Voorstellen Procrastinator's “nieuwe” Polo GTI AW1

Hoi Allen!

Nieuw op deze forum en stel mij even gelijk voor. Eigenlijk mijn auto meer. Zelf 24 jaar, werkzaam op een spoedeisende hulp.
2 daagjes geleden een Polo GTI 2.0 TSI met DSG-6 uit 2019 (AW1) gekocht. 72.000 km’s op de teller (hoop ik, geïmporteerd uit Duitsland…). Al extreem veel plezier mee.

Kom van een handgeschakelde Fiat Bravo Turbo/T-Jet met 120pk. Is 14 jaar oud dus betwijfel of alle 120 paarden nog daar waren maar goed, ook een leuke auto!
Daarvoor een Golf 1.2 TSI DSG-7 met 110pk. Super auto maar weg gedaan vanwege tekort aan power toch.

Langs volkswagen geweest en zij zien dat de auto tot 2021 onderhouden is bij volkswagen zelf en in duitsland nog 40.000 km had. Daarna geen historie meer, buiten de APK standen in nederland. Altijd eng zo kopen maar ik heb er een goed gevoel bij.
Top wagen, heeft alleen geen pano-dak. Maar boeie!

Nu gelijk een vraag. Wat zou jij doen als je zo een auto aanschaft? Ik ga nu zeker een olieverversing, nieuwe voorbanden en nieuwe filters inzetten. Lak heeft hier en daar krasjes maar waarschijnlijk vanwege BOB autowas :/
Uitlaat en ECU gedoe zijn allemaal stock/fabrieksaf nog. Veel gelezen over dat een stage 1 tune zonder enige nieuwe filter of wat dan ook al leuke resultaten geeft, met namelijk op de snelweg. Hij slipt wel veel bij het optrekken dus denk dat een tune dat alleen maar erger maakt. Voor nu nog een lekker bommetje die zo fijn rijdt.
Alle slimme ideeën zijn welkom! ;)
(Voor nu enige foto’s, nog teveel genoten ervan en niet gedacht aan foto’s maken)

Alvast bedankt!!!
 

Bijlagen

  • 5640c009-9fa3-4daa-b6eb-989a90235958.jpeg
    5640c009-9fa3-4daa-b6eb-989a90235958.jpeg
    568.7 KB · Weergaven: 59
  • IMG_0895.jpeg
    IMG_0895.jpeg
    192.1 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1  2.0 TSI GTI 
Welkom, mooie bak. De mijne lijkt veel op die van jou.
Zou gelijk de OPF plus midden demper verwijderen als ik jou was.
Het geluid van de auto wordt iets heftiger, het pruttelen bij het terug schakelen is meer aanwezig en de wel bekende DSG farts zijn zeker hoor baar.

Veel rij plezier !
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Procrastinator
Welkom, mooie bak. De mijne lijkt veel op die van jou.
Zou gelijk de OPF plus midden demper verwijderen als ik jou was.
Het geluid van de auto wordt iets heftiger, het pruttelen bij het terug schakelen is meer aanwezig en de wel bekende DSG farts zijn zeker hoor baar.

Veel rij plezier !
Hoe toevallig! Ik was een filmpje van een Golf 8 GTI Clubsport 45 aan het kijken en die wagen klinkt zó dik! Niet te vergelijken uiteraard. De eigenaar heeft dus alleen een OPF delete gedaan (Filmpje van KleineJohn). Ik dacht gelijk 'oh even op de forum kijken, gelijk zien of er mensen hebben gereageerd op mijn post en zeg jij dat! Ik ga het denk ik maar ook gewoon doen hehe.
Gelijk even op je account gekeken (dikke bak heb je, al zeg ik het zelf hehe) :flushed: en zie dat je praktisch gezien uit dezelfde stad komt. Mag ik dan vragen waar je het hebt laten doen en of je tevreden bent ermee? Gelijk een directe ervaringsdeskundige om advies vragen heuyy. Zelf weet ik het nog niet over de midden demper delete, vindt dat wel ingrijpend nog.

