Ratelende turbo 1.2 TSI

Hallo!

Ik heb ook een 1.2 TSI en ook het ratelende geluid! heel even bij laag toeren,

Terug bij de dealer geweest en werd mij verteld dat dit "normaal" is. mechanisch geluid wanneer de turbo lucht aanzuigt. En ik was inderdaad niet de eerste die terug kwam, ook ik heb er mn twijfels over. de KM Teller staat nu op 28000.
 
Hallo!

Ik heb ook een 1.2 TSI en ook het ratelende geluid! heel even bij laag toeren,

Terug bij de dealer geweest en werd mij verteld dat dit "normaal" is. mechanisch geluid wanneer de turbo lucht aanzuigt. En ik was inderdaad niet de eerste die terug kwam, ook ik heb er mn twijfels over. de KM Teller staat nu op 28000.
 
Ik dacht ik kijk na een tijdje weer eens op dit forum en zie dit dus.. Heb naast mn polo bm een mini S gehaald en die heeft ook een soortgelijk (bekend probleem). Probleem hierbij is een kettingspanner, die is blijkbaar een paar mm te lang en tikt dan tegen de ketting aan, misschien is hierbij wel een soortgelijk probleem..
 
Mijn polo 6-2010 heeft pas geleden zijn 30K beurt gehad, en omdat ik aangaf dat deze ook een ratelend geluid gaf vooral als je hem weer start nadat hij even uit had gestaan, hebben ze de distributieketting vervangen. Deze gaven vaker problemen.
 
Briano zei:
Ik heb het ook bij mijn dealer gevraagd maar ze doen niks, garantie loopt deze maand af. Welke dealer hebben jullie die er wel iets aan doet?

Als je garantie afloopt zou ik hem uit voorzorg laten vervangen, als de dealer dit niet doet dan zou ik zwart op wit laten zetten (eisen) dat mocht het een probleem opleveren met de distributieketting later, dat ze het dan onder coulance vervangen aangezien je op tijd was om dit probleem aan te geven. Bij de Mini van mij is er al een fix voor (duurde een aantal jaar blijkbaar) en dit is om die kettingspanner te vervangen, dat ding kost rond de 26 euro.. ben in totaal wel 150 kwijt geraakt maar goed Big Grin BMW vraagt meer montagekosten dan volkswagen gelukkig. Onderhoud van mn polo bm is dan ook relatief goedkoop Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!