Radio gaat niet meer aan

Goedendag,

Ik heb een polo 6r uit 2010 alleen de radio wil niet meer aan gaan. Er zit een Android radio gemonteerd , dus geen originele. Ik heb overal spanning op. Radio zelf werkt (getest) volgens de Volkswagen dealer kan het ook aan de gateway liggen. Iemand eerder dit probleem gehad?

Met vriendelijk groet

Polo 6r
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.4 16v 
Goedendag,

Ik heb een polo 6r uit 2010 alleen de radio wil niet meer aan gaan. Er zit een Android radio gemonteerd , dus geen originele. Ik heb overal spanning op. Radio zelf werkt (getest) volgens de Volkswagen dealer kan het ook aan de gateway liggen. Iemand eerder dit probleem gehad?

Met vriendelijk groet

Polo 6r
Kan je wat specifieker zijn, "de radio wil niet meer aan gaan" en verderop staat weer " Radio zelf werkt volgens de VW dealer". Heeft de dealer het apparaat er uit gehaald en getest? Heeft het apparaat het hiervoor wel in jouw auto gedaan of monteer je de radio er nu voor het eerst in?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Goedenavond,

Toen ik de auto kocht zat er een RNS510 met navigatie in helaas zei de vorige eigenaar dat die niks meer onthield en vaker problemen had met de touschreen.

Daarom heb ik besloten om bij audio volt een radio te kopen met android besturing, ik heb deze inderdaad zelf gemonteerd.

Na enkele maanden kreeg ik problemen dat de radio niet meer aan ging. Ik heb hiervoor contact opgenomen met audio volt hierbij hebben ze me laten zien dat de radio bij hun wel werkt.

We hebben verschillende manieren gecommuniceerd via de mail om te kijken of het op te lossen was. Nu heb ik even contact gehad met de VW dealer bij ons uit de buurt en hun zeggen dat het vaker voorkomt dat de android radio's problemen opleveren dus deze beter niet kunt monteren en anders zou het kunnen liggen aan de gateway.

dus kort samengevat de radio is getest.
er is spanning op de kabelboom in de auto.
maar de canbus schakeld de radio niet in.

Met vriendelijke groet,

Marco
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 16v 
Heb je je oude RNS 510 nog?
Je kan die proberen, of die wel goed aan gaat.
Dan hoef je het niet te zoeken in je auto in ieder geval.

Dat verhaal over gateways kan kloppen, sommige radio's werken daar niet goed mee samen, maar dan zou je dat al vanaf het eerste moment gehad hebben.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben maar ik had gisteren het volgende probleem:

Ik start mijn auto zoals gewoonlijk merk ik opeens dat mijn radio het niet doet... alles deed het gewoon normaal maar als op het knopje radio drukte kwam het radio scherm wel naar boven maar als ik ergens op klikte reageerde niks meer... Kon zelfs niet muziek afspelen via bluetooth. Super raar heb dit al eens eerder gehad en toen ik de dag erna weer instapten werkte alles gewoon weer?? Ik heb nog een paar keer de auto open en dicht gedaan want ze zeggen dat dat het systeem reset maar dat werkte ook niet. 12 sept gaat die naar de dealer voor een inspectie ik zal het dan eens aangeven.
 
tba  tba  tba 
  • Leuk
Waarderingen: Appie2005
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!