EDIT: ff goed onderzoek gedaan. Pas goed effect als je idd beide delete's doet en dan ook uit het systeem laten tunen. Misschien gelijk stage 1 als we toch bezig zijn Stick Out Tongue. Naja, geen haast.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1  2.0 TSI GTI 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Hoe toevallig! Ik was een filmpje van een Golf 8 GTI Clubsport 45 aan het kijken en die wagen klinkt zó dik! Niet te vergelijken uiteraard. De eigenaar heeft dus alleen een OPF delete gedaan (Filmpje van KleineJohn). Ik dacht gelijk 'oh even op de forum kijken, gelijk zien of er mensen hebben gereageerd op mijn post en zeg jij dat! Ik ga het denk ik maar ook gewoon doen hehe.
Gelijk even op je account gekeken (dikke bak heb je, al zeg ik het zelf hehe) :flushed: en zie dat je praktisch gezien uit dezelfde stad komt. Mag ik dan vragen waar je het hebt laten doen en of je tevreden bent ermee? Gelijk een directe ervaringsdeskundige om advies vragen heuyy. Zelf weet ik het nog niet over de midden demper delete, vindt dat wel ingrijpend nog.

EDIT: ff goed onderzoek gedaan. Pas goed effect als je idd beide delete's doet en dan ook uit het systeem laten tunen. Misschien gelijk stage 1 als we toch bezig zijn Stick Out Tongue. Naja, geen haast.

Thanks voor de fijne woorden Stick Out Tongue

Ik heb het laten doen bij Brad custom exhaust. Snelle en goede services gehad.
Was een kleine 500 euro hiervoor kwijt. Ze hebben de OPF + mid demper weg gehaald en software aangepast mbt het verwijderen van de OPF.
Het verschil in geluid voor en na is echt groot vind ik zelf. De auto is luider in alle omstandigheden, DSG plofjes duidelijk hoorbaar.
Ook loopt de auto hierdoor soepeler heb ik het idee, doordat de flow in de uitlaat niet door de dempers heen hoeft.

Ik vind persoonlijk dat de auto niet meer vermogen hoeft, daar waar je met droog weer en goede banden als nog wielspin hebt - maar dat is uiteraard aan jezelf.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Procrastinator
Thanks voor de fijne woorden Stick Out Tongue

Ik heb het laten doen bij Brad custom exhaust. Snelle en goede services gehad.
Was een kleine 500 euro hiervoor kwijt. Ze hebben de OPF + mid demper weg gehaald en software aangepast mbt het verwijderen van de OPF.
Het verschil in geluid voor en na is echt groot vind ik zelf. De auto is luider in alle omstandigheden, DSG plofjes duidelijk hoorbaar.
Ook loopt de auto hierdoor soepeler heb ik het idee, doordat de flow in de uitlaat niet door de dempers heen hoeft.

Ik vind persoonlijk dat de auto niet meer vermogen hoeft, daar waar je met droog weer en goede banden als nog wielspin hebt - maar dat is uiteraard aan jezelf.
Als je 19 november aanwezig bent kunnen we wel een rondje doen, kijken of je dezelfde mening daarna nog hebt Big Grin
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Thanks voor de fijne woorden Stick Out Tongue

Ik heb het laten doen bij Brad custom exhaust. Snelle en goede services gehad.
Was een kleine 500 euro hiervoor kwijt. Ze hebben de OPF + mid demper weg gehaald en software aangepast mbt het verwijderen van de OPF.
Het verschil in geluid voor en na is echt groot vind ik zelf. De auto is luider in alle omstandigheden, DSG plofjes duidelijk hoorbaar.
Ook loopt de auto hierdoor soepeler heb ik het idee, doordat de flow in de uitlaat niet door de dempers heen hoeft.

Ik vind persoonlijk dat de auto niet meer vermogen hoeft, daar waar je met droog weer en goede banden als nog wielspin hebt - maar dat is uiteraard aan jezelf.
Oh kijk, hem dan maar even een berichtje sturen! Thanks!
 
Volkswagen  Polo AW1  2.0 TSI GTI 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_
Lak heeft hier en daar krasjes maar waarschijnlijk vanwege BOB autowas
Even een afspraak inplannen bij @capszz (Drewsmotion), de poetser van het forum.
Daar krijg je ongetwijfeld geen spijt van. Zelf heb ik ook direct mijn auto laten poetsen toen ik 'm kreeg.

Hij slipt wel veel bij het optrekken
Hoe oud zijn de banden? Er staat een 4-cijferige code op de wang van iedere band, de DOT-code.
Lees dit als weeknummer - jaartal, dus bijv. 0420 is 4e week januari van 2020.

Zelf had ik ook redelijk veel last van gripverlies, toen heb ik nieuwe banden laten monteren, en dat hielp enorm.
Nieuw rubber is beter dan 4 jaar oud rubber! Stick Out Tongue


Als laatste onderhoudspuntje dan:
Je hebt een DSG en geeft aan wel om je auto te geven. (olie, filters vervangen etc.)
Onder het mom van 'onderhoud is behoud', geef de DSG een flush en een nieuw filter.
Het is niet duur om te doen & geeft zekerheid dat de bak niet kapot gaat / gaat slippen.


