je spiegel er af te trappen? Wtf? Zomaar?

Komt helaas vaker voor in mijn straat, kwam ik achter van buren nadat het gebeurd was .. auto's staan allemaal achter elkaar geparkeerd en het is een wat smallere rijstrook. Dus een makkelijke doelwit voor jongeren die zich vervelen. Vaak klap ik me spiegel ook in omdat ik daar al bang voor was alleen die avond net vergeten.

Zeer kansloos in ieder geval!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Spiegels inklappen hielp bij mij ook niet. Als ze uit zijn op moedwillig slopen, dan doen ze dat toch wel. Ik heb 1 week lang mijn auto langs de straat geparkeerd (in een rustige en nette buurt), en tot 2x toe hebben ze geprobeerd de rechter spiegel te vernielen, ook terwijl ze gewoon ingeklapt waren. Zo'n mechanisme stelt niks voor, en is erop gemaakt om zonder al te veel moeite handmatig te worden bewogen, want als het dat niet zou doen gaat de hele vertanding binnenin stuk en dan ben je nog verder van huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: chickenmast
kan jeje auto niet ergens anders parkeren.
ik ben ook echt selectief met parkeren.
bij ons is er ook een soort winkelstraat zeg maar maar zet ik m zeker nooit in.
door de zelfde redenen

Daar heb ik over nagedacht. Ik heb een plek maar dan staat de auto niet in het zicht van een huis. Meer een afgelegen plek. Dat vergroot de kans op radiodiefstal. Maar dat is even te herzien want dit is natuurlijk ook niet fijn.


Spiegel inklappen in het vervolg?

Ik zou eens op onderdelenlijn kijken.
Vervangen is ongeveer een half uurtje werk als je handig bent.

Helaas deze ene keer had ik het niet gedaan.
Thanks voor de info!


Spiegels inklappen hielp bij mij ook niet. Als ze uit zijn op moedwillig slopen, dan doen ze dat toch wel. Ik heb 1 week lang mijn auto langs de straat geparkeerd (in een rustige en nette buurt), en tot 2x toe hebben ze geprobeerd de rechter spiegel te vernielen, ook terwijl ze gewoon ingeklapt waren. Zo'n mechanisme stelt niks voor, en is erop gemaakt om zonder al te veel moeite handmatig te worden bewogen, want als het dat niet zou doen gaat de hele vertanding binnenin stuk en dan ben je nog verder van huis.

Dat is wel echt ziekelijk! Ik dacht er nog aan om een automatische te installeren maar met die vertanding is dat niet handig lijkt me.

Wat een kansloos ******** volk inderdaad man. Zou iemand echt niet heterdaad moeten betrappen op zo iets hoor...

Idem dito..


Heb het onderdeel vorige week direct besteld ! bedankt iedereen(y) deze post kan eventueel afgesloten worden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!