Rcd 310 vervangen voor 8" andoid 5.1 lollipop unit

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Vorige week heb ik mijn fabrieksradio vervangen door een customfit Android unit, deze had ik via www.DX.com besteld in China. Het systeem word compleet geleverd met VW dual canbus. (Weergave radiozenders in cockpit en weergave airco, stoelverwarming op de Android unit).

Het systeem werkt super snel dankzij de Quad core processor en Anroid 5.1 besturingssysteem. Er zijn veel varianten te krijgen in de markt, zelf heb ik gekozen voor de Joyous J-8813-8H. In Nederland betaal je de hoofdprijs voor Android units en in China ben je voor € 289,- klaar en heb je de nieuwste versie

Een paar highlights van de unit

- OBD werkt met Torque ( bleutooth scanner tool is optioneel verkrijgbaar)
- 16 GB intern geheugen, 2 micro sd kaartsloten
- 2 USB aansluitingen / 1 voor USB camera
- Bluetooth
- ingebouwde wifi/ ondersteund hotspot koppeling via telefoon
- 8" LCD scherm 1024x600 met Capacitive touchscreen
- Android 5.1 Lollipop
- 4 x 45w versterker
- radio met RDS functie en 30 voorkeurstations

Ik heb een paar foto's toegevoegd van het eindresultaat, unit werkt super en heb er al een paar nuttige apps opgezet zoals flitsmeister en spotify.

Heb je vragen stel ze gerust.

Greetz Hans
 
Vw  Polo  1.2 TSI 105pk 
Super gaaf! Ziet er heel netjes uit.

Heb wel een aantal vragen aangezien ik mijn RCD310 ook wil vervangen voor iets dergelijks als jij zelf gedaan hebt.

- is dit plug en play, of moet je zelf met stekkers en bedrading aan de slag?
- past de inleg (hetgeen waar de schroefjes onder zitten) er ook weer overheen?

Ik hoor heel graag van je ervaringen!

Groet, Alex
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
image.jpeg Hoi Alex,

Het is plug en play, wanneer je geen gebruik maakt van de achteruitrijcamera moet je de betreffende draad hiervoor doorknippen (staat duidelijk aangegeven in de handleiding. De inleg gaat er weer vlekkeloos overheen, zorg wel voor de juiste gereedschap om de inleg te verwijderen.

Een kennis van me heeft de USB kabels in het dasboardkastje gemonteerd, hier zit ook de GPS module verstopt (ontvangst is super). Heb nog een overzicht van de meegeleverde accessoires toegevoegd.

Groet Hans
 
Vw  Polo  1.2 TSI 105pk 
Mijn telefoon fungeert als wifi hotspot, hierdoor maakt de unit contact met mijn telefoon en werkt flitsmeister vlekkeloos. Je kan meerdere apps openen, werkt in princiepe hetzelfde als een Android telefoon.

image.jpeg Om de USB kabels en de GPS ontvanger netjes weg te werken is het dashboardkastje eruit gehaald, denk hierbij om de kabel van de bandenspanning instel knop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vw  Polo  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!