RCD 310 en ipod/iphone

Hallo,

Mijn Polo uit 2011 heeft een RCD 310 radio. In het dashboard kastje zit een USB kabel. Ik wilde mijn ipod erop aansluiten, via de originele Apple kabel. Toen kwam ik erachter dat dat niet werkt (kon alleen mn ipods opladen) omdat je een VW MDI kabel erbij moet kopen, die direct in de ipod/iphone gaat. Affijn, zo'n ding gekocht, maar nog steeds blijft het ernstig stil als ik m'n ipod aanzet. Ik kan het natuurlijk wel via de AUX IN (onder de radio, bij de aansteker) proberen, maar waar dient die aansluiting in m'n dashboardkastje dan voor?
 
Bedankt voor je antwoord.

Uiteindelijk heb ik dus 2 kabels:

Een MDI > USB: die zegt "DEVICE NOT FUNCTIONAL" als ik mijn iDevice connect. Ik neem aan dat een USB stick wel zou werken.

Een MDI > IPOD/IPHONE die ik nog apart heb gekocht. Als ik m aan mijn iPod of iPhone vastmaak krijg ik geen foutmelding op mn display, maar er komt ook geen geluid. Er staat alleen AUX in het scherm.

Ik denk dus dat het boxje in mijn dashboardkastje niet voorbereid is op iPods enzo. Het is geen ramp om het via de AUX IN te doen, maar gewoon jammer.
 
Je kan wel een telefoon aansluiten via MDI, ook een iPhone/iPod, maar dat moet dan inderdaad zoals BartPolo zegt via een MDI <> iPhone kabel. Deze kan je bij de dealer krijgen, of je kijkt op amazon/ebay. Daar heb ik er een van 1,5 meter gehaald en werkt perfect.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Heren, heren... Het is gewoon héél simpel:

Via de MDI heb je 2 opties:
MDI <> USB: Hiermee kan je een USB-stick etc. aansluiten en zo de muziek bladeren, afspelen op je radio. Je ziet dan ook je ID3 tags (als je die hebt ingevoerd) netjes op het scherm van je radio (RCD310 bv.)
MDI <> 30-pins iPhone Connector: Hiermee kan je je iPhone/iPod aansluiten. Heb je een telefoon met een Lightning aansluiting dan moet je nog een Apple 30-pins naar lightning verloopkabeltje hebben (deze). Er bestaat ook een verloopblokje van 30-pins naar Lightning, maar daar heb ik problemen over gehoord wat betreft aansluiten op MDI. En het is niet handig in het gebruik in mijn ogen).

Dus, kort samengevat: ja, je kan je iPhone aansluiten op je MDI, dan kun je browsen op artiest, album, podcast, genre, etc. etc. Je ziet ook alle info op je scherm. Maar het kan niet via de MDI <> USB kabel. Daar heb je een MDI <> 30-pins kabel voor nodig.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik heb, zoals gezegd, alletwee de kabels. Kabel 1 heeft en USB uiteinde, die gebruik ik voor mijn USB stick, en kabel 2 heeft een iPod / iPad stekkertje. Die laatste doet niks, behalve mijn iPod en iPhone opladen. Opzich wel handig natuurlijk, maar had er meer van verwacht... ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!