problemen met polo BM,van begin tot eind

op 4-8-2011 konden wij onze nieuwe polo BM ophalen bij avenu in almere
nu trokken wij het doek van de auto af,en tot onze verbazing was de auto niet gepoetst,moest ik nieuwe afspraak voor maken.
dit gedaan,polo 1 dag kwijt,en weer is de polo niet gepoetst,stikker plaksel nog op dak,voorraam vies van binnen(ziet precies waar alle stikkers,papieren hebben gezeten.
tevens koplampen niet afgesteld,ook extra voor terug geweest.
nu heb ik dus de volgende problemen

1- dashboard maakt krakent en piepend geluid

2- deur rubber los gelaten

3-scheuren in alle 2 de koplampen

4-massa kabel niet goed,auto heeft storing in de verlichting,en loopt onregelmatig.

5- rechter schokbreker bonkt

6-rechter voor raam ,krast met open en dicht doen) vette krassen in raam

7-schakellen gaat heel erg stroef ( 2 handen gebruiken van achteruit in vooruit te zetten),en elke versnelling,moet ik hem er echt in drukken met veel kracht

8-wiel dopjes breken af en vallen eruit

9- 250 euro betaald voor een highline grill ipv 93 euro,na zelf onderzoekdealer hierop gewezen ,en was foutje ( als ik er zelf niet achteraan was gegaan,had ik er nooit meer wat van gehoord)

met inruil oude polo ( 9n 1.9 tdi sportline) zeer netjes en dealer onderhouden kreeg ik 1st een scheitprijs,na meerder dealers te zijn afgegaan ,waar ik dus meer kreeg voor de polo,is avenu almere hier in meegegaan .

ik ben zeer ontevreden over avenu almere en de afwerking van de polo bluemotion.

donderdag gaat de polo terug,met de intensie ,neem hem niet eerder mee,dan dat de polo 100% is orde is

pon helpt ook niet echt vind ik.

iemand hier ook problemen mee,of juist erg ontevreden over de polo bleumotion.en een dealer die alleen denkt aan geld verdienen,.

heb besloten de polo in de verkoop te doen
4 maanden oud en nog geen 10000 km op de teller
 
Poeh...heftig nieuws.... :shock:

Ikzelf als bluemotion rijder heb van al deze punten geen last. Op het probleem van de verlichting (bij stationair draaien flikkert het iets) na.

Ook de aflevering verliep netjes en iedereen was zeer klantvriendelijk en behulpzaam.

Het is wel spijtig te horen dat PON hier geen actie op onderneemt.
Wellicht wel verstandig om de ernst van de situatie bij de dealer op tafel te leggen en ze nog 1 keer de kans te geven om alles netjes op te lossen.

En toch blijft het bizar...
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
vervelend om te horen :(

ik herken al die gebreken die jij hebt niet...maar goed misschien heb je een gevalletje die tijdens transport al schade had gelopen ? dat zou ook kunnen he...en dat ze hem dan stiekem repareren zonder dat jij daar vanaf weet.

bijv. van de transport een klein smakkerd gemaakt tijdens het afladen...(ik noem ook zo maar iets) waardoor de schokbrekers het te verduren krijgen.
maar wat een ongeregelde zooi bij die Avenu Almere zeg :|
 
KYC zei:
vervelend om te horen :(

ik herken al die gebreken die jij hebt niet...maar goed misschien heb je een gevalletje die tijdens transport al schade had gelopen ? dat zou ook kunnen he...en dat ze hem dan stiekem repareren zonder dat jij daar vanaf weet.

bijv. van de transport een klein smakkerd gemaakt tijdens het afladen...(ik noem ook zo maar iets) waardoor de schokbrekers het te verduren krijgen.
maar wat een ongeregelde zooi bij die Avenu Almere zeg :|

daar dacht ik ook aan,ook omdat de koplamp rechts een gleuf heeft waar ik mijn sleutel in kan doen,en links dus niet

avenu almere is alleen maar bezig,om mij af te schepen,moet telkens heen en weer ,om alles te laten beoordelen,net of ze me niet geloven,paar keer al voor heen en wer lelystad/almere gereden,hoor je ze niet over.
donderdag gaat de polo terug,en heb ze gemaild dat ik de polo niet eerder meeneem voordat alles 100% is.