Trouwens, kom je a.s. 19 nov. ook naar de MyPolo meet?
Er zal een groep forumleden aanwezig zijn, dus voel je vrij om ook langs te komen!
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: capszz
Even een afspraak inplannen bij @capszz (Drewsmotion), de poetser van het forum.
Daar krijg je ongetwijfeld geen spijt van. Zelf heb ik ook direct mijn auto laten poetsen toen ik 'm kreeg.
Even @capszz een berichtje sturen, mits het ook gaat over polijsten en all the good stuff. Ik hoop op een vriendelijk prijsje :blush: aangezien de dure aankoop en aankopen die nog komen :cryingcat:Ben zelf van plan om even goeie spullen aan te schaffen om met de hand schoon te maken, al veel handige filmpjes van CarClean gekeken.
Hoe oud zijn de banden? Er staat een 4-cijferige code op de wang van iedere band, de DOT-code.
Lees dit als weeknummer - jaartal, dus bijv. 0420 is 4e week januari van 2020.

Zelf had ik ook redelijk veel last van gripverlies, toen heb ik nieuwe banden laten monteren, en dat hielp enorm.
Nieuw rubber is beter dan 4 jaar oud rubber! Stick Out Tongue
Wow, je hebt helemaal gelijk, banden komen uit 2018. Zien er prima uit maar die gaan zeker vervangen worden.


Als laatste onderhoudspuntje dan:
Je hebt een DSG en geeft aan wel om je auto te geven. (olie, filters vervangen etc.)
Onder het mom van 'onderhoud is behoud', geef de DSG een flush en een nieuw filter.
Het is niet duur om te doen & geeft zekerheid dat de bak niet kapot gaat / gaat slippen.
Denk dat ik een extra-grote beurt doe in 1 keer. Preventief te werk gaan.

Trouwens, kom je a.s. 19 nov. ook naar de MyPolo meet?
Er zal een groep forumleden aanwezig zijn, dus voel je vrij om ook langs te komen!
Ik had hem al stiekem in mijn agenda gezet :blush: maar ik denk dat ik er wel ben!
Super bedankt voor alle tips, ik ga mijn rijtje langs de komende tijd.
 
Volkswagen  Polo AW1  2.0 TSI GTI 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR en @MK6.Polo.GTI_
Ben het met het meeste wel eens, maar dat 4 jaar oud rubber slecht zou zijn snap ik niet helemaal. Banden mogen tot 10 jaar verkocht worden en zolang je er regelmatig mee rijdt rij je altijd op een 'nieuwe' onderlaag. Banden gaan vervangen met genoeg mm profiel zonder droogtescheuren oid is echt kapitaalvernietiging. Als je je geld graag kwijt wilt dan hoor ik het wel, stuur ik je m'n rekeningnummer door. Big Grin
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Even @capszz een berichtje sturen, mits het ook gaat over polijsten en all the good stuff. Ik hoop op een vriendelijk prijsje :blush: aangezien de dure aankoop en aankopen die nog komen :cryingcat:Ben zelf van plan om even goeie spullen aan te schaffen om met de hand schoon te maken, al veel handige filmpjes van CarClean gekeken.

Wow, je hebt helemaal gelijk, banden komen uit 2018. Zien er prima uit maar die gaan zeker vervangen worden.

Denk dat ik een extra-grote beurt doe in 1 keer. Preventief te werk gaan.

Ik had hem al stiekem in mijn agenda gezet :blush: maar ik denk dat ik er wel ben!
Super bedankt voor alle tips, ik ga mijn rijtje langs de komende tijd.
Ja zeker wel! De "the good stuff" en normaal een vriendelijke prijsje :) forum voordeel
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Procrastinator
Ben het met het meeste wel eens, maar dat 4 jaar oud rubber slecht zou zijn snap ik niet helemaal. Banden mogen tot 10 jaar verkocht worden en zolang je er regelmatig mee rijdt rij je altijd op een 'nieuwe' onderlaag. Banden gaan vervangen met genoeg mm profiel zonder droogtescheuren oid is echt kapitaalvernietiging. Als je je geld graag kwijt wilt dan hoor ik het wel, stuur ik je m'n rekeningnummer door. Big Grin
Ja precies, dat van 10 jaar en gewoon de staat van de banden bekijken wist ik wel maar had niet het idee dat ze eigenlijk al ouder dan 5 jaar zijn. Ik heb alles behalve teveel geld :(
 
Volkswagen  Polo AW1  2.0 TSI GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!