RaceChip powerbox metingen

Op een constante snelheid is je GPS nauwkeurig dan je teller, daar is geen twijfel over mogelijk.

De GPS in je mobiele telefoon ververst 5x per seconde, daardoor kan je eigenlijk nooit met zekerheid zeggen of je 0-100 nou in 9.9, 10 of 10.1 seconden is. Een externe gps box zoals ‘Draggy’, ververst 10x per seconde, dat is dus een stuk nauwkeuriger.

De teller afwijking is naar mijn weten wel vrij consistent zolang je er geen andere wielen onder zet, hoewel je met een digitaal display ook te maken heb met o.a. verversing snelheid. Maar wat je zou kunnen doen is met behulp van gps achterhalen wat je teller aangeeft wanneer je 80, 100, 120 of whatever rijdt. En vervolgens dat gebruiken om je acceleratie uit te rekenen.

Relevantie van de vertraging in je gaspedaal begrijp ik overigens niet, je hebt tenslotte geen camera op het pendaal maar op je teller gericht.

Kreeg zelf eerder het idee dat de verschillen tussen GPS en teller in een soort exponentiële toename toenemen bij verhogen van de snelheid. Wel interessant om een keer in de gaten te houden bij verschillende snelheden. Ga ik doen.

Vertraging in gaspedaal is gebaseerd op het moment van intrappen van het gaspedaal, en het moment dat het toerental hierop toeneemt. In het filmpje is het intrappen van het gaspedaal als een duidelijke 'tik' dat ik de bodem raak te horen. Vanaf dat moment tot het toerental oploopt gerekend. Allemaal puur indicatief.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Leuk om het zo te lezen(y) Kun je ook merken dat je meer koppel onderin hebt? Sneller bij het stoplicht weg ;)

Ik doe vrijwel nooit een stoplicht sprintje, maar in het algemeen is ie gewoon vlotter. Je voelt gewoon dat ie net wat meer power heeft en een extra zetje in de rug krijgt. Merk vooral dat in zijn 3/4/5 wanneer je op zo'n 2000-3500 toeren zit ie net wat meer power heeft.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: EricIbiza en FRL_AW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!