RCD 310 en ipod/iphone

Ik heb, zoals gezegd, alletwee de kabels. Kabel 1 heeft en USB uiteinde, die gebruik ik voor mijn USB stick, en kabel 2 heeft een iPod / iPad stekkertje. Die laatste doet niks, behalve mijn iPod en iPhone opladen. Opzich wel handig natuurlijk, maar had er meer van verwacht... ;)
Die kabel zou idd meer moeten doen. Als je je iphone/ipod aansluit, en je klikt op de radio op AUX, dan zou hij via de optie media-in toch moeten werken. Lijkt mij dat anders de firmware van de MDI niet up to date is, of het kabeltje naar de haaien.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Maar dan zou ik toch de nummers op mijn android telefoon kunnen afspelen, als ik die aansluit op de de mdi kabel met usb aansluiting?
Neen, dit gaat ook niet. Daar heb je een micro of mini usb adapter voor nodig. Met usb adapter kan je enkel usb-sticks (of schijven misschien ook) gebruiken.
Amazon.com : IMAGE VW Volkswagen MDI Interface MEDIA-IN AUX Micro USB Adapter Cable For MP3 player Mobile phones Android Phones& Tablet Compatible with Beetle/EOS/Jetta/GTI/GLI/Golf/Passat/Tiguan/Touareg : Vehicle Audio Video Power Adapters : Car Elec
 
Update:

Heb de software update gedraaid voor de MDI. Auto gaf aan dat de update was verwerkt. Maar iPod doet nog steeds niks. Ik denk dus dat mijn MDI box geen iPod ondersteuning heeft. Het enige dat er gebeurt is dat de apparaten worden opgeladen - dat is dan wel weer handig.

Gelukkig doet USB en AUX het wel!
 
Hoi Bart, Ik loop tegen dezelfde zaken aan, heb inmiddels een kabeltje besteld om mijn ipod classic rechtstreeks aan te sluiten. Heb nu alleen de USB variant. Ik kom er helkaas niet goed achter wate de laatste softwreversie is die ik nodig heb ik heb nu sw versie 231... Heb jij een goede tip?
 
Heb een aantal videos bekeken waarin het zo
makkelijk gaat om je iPod aan te sluiten, dat het haast wel lijkt of mijne gewoon niet wil. Usb doet ie perfect, aux ook... Waarom geen ipod over de MDI?!

Als ik de dealer laat kijken hoop ik wel dat t onder de garantie valt...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!