kop je een nieuwe auto ,behoor je vrolijk en met een glimlach rond te rijden,not dus.
zit er zelfs aan te denken om een brik van 1000 euro te kopen en daar lekker in te gaan rijden
onze fun is er vanaf met de polo
 
is het niet een idee om deze polo maar in te ruilen voor een andere? wellicht dat je dan van het gezeur af ben met het elke keer vinden van kleine gebreken...
als de dealer daarmee akkoord gaat en dat je gewoon absoluut niet tevreden bent over de auto...en dat ze maar een ander model moeten aanbieden.

Klant is toch koning lijkt mij? als jij niet tevreden bent over je auto dan moeten ze samen met jou een oplossing zoeken...je mag best brutaal zijn en dit voorstellen kijken hoe ze reageren...proberen zou ik zeggen? what you got to lose ;)
 
Wel erg zoveel problemen. Ik ken de dealer wel maar dan die van huizen (nu service centrum )Goeie service daar. Maar van dat lampen flikkeren is volgens mij van het start en stop systeem heb ik ook op de ibiza ecomotive.
 
Als de dealer je niet verder helpt / de auto verbeterd dan zou ik zeker even kijken wat je rechten zijn. Zo te horen is de geleverde auto niet echt deugelijk en heeft jou polo ontzettend veel gebreken. Dat is niet gebruikelijk zoals je al leest hier op het forum.

Of ze lossen het op, of ze leveren je een nieuwe. Als jij de wagen zelf gaat verkopen neem je het verlies (kosten) voor eigenrekening.
 
net pon aan de telefoon gehad,en die willen dat ik voor de 5e keer een gesprek aanga met de dealer. dus donderdag gaat dat gebeuren.( krijg wel steeds meer de indruk,dat pon toch partijdig is )
ben benieuwd, en hou jullie op de hoogte
 
marco38,
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering? Als je die wel hebt zou ik ermee dreigen om die in te gaan zetten als ze moeilijk blijven doen. Dat ze uberhaupt zo moeilijk doen snap ik niet. Ze weten zelf toch ook wel dat ze fout zijn? En hem ongepoetst af te willen leveren en dat tot twee keer toe, schandalig. Wat een vreselijk slechte dealer is dat zeg. Echt onvoorstelbaar eigenlijk hoe machteloos je bent na aankoop van een nieuwe auto bij problemen/klachten achteraf (nadat je dus betaald hebt). En aan Pon zul je ook helemaal niks hebben, die doen toch alsof hun neus bloed. Die gasten hebben ook stuk voor stuk een plaat voor hun kop.
Als je al je klachten zo leest zou je haast gaan denken dat ze je een schade auto geleverd hebben die ze hebben opgelapt.
 
@ Graafie------> rechtsbijstand heb ik al gebeld ja ( 2 weken terug),
om het volgens de gerechtelijke procedure te doen,MOET ik ze in de gelegenheid stellen,om de auto na behoren te maken.
ik heb ze dit dus via e-mail doen toekomen,en een afspraak gemaakt voor aanstaande donderdag.( dus dat wachten we even af).
PON kan bemiddellen,en wacht ook het gesprek donderdag af ( word al mijn 4e gesprek),nu moet ik wel toegeven dat ( chef magazijn wel een toffe gast is,en me wel helpt,.( zover hij kan).
maar verder is het raar ,dat als ik bel,en de klachten doorgeef,ze dat 1st zelf willen constateren,( dus ik al een aantal keer ,op me vrije dag,naar almere ,om de dealer het te laten zien/horen),net of ik sta te liegen ofzo zo komt dat over bij mij,buiten het feit ,dat ik me als zeur vind overkomen,.
maarja geef 20 DUIZEND € uit aan een nieuwe auto ( onze 1e keer een nieuwe),,dan mag ik toch verwachten dat ik een tijd zonder problemen en gezeur kan rijden,( buiten het feit wij hebben een ziek dochtertje ( stofwisselings ziekte ,,,moet wekelijks naar AMC amsterdm) en daarom dus de keus gemaakt om een nieuwe auto te kopen,,en dan heb je dit.

zo ff me hart gelucht whahhahahahaha

ach ja,laten we hopen dat we er donderdag uitkomen---krijg wel een leen auto kosteloos ( 1e instantie niet,maar na aandringen toch voor elkaar gekregen).

trek wel een wijze les hieruit,,maar ook hoofdpijn krijg je ervan
bedankt in ieder geval voor jullie steun en begrip ( ben toch niet de enige die er zo over denkt)
 
Ik hoop echt dat het zo snel mogelijk netjes voor je wordt opgelost. Gelukkig heb je inderdaad dus een bijstandsverzekering die je evt zou kunnen helpen als er komende Donderdag geen goede oplossing wordt gevonden.
Heb je eindelijk voor het eerst een splinternieuwe auto gekocht met de veronderstelling dat je jaren zorgeloos kunt rijden en dan gebeurd je zoiets. Daar wordt je echt niet vrolijk van en is gelijk alle vertrouwen in een nieuwe auto weg.
Succes Donderdag en laat ons weten hoe het verder gaat. ;) ;) ;)
 
Ik heb gelukkig geen problemen met de polo bm.
Wel was de auto ook smerig bij aflevering,je kon zien dat er een vuile doek door de auto gehaald was.
Ik had een klein probleemje en had klachten over de waxine lichtjes,ik bedoel de h4 koplampen anno 2011.
Het kleine probleempe werd dus niet onder garantie gerepareerd,ook niet door pon vergoed.
uiteindelijk zijn de onderdelen uit een hagelnieuwe polo gewisseld.
Het is mijn eerste duitse auto,altijd japans gereden,celica,mazda 3 active enz.
Garantie en service is de reden als ik weer een auto koop,waarschijnlijk lekker weer japans ga rijden.
Stel er gaat iets stuk bij de polo,de magere 2 jaar garantie,doet men blijkbaar niet veel mee.
 
Dat de dealer het probleem zelf wilt constateren is niet meer dan logisch, ik werk bij 2 andere merken en wij mogen geen eens garantie-rep.'s doen zonder dat wij het zelf hebben kunnen waarnemen!

Tevens krijgen wij van veel klanten wel eens zo'n algemene "er zit een rammeltje in mn auto" dan horen wij een rammeltje en lossen die op, terwijl de klant een heel ander rammeltje heeft gehoord (die je onder bepaalde omstandigheden alleen waarneemt) dan krijgt de klant ook het idee dat we de boel lopen te naaien!

Ook is het handig als de klant zelf rijdt/laat zien wat er bedoeld word om te zien in welke omstandigheden iets voorkomt, of dat het in sommige gevallen echt aan de bestuurder ligt!

Ik probeer jouw dealer niet schoon te praten, maar dealer zijn in deze tijden is echt niet makkelijk meer! Ik zou toch soms wensen dat mensen daar iets meer respect voor hebben. (in het algemeen dan)

Gezien jouw verhaal vind ik dat je wel gelijk hebt, en moeten je problemen ook zeker opgelost worden! Spijtig dat je al zoveel problemen met je nieuwe BM hebt!
 
net gebeld door avenu almere ( bas O ).
de afspraak van morgen gaat niet door ,omdat er 1st een gesprek moet komen.
heb tevens gemeld dat wij van de polo afwillen ( gaan voor een ander merk,heb me buik echt vol van volkswagen).
dus nu word er gekeken ,wat ze me gaan bieden op de polo ( wil minimaal 14000 ervoor terug) 3 maanden oud en net geen 10000 op de teller,en zit voor dik 800 euro aan extra,s op.
ik word maandag gebeld wanneer het gesprek gaat plaatsvinden .

word vervolgd

1 ding is wel zeker,DE POLO GAAT WEG !!!!!!!!!!! en neem NOOIT geen volkswagen meer. ( na 8 jaar vw) .
 
graafie zei:
marco38,
Lekker betrouwbaar die dealer. Gaat de afspraak weer niet door. Kunnen de dealers het tegenwoordