Radio vervangen polo 6R

Beste, na al meerdere malen dit forum te hebben geraadpleegd, heb ik besloten om lid te worden. Allereerst wil ik jullie bedanken over de goede adviezen die ik vaak tegen ben gekomen over diverse onderwerpen voor de polo. Zelf ben ik een beginner (en amateur!) op het gebied van techniek van de auto. Gisteren heb ik een nieuwe radio gekocht (Pioneer DEH-X5600BT), omdat de huidige radio (de RCD 210) niet voldeed aan de eisen die ik graag in mijn auto terugzag: de AUX aansluiting en een goedwerkende carkit. Deze zitten beiden in de Pioneer radio, vandaar deze keuze... Nu heb ik mijn oude radio (de RCD 210) uit het console gehaald, waar mij al snel opviel dat de antenne aansluiting en het blok (PBT-GF10?) voor de kabels, niet overeenkomen met de aansluitingen voor de Pioneer radio. Mijn vraag is nu, wat kan ik doen? Is deze radio domweg niet geschikt voor de bekabeling en moet ik een andere (merk) radio kopen? Of is er toch een mogelijkheid die ik, met de amateuristische kwaliteiten die ik heb, om de Pioneer radio toch goed te kunnen aansluiten? Alvast bedankt!
 
Die quadlock > ISO adapter is al met de Pioneer radio meegeleverd. Hoe zit dat dan met de antenne? Want in die Pioneer Radio is 'gewoon' een aansluiting voor de antenne, alleen die komt totaal niet overeen met die in de RCD 210 ging..
 
De CAN bus in de polo heeft geen schakelde plus, als je dus de voeding verkeerd om hebt aangesloten zal deze nooit aangaan, en correct aangesloten zal deze niet met je contactsleutel aan en uit gaan.
Hiervoor kun je het beste een aparte kabel kopen waarmee je de geschakelde voeding via de zekering van de 12V aansluiting kunt aansluiten, die wel over het contactslot gaat.

Add-A-Circuit Blade Fuse Holder with 20A Blade Fuse - Free Shipping - DealExtreme
Hiermee zeker je zowel de 12V aansluiting alsmede de voeding voor de radio, geschakeld, af.
Ik heb dit gehad toen ik de Parrot aansloot. deze werkte perfect.. maar werkte continue, ook als contact aan stond.
 
je kan ook een isoadapter kopen die een canbus heeft je hoef daarvoor geen aparte schakel draad te trekken zie foto
so5on8.jpg
 
polo  Polo 6r  1.2 tsi 
Hoi allemaal.
Heb ik nog een vraagje .
ik heb zelf ook het idee om mijn pioneer DEH 4700 Bt er in te bouwen en ik heb er ook een rcd 310 in zitten hoezit dat dan met de parkeersensoren .
groetjes .
 
Volkswagen  Polo  1.2 12v comfortline 
Volgens mij gaan je sensoren wel werken maar je krijg alleen niks te zien op je radio want je radio is een DEH 4700 Bt is een enkel din zonder scherm.
Heb je je radio al gekocht uit welke buurt kom je.
 
polo  Polo 6r  1.2 tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!