ramen

hey,

ik wil mn ramen blinderen.. achterste zijruitjes en achterraam heb ik al getint.
nu wil ik ook mn voorste zijramen tinten, maar goed.. dus wil ik de ramen eruit halen om te tinten.

hoe doe ik die ramen demonteren?
 
Ramen weet ik niet hoe te demonteren maar hou er rekening mee dat de voorste ramen wellicht niet geblindeerd mogen worden of tot maar een bepaald percentage donkere tint.
Van een kennis wet ik dat hij dit ook heeft gedaan maar toen hij werd aangehouden bleek dat de voorste zijramen te donker waren en moest ter plaatse de folie verwijderen en kreeg een boete van 150 euro.
 
Complex??? Echt niet Stick Out Tongue

Deurpaneel eraf, daarachter zitten 2 ronde stopjes, die eruit, dan met je raam spelen totdat je in de gaatjes de schroefjes ziet zitten. Die draai je los en dan kan je als het goed is je raam er zo uitpakken ;)

Zo niet, dan moet je ook nog het binnenpaneel eraf pakken. en dan je raam los halen.
 
ik zie er maar vanaf, ik hoor te veel over te donker getint .. zou zonde zijn als ik het na een paar weken eraf moet halen... ik bespaar me de moeite..

thnx anyway..

ohja, nu ik de achterste party geint heb, lijkt het al wat donkerder te zijn de raampjes,
 
Ik zou graag mijn ramen blinderen, heeft iemand goeie tips? Ik zie zo bij sommige auto's dat er altijd een rand is. Maar ik zou liefst helemaal in geblindeerd is zonder een rand...

Wie heeft er tips, sommige zeggen om te bakken maarja dat kost ook massa's veel..
 
die ramen verwijderen is vrij complex bij volkswagen, gezien jij nu niet weet hoe het moet zou ik er niet aan beginnen!!

Overigens, de professionele bedrijven halen de ruiten er niet uit!

Dit ja, ik heb eens bij een Toeareg een raammechniniek vervangen, daar wordt je al niet blij van. Echt alles moet je afstellen :(
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
die rand in je achterruit heb je altijd, daar kan je niet van onder uit.
bij mij (5drs) was het ook en 280€ dacht ik, kan 320 geweest zijn ook.
niet alleen voor de looks, maar ook voor de warmte en veiligheid is het een goede keuze vind ik

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
De randen dit je ziet zijn Dot-matrix luchtranden. Goede tintbedrijven kunnen dit tegen gaan.

Het zou kunnen dat je het niet ziet bij de polo op de bovenstaande foto omdat de ramen wellicht al getint waren (af-fabriek). Als je je af-fabriek getinte ramen voorziet van een laag foto heb je heen last van de Dot-matrix luchtranden.

Is sonnyboys geen oplossing voor jou Gilles? Ik heb het nu al ongeveer 3 jaar en geen moment spijt van gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!