Problemen stoelverwarming

super bedankt ksaandor. Even gauw bij mij onder de stoel gekeken en het klopt idd met dit schema nu.
Dus het zou moeten werken maar dat doet het dus niet. De bestuurder stoel is niet in warmte te regelen.
Als ik de schakelaar nu op 1,2,3,4 of 5 zet krijgt hij volop stroom en het gaat niet in stapjes.
Zou het nu aan de module liggen of niet?
 
Schakelaars wisselen hielp niet?

Ik ben geen elektrisch expert, maar volgens mij regelt de schakelaar de warmte verstelling van de warmte. Ik heb immers ook al universele setjes gezien die op originele polo schakelaars aangesloten worden. Misschien toch een foutje gemaakt van de stoel naar de schakelaar?
 
Omdat alles toch goed moet zijn ben ik net toch weer in de auto gekropen en de boel nogmaals doorgemeten.
Weet niet wat er is maar het werkt nu bij beide stoelen goed. Beiden zijn ze nu netjes te regelen met de schakelaar en geeft oplopende waardes weer
als hij warmer moet worden. Ik nu een blij man dat het eindelijk goed werkt.
Dus dit schema aanhouden bij het inbouwen van stoelen met stoelverwarming bij een polo 9n3. Weet niet of dit geld voor een 9n.
 
Omdat alles toch goed moet zijn ben ik net toch weer in de auto gekropen en de boel nogmaals doorgemeten.
Weet niet wat er is maar het werkt nu bij beide stoelen goed. Beiden zijn ze nu netjes te regelen met de schakelaar en geeft oplopende waardes weer
als hij warmer moet worden. Ik nu een blij man dat het eindelijk goed werkt.
Dus dit schema aanhouden bij het inbouwen van stoelen met stoelverwarming bij een polo 9n3. Weet niet of dit geld voor een 9n.
Hallo, weet je waar de regelaar zit dan van een polo 9n. Of het 1 is of twee aparte. Ik heb de hele auto door zocht. Maar vind er geen. Alle kabels heb ik stroom op, en ze deden het ook allebij de stoelen. Op eens allebij uit en niet meer aan gegaan. Ik denk zelf dat de regelaar stuk is ook men knopjes in het dashboard doen het gewoon. Groet
 
Volkswagen  Polo 9n  1.9 
Dit stroomloopschema heb ik gemaakt toen ik stoelverwarming ingebouwd heb in de auto 9N3 van mijn vrouw.
Alles kwam uit een 9N (2003) sloper.
Beide stoelen een eigen regelapparaat.

Mijn 9N3 had fabriekaf stoelverwarming en die had 1 regelapparaat voor beide stoelen.

_20180427_165845.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Jayron en Andries Polo6R
Dit stroomloopschema heb ik gemaakt toen ik stoelverwarming ingebouwd heb in de auto 9N3 van mijn vrouw.
Alles kwam uit een 9N (2003) sloper.
Beide stoelen een eigen regelapparaat.

Mijn 9N3 had fabriekaf stoelverwarming en die had 1 regelapparaat voor beide stoelen.

_20180427_165845.JPG
Top man bedankt, zag indd twee regelaars. Maar die blijken niet stuk te zijn. Ik zit dan te denken aan een relais, alleen weet ik niet welke dat is.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.9 
Volgens mij stuurt de BCM alles aan. Pin 3 en pin 10
Zit zover ik weet geen los relais bij.

Wat ook nog kan is dat de thermovoeler op de zitting defect is. (driehoekje op de zitting in 't schema)
Bedankt, ik ga nog een keertje zoeken. Wel raar dat alle bij ineens kapot gaan. Bij vragen zou ik nog wel ff berichten
 
Volkswagen  Polo 9n  1.9 
Volgens mij stuurt de BCM alles aan. Pin 3 en pin 10
Zit zover ik weet geen los relais bij.

Wat ook nog kan is dat de thermovoeler op de zitting defect is. (driehoekje op de zitting in 't schema)
Ik ga nog even zien, denk indd dat het zo iets als bcm is. Bedankt voor de info. Hoop dat dat het probleem zou wezen. Toevallig dat ze beiden tegelijk stuk zijn gegaan. Groet
 
Volkswagen  Polo 9n  1.9 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!