Racingline Air intake

ik heb de intake momenteel een tijdje zitten icl de elbow.
is samen met een stage1 tune wel heel aangenaam rijden, zeker bij het doortrekken naar hogere toeren. ook bij normaal rijden gaat de wagen in D stand iets langer en vlotter door in toeren vooraleer te schakelen.
kwa aanzuig geluid valt het heel goed mee. enkel tussen de 1500tpm en 2000tpm is een grotere aanzuig geluid te horen, en een bepaalde resonantie.
das ook het enige dat mij persoonlijk wat stoort.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Dus voor 415 euro koop je een luchtinlaat die warme lucht aanzuigt, en omdat hij dicht is ook bijna geen extra geluid geeft. Klinkt niet als de beste deal, maar het ziet er wel heel mooi uit. Zo'n Elbow lijkt me dan veel meer waarde voor het geld. Had zelf een Forge open lucht filter kit op m'n polo aw die zo gemonteerd zat dat hij zo veel mogelijk koude lucht kon opvangen. Dat setje was ook nog een stuk goedkoper, volgens mij 280 voor betaald.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
zit hetzelfde aangesloten als een af fabriek aanzuiging op een up gti die trouwens dezelfde motor heeft, dus kwa lucht temp zal dit geen enkel probleem.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Dus voor 415 euro koop je een luchtinlaat die warme lucht aanzuigt, en omdat hij dicht is ook bijna geen extra geluid geeft. Klinkt niet als de beste deal, maar het ziet er wel heel mooi uit. Zo'n Elbow lijkt me dan veel meer waarde voor het geld. Had zelf een K&N open lucht filter op m'n polo aw die zo gemonteerd zat dat hij zo veel mogelijk koude lucht kon opvangen. Dat setje was ook nog een stuk goedkoper, volgens mij 280 voor betaald.
Dit dacht ik ook,
Voor dat geld zou er wel een verloop oid naar de gril bij mogen zitten zodat hij echt koude lucht aanzuigt.
 
Een up GTI haalt zijn koude lucht via een verlengstuk helemaal uit de zijkant van de motorruimte. De grill is veel meer open bij een up! om ervoor te zorgen dat er koude lucht binnenkomt. Deze set lijkt bedoelt voor een up! maar niet voor een Polo.
een verlengstukje van een goeie 15cm, dat zal het verschil echt niet maken..
de kit is trouwens voor alle EA211 motoren, up, polo golf.
 

Bijlagen

  • 10-tsi-turbo-inlet-elbow_49609175967_o-scaled-1.jpeg
    10-tsi-turbo-inlet-elbow_49609175967_o-scaled-1.jpeg
    158.5 KB · Weergaven: 29
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Racingline verkoopt ook een kit voor de Polo GTI, die zit wel gewoon op de aanvoer. Dus ik blijf erbij, deze set is voor een up! GTI en past 'toevallig' ook op andere 1.0 TSI modellen. Tuurlijk geven ze aan dat alle 1.0 TSI motoren compatible zijn. Het artikelnummer is zelfs VWR12UPGT. Dus ik vind wel dat als iemand informatie zoekt over deze luchtinlaat dat het handig is om dat te weten. Zeker gezien het prijskaartje.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR en Sal
In de Up turbo app groep praat men ook heel druk over dit goudmijntje. Maken elkaar aardig gek. Ik heb dat rib uit mijn lijf er niet voor over. Een luttele paar pk's, een geluidje er bij (heb al een Milltek). En ik zie niet zo wat je er aan hebt dat het er leuk uitziet. Tenzij je met de motorkap omhoog gaat rijden :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
In de Up turbo app groep praat men ook heel druk over dit goudmijntje. Maken elkaar aardig gek. Ik heb dat rib uit mijn lijf er niet voor over. Een luttele paar pk's, een geluidje er bij (heb al een Milltek). En ik zie niet zo wat je er aan hebt dat het er leuk uitziet. Tenzij je met de motorkap omhoog gaat rijden :tearsofjoy:
wil anders wel een leuke deal sluiten mocht je toch willen proberen :cool:
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!