Ratelende turbo 1.2 TSI

Hoi, sind 3 maande in bezit van Polo 1.2 TSI. Het viel me op dat er onder de motorkap een metalig geluid kwam. Er ratelt iets. Twee maal bij garage geweest en blijkt de turbo te zijn. De garage geeft aan dat al meer mensen zich gemeld hebben met dezelfde klacht. Maar gelijk daarbij vertelden ze dat ze er weinig aan kunnen doen. Het plaatsen van een nieuwe turbo zou waarschijnlijk niets helpen omdat deze ook zou ratelen. Nu vind ik dat wel makkelijk gezegd door de de garage. Ik koop een nieuwe auto om een motor te hebben die loopt als een zonnetje, i.p.v. allerlei gerammel.
Heeft iemand hier eerder van deze klachten gehoord/last van gehad? En zo ja, wat is er toen aan gedaan?
 
heb je die ratel stationair of bij bepaalde toeren of altijd?
Heb na 6000 km in mijn tsi nog niks gemerkt maar dan kan ik er eens speciaal op gaan letten.. Zou trouwens wel een zeer slechte zaak zijn als de garage zelf al zegt dat een nieuwe turbo zou gaan ratelen :?
 
bij stationair draaien is er geen ratel, alleen bij gas geven. Volgens een monteur komt er dan een stangetje van de turbo in beweging die vervolgens voor het metalige geluid zorgt. Of dit geluid alleen daardoor komt, of ook omdat er een klep meet gaat rammelen weet ik nog niet.
 
bedankt voor de info, dan dan betekenen dat de wastegates gammel in elkaar zijn gezet? ik ga er in ieder geval op letten de komende tijd!
 
@Ron85:

Nee , ik heb geen DSG. Gewoon handbak. En wat heeft jouw garage gezegd daar aan te kunnen doen? Of kreeg jij ook als reactie, dat ze dat "vrijwel allemaal" hebben....
 
In duitsland zijn er al bij een aantal TSI 's de turbo vervangen na geratel en geklapper.
KM stand tegen de 30.000.

Misschien toch even in de gaten houden,
zodat deze niet net buiten de garantie toch ineens vervangen moet worden !!
 
Het lijkt erop dat ik niet de enige ben met het probleem. Maar krijg ook niet het idee dat alle TSI's er last van hebben. Ik ga denk toch nog maar eens bij de garage verzoeken om het geratel te verhelpen. Mocht ik nieuws hebben, dan laat ik het,uiteraard weten. Zal wel even duren....
 
PoloBM zei:
In duitsland zijn er al bij een aantal TSI 's de turbo vervangen na geratel en geklapper.
KM stand tegen de 30.000. Misschien toch even in de gaten houden,
zodat deze niet net buiten de garantie toch ineens vervangen moet worden !!

@ PoloBM: mag ik vragen waar je die info vandaan hebt, dat er in Duitsland turbo's zijn vervangen?
 
Jazz zei:
PoloBM zei:
In duitsland zijn er al bij een aantal TSI 's de turbo vervangen na geratel en geklapper.
KM stand tegen de 30.000. Misschien toch even in de gaten houden,
zodat deze niet net buiten de garantie toch ineens vervangen moet worden !!

@ PoloBM: mag ik vragen waar je die info vandaan hebt, dat er in Duitsland turbo's zijn vervangen?

Tuurlijk,

Dit is een verhaal:
http://www.motor-talk.de/forum/turbolad ... ight=turbo

Maar ik heb er nog een paar gelezen.
Zal eens proberen ze terug te vinden.
 
hallo,

Of ik last heb gehad van een ratelende turbo, dat weet ik niet. hoorde wel wat ratelen maar of van het van de turbo vandaan kwam :?:

Ik had wel problemen omtrent de turbo, waarbij mijn EPC lampje ging branden en mijn turbodruk wegviel. Na een software-update bleek dit probleem helaas niet verholpen te zijn.
Gelukkig heb ik binnen de garantie een nieuwe turbo erop zitten. Na inmiddels bijna 1000 km te hebben gereden heb ik geen foutmeldingen meer gehad. (terwijl op het laatst de foutmelding elke rit voorkwam)

op onderstaande link staat een hoop informatie omtrent de turbo-problemen.
wel even google-translate gebruiken.... ;)

Jeoffrey

http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=44161
 
He Hallo

Zojuist mijn Polo 1.2 tsi weer opgehaald bij de dealer weg. Ik had ook telkens de storing EPC. 2 weken geleden Nieuwe software opgekomen maar probleem bleef.

Nu hebben ze na (36.000 km) de distributie ketting vervangen en de Turbo

Nu maar afwachten hoe het verder gaat. Hoop niet dat het telkens om de 30.000 km is) :?
 
Bij mij is de Turbo voor een tijdje terug ook vervangen (na 22K).

Ik heb ooit iets opgevangen dat de elektrisch bediende waste-gate (voor het eerst toegepast op de 1.2TSI) voor problemen kan zorgen...zodat de turbo eerder kan sneuvelen :? ...Of het waar is weet ik niet (ben maar een leek op dit vlak).

Gelukkig vervangen onder garantie, geen fijne gedachten dat ze zo snel kunnen sneuvelen....zijn toch dure grappen mocht het (net) buiten de garantie vallen :(
 
@Polo12tsi, @Keano1 van wat voor bouwjaar/maand zijn jullie TSI's ??
Problemen met turbo en of distri-ketting schijnen alleen voor te komen bij een bepaalde serie.
Zo ook met Yeti 1.2 TSI van bouwjaar 2010
 
Hallo beste leden van mypolo.nl,

Ik volg jullie forum al een tijdje en besloot om ook maar een soort van actief te worden :cool: . Ik rijd zelf in een Polo 6R 1.2tsi highline uit begin 2010.

Ik wou even mijn ervaring delen wat betreft een ratelend geluid bij mijn polo. Dit geluid leek voor mijn gevoel ook bij de turbo vandaan te komen, echter had ik hier alleen last van bij het starten van mijn auto...

Afgelopen week heb ik een onderhoudsbeurt (30.000km) gehad en heb gevraagd of ze dus naar dit probleem wilden kijken. Ook bij mij bleek het een distributieketting te zijn, gezamenlijk met de spanningssnaar (heb geen motorische kennis dus weet niet of de benaming correct is), welke beiden zijn vervangen. Gelukkig viel dit alles binnen de garantie :eek: (was ook te hopen...) Dit was trouwens een algemeen bekend probleem bij VW, niet zozeer bij mijn dealer.

Succes met het vinden van de oorzaak van je probleem, als je het niet vertrouwd zou je eventueel bij een andere dealer om een second opinion vragen voordat het probleem buiten de garantie gaat vallen...
 
Hetzer zei:
@Polo12tsi, @Keano1 van wat voor bouwjaar/maand zijn jullie TSI's ??
Problemen met turbo en of distri-ketting schijnen alleen voor te komen bij een bepaalde serie.
Zo ook met Yeti 1.2 TSI van bouwjaar 2010
Mijn polo is van eind februari 2010...

Het lijkt er dus op dat de eerste 2010 modellen problemen kunnen geven :?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!