Ratelend/tikkend geluid stationair

Beste forum leden,

Ik heb een paar maanden geleden mijn polo aw mogen ophalen. Super blij mee natuurlijk en meteen wat upgrades gedaan zoals led verlichting etc. Nu ga ik vanavond effe een stuk rijden naar Duitsland om te tanken en door drukte stap ik effe uit de auto terwijl hij loopt. Hoor ik ineens een hard rattelend/tikkend geluid onder de motorkap vandaan komen. Nou heb ik zelf niet veel verstand van auto's kwa motorisch maar ik weet natuurlijk wel dat onder de motorkap geluid vandaan komt. Echter heb ik zelf niet het idee dat ook dit geluid er thuis hoort. Even voor de duidelijkheid ik had dus al 100km gereden ofzo dus het is niet dat mijn blok nog koud was.

Bedankt alvast voor de reacties,
Melvin
 
Volkswagen  Polo AW (Highline)  1.0 TSI 115PK 
Klinkt als tikkende injectoren.
Hoe is je oliepeil?
Oke, Oliepijl moet goed zijn lijkt me. Auto heeft 3 maanden geleden een olie beurt gehad en geeft ook geen gekkigheid aan in beeld over te laag oliepijl ofzo. Viel me wel op dat de auto snel op temperatuur is kwa koelvloeistof na 4km is het al 90 graden bij een koude motor.
 
Volkswagen  Polo AW (Highline)  1.0 TSI 115PK 
Dat is bij moderne motoren niet heel gek. Klinkt inderdaad als injectoren. Ik weet niet hoe het bij deze motors zit, maar sommige motors hebben van nature hele luide injectoren. Denk je dat het eerder niet zo klonk en nu wel?
Oke ja dat zou kunnen. Ik sta normaal nooit buiten de auto met de motor aan. En mijn vorrige auto's (Renault) hadden niet zo'n luid geluid. Was ook een anders blok natuurlijk.
 
Volkswagen  Polo AW (Highline)  1.0 TSI 115PK 
KVS temperatuur is niet interessant bij VW.
Bijna alle VW's lijken snel op 90 graden te staan.
4 a 5 minuten.
Olie temperatuur is veel interessanter.
Aa oke, Ja olie temperatuur is gewoon normaal. Ik vind altijd wel interresand om te kijken in het info display. Na 20 minutjes ofzo mooi op temperatuur.
 
Volkswagen  Polo AW (Highline)  1.0 TSI 115PK 
Trap de koppeling eens in als de motor stationair draait in zn vrij? Veranderd t geluid dan ook? Zo ja: mogelijk een probleem in de versnellingsbak of koppeling. Overigens is mijn ervaring dat na verloop van de tijd een versnellingsbak van VW een lawaaiïg apparaat word. Mijn lease Skoda Fabia met 160.000km ratelt en raast inmiddels dusdanig luid dat ie in de auto hoorbaar is....
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: MelvinvdMeer
Trap de koppeling eens in als de motor stationair draait in zn vrij? Veranderd t geluid dan ook? Zo ja: mogelijk een probleem in de versnellingsbak of koppeling. Overigens is mijn ervaring dat na verloop van de tijd een versnellingsbak van VW een lawaaiïg apparaat word. Mijn lease Skoda Fabia met 160.000km ratelt en raast inmiddels dusdanig luid dat ie in de auto hoorbaar is....
Heb ik ook gehoord, wel meer bij een koude auto
 
  • Leuk
Waarderingen: MelvinvdMeer
Als ik op mijn werk dezelfde motor voorbij zie komen luister ik wel even daarnaar hoe

Trap de koppeling eens in als de motor stationair draait in zn vrij? Veranderd t geluid dan ook? Zo ja: mogelijk een probleem in de versnellingsbak of koppeling. Overigens is mijn ervaring dat na verloop van de tijd een versnellingsbak van VW een lawaaiïg apparaat word. Mijn lease Skoda Fabia met 160.000km ratelt en raast inmiddels dusdanig luid dat ie in de auto hoorbaar is....
Heb niet het idee dat dat het is. Wel bedankt voor de tip
 
Volkswagen  Polo AW (Highline)  1.0 TSI 115PK 
Klinkt als tikkende injectoren.
Hoe is je oliepeil?
Vind ik niet, als je goed luistert kunt je de injectoren óók horen (het zachtere naaimachine getik op de achtergrond). Het getik waar Melvin op doelt vind ik niet normaal klinken en lijkt bijna op een paar lagers die op het punt staan eruit te klappen.

Dat gezegd hebbende vertekent geluid soms enorm op dit soort video's en durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Zou je adviseren langs een garage te gaan als je zelf niet de technische kennis hebt op het uit te zoeken. Het klinkt naar mijn mening niet gezond.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: MelvinvdMeer
Vind ik niet, als je goed luistert kunt je de injectoren óók horen (het zachtere naaimachine getik op de achtergrond). Het getik waar Melvin op doelt vind ik niet normaal klinken en lijkt bijna op een paar lagers die op het punt staan eruit te klappen.

Dat gezegd hebbende vertekent geluid soms enorm op dit soort video's en durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Zou je adviseren langs een garage te gaan als je zelf niet de technische kennis hebt op het uit te zoeken. Het klinkt naar mijn mening niet gezond.
Bedankt voor je reactie. Inmiddels contact gehad met de garage waar ik hem gekocht heb (60km verderop) en die na aanleiding van deze video icm het geluid besloten mij niet daar heen te laten rijden maar de auto op te halen. Ze vonden het niet vertrouwd. Ben inmiddels door een bevriende monteur er ook op gewezen dat het niet goed klinkt en ook hij zij niet mee rijden als het niet cruciaal is.
 
Volkswagen  Polo AW (Highline)  1.0 TSI 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: LevendStratego
Bedankt voor je reactie. Inmiddels contact gehad met de garage waar ik hem gekocht heb (60km verderop) en die na aanleiding van deze video icm het geluid besloten mij niet daar heen te laten rijden maar de auto op te halen. Ze vonden het niet vertrouwd. Ben inmiddels door een bevriende monteur er ook op gewezen dat het niet goed klinkt en ook hij zij niet mee rijden als het niet cruciaal is.
Goed van de garage en mooi dat je geholpen wordt!

Laat even weten als ze eruit zijn wat het is. Ben wel benieuwd of het inderdaad lagers zijn of dat het toch wat anders was.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: MelvinvdMeer
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!