Vw polo 6r, q-lwd
Vw polo 6r, q-lwd

Q-LWD's polo 6r, 1.2 tdi bm

Mijn VW Polo 1.2 TDI BM
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Uitvoering
1.2 TDI
Kleur
Blauw
Bouwjaar
2010
Sinds 2 dagen trotse eigenaar van een donker blauwe Polo Bleumotion uit 2010 en alweer zo'n 800 kilometer verder.

Kom van een Golf 5 1.9 TDI (130 pk), verschillen zijn groot vooral het aantal pk's, maar ik kom niks tekort in de polo waar ik ontzettend blij mee ben!
Stuurt heerlijk en moet zeggen vind het geluid van de 3 pitter niet raar (diesels blijven persoonlijker mooier dan benzine's:blush:)

Ik wil de polo zo origineel houden, velen van jullie doen dat ook na het rond kijken van dit forum.
Dat wil niet zeggen dat ik toch een paar aanpassingen wil;

-Chiptuning (Polo voldoet zonder tuning al meer dan voldoende, dus twijfel geval)
-Bochtenverlichting aan
-Coming home/Leaving home(ik heb een regensensor) aan
-Anticar jack (boven 15 kmh aan, sleutel er uit weer open) aan
-Tranen wisser (vooral handig als ik het voorruit heb gesproeid) aan (heb regensensor dus weet niet of dit gaat werken)
-Telefoonhouder plaatsen
-Via de Chinese webshops kleine vw polo matjes bestellen

Voor de vagcom aanpassingen zoek ik nog iemand!
Verder binnenkort even langs de vw dealer, bestuurders stoel zit een beetje los, wiebelt een beetje naar voor en achter vooral in de stad zeer hinderlijk.
En even nieuwe originele automatten halen.

Zal z.s.m even foto's maken en toevoegen!

5d69591e1f47f9584ba8c00c25aa795d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Aah, die heb ik inmiddels gezien, ik kom zelf uit het noorden van het land, daar zit niemand in de buurt, maar ben ook vaak in het midden van het land te vinden!

Kan ik gewoon die gene een pd sturen?

Ook een foto toegevoegd!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Inmiddels de VW polo matjes besteld, afwachten maar!

Ook langs de VW dealer geweest voor de beweging in de bestuurdersstoel, ze hebben er naar gekeken en de conclusie was dat er een nieuwe stoel in moest, kosten; 665 eurootjes... dan maar even het er mee doen, ik stapte daarna mijn polo weer in we wat bleek op de stand waar ie nu op staat zit er geen beweging in, dus laat ik hem maar voorlopig op deze stand staan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Al weer een tijdje geleden dat ik hier iets plaatste, inmiddels de maatjes uit china binnen, ziet er echt heel goed uit!

Na 2 maanden en alweer 12.000 km rijdt hij heerlijk! Helaas begon twee weken terug het motormanagement lampje te branden en zodra ik gas gaf op de snelweg deed ie helemaal niks pas na 10 seconden ging de polo weer wat sneller..
Bij de lokale VW dealer geweest en geconstateerd dat het diesel particulate filter was, deze is toen vervangen.
Na een week en op de snelweg brandde daar weer het motormanagement lampje niet veel later begon de motor op een snelheid van 110 op de cruisecontrol de motor te stotteren, gelijk bij de eerste mogelijkheid van de weg af en de ANWB gebeld.
Deze zag dat het de P0183 foutmelding betrof, na het te gereset te hebben weer door gereden.
Volgende dag brandde deze weer dus ben ik weer naar de dealer gegaan, zelfde melding, was de temperatuurmeter sensor van de brandstof, deze vervangen.
Wilde ik net weg rijden, brandt ie weer.. gelijk aangegeven, weer dezelfde storing, nu hadden ze geen tijd dus afspraak gemaakt en kon wel door rijden.
Nu net op de snelweg begint ook het roetfilter lampje te branden..

Nog even en alle lampjes branden, ben benieuwd wat hier uit komt.

Wordt vervolgd
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!