Raar zagend geluid

Dag allemaal,

Vandaag is er weer een vreemd geluid te horen uit mijn auto. De aircopomp is al vervangen en dit zou het probleem moeten oplossen. Maar na 2 weken heb ik weer hetzelfde probleem. Is het misschien iets anders? Maar als ik de airco aanzet verdwijnt het geluid bijna volledig.

Filmpje bij gevoegd voor het geluid.

 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 
Veranderd het mee met verhogen van het toerental?

Of met het draaien van het stuur?

Hoe kwam je erbij dat het de aircopomp was?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Veranderd het mee met verhogen van het toerental?

Of met het draaien van het stuur?

Hoe kwam je erbij dat het de aircopomp was?
Nee het verdwijnt bij het aanzetten van de airco. Het is alleen als ik er lang mee heb gereden. Bij kleine afstanden hoor je het geluid niet.

Heb wel problemen met het toerental soms als ik in zn 4 gas geef, dat de toerental omhoog en weer een stukje omlaag gaat. En dan gaat die weer omhoog. En de moter maak een soort woem geluid.
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Nee het verdwijnt bij het aanzetten van de airco. Het is alleen als ik er lang mee heb gereden. Bij kleine afstanden hoor je het geluid niet.

Heb wel problemen met het toerental soms als ik in zn 4 gas geef, dat de toerental omhoog en weer een stukje omlaag gaat. En dan gaat die weer omhoog. En de moter maak een soort woem geluid.

Als de motor meer toeren gaat draaien zonder dat je harder gaat rijden denk ik dat er sowieso iets niet helemaal goed gaat in je koppeling.
Mogelijk dat je daar moet gaan zoeken
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroldd
Ja daarom juist toch. Als je gas geeft horen je toeren mee te lopen met je snelheid, als die ineens meer toeren maakt en terug zakt is er iets niet helemaal zoals het hoort in ieder geval.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroldd en iichel
Ja daarom juist toch. Als je gas geeft horen je toeren mee te lopen met je snelheid, als die ineens meer toeren maakt en terug zakt is er iets niet helemaal zoals het hoort in ieder geval.
Auto is langs de garage geweest. De aircopomp is weer kapot en verder is de auto in orde.. Die toertal probleem komt omdat de aircopomp te veel druk zou uit oefenen waar de auto op reageert. Want met de airco ingeschakeld is er geen toertal probleem. Iets met de multiriem.
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Ik zou dan gelijk je airco radiator meepakken + leidingen. Zou me niet verbazen dat er iets lek is, waardoor de druk uiteindelijk wegvalt en je aircopomp de prak in loopt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
zo zo zo dat lijkt me overdreven, je kan namelijk gewoon testen of je systeem druk verliest he....
Ik heb een heel langzaam lekkende radiator gehad met m'n vorige auto. Kwam gewoon door de test van het vulapparaat heen, maar het systeem was na een paar maanden toch gewoon leeg.
Nu is een paar maanden of 2 weken wel wat anders, maar ik zou een lek in het systeem niet per se uitsluiten.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Ik heb een heel langzaam lekkende radiator gehad met m'n vorige auto. Kwam gewoon door de test van het vulapparaat heen, maar het systeem was na een paar maanden toch gewoon leeg.
Nu is een paar maanden of 2 weken wel wat anders, maar ik zou een lek in het systeem niet per se uitsluiten.
Eerst onderzoek doen, Airco radiator + leidingen + weer een pomp al dan wel of niet onder garantie die pomp.... lijkt mij wat overdreven, ik weet niet of je weet hoe dat allemaal in elkaar zit maar je hele front moet er ongeveer af. met onderzoek en een wat logischere aanpak kom je naar mijn idee verder, en kost het je ook geen godsvermogen.

Ik ben van ook van mening dat je dat lek niet moet uitsluiten, maar om daar maar het hele systeem te vervangen van a tot z, ze kunnen een fluor kleurtje toevoegen aan je koudemiddel waardoor je zelfs een langzaam lekkend iets kan opsporen na verloop van tijd.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Eerst onderzoek doen, Airco radiator + leidingen + weer een pomp al dan wel of niet onder garantie die pomp.... lijkt mij wat overdreven, ik weet niet of je weet hoe dat allemaal in elkaar zit maar je hele front moet er ongeveer af. met onderzoek en een wat logischere aanpak kom je naar mijn idee verder, en kost het je ook geen godsvermogen.

Ik ben van ook van mening dat je dat lek niet moet uitsluiten, maar om daar maar het hele systeem te vervangen van a tot z, ze kunnen een fluor kleurtje toevoegen aan je koudemiddel waardoor je zelfs een langzaam lekkend iets kan opsporen na verloop van tijd.
Ja daar heb je wel een punt ja. Dat het bij mij vorige keer geholpen heeft betekent idd niet dat dat hier ook het geval gaat zijn.
Eerst op onderzoek gaan is een betere aanpak
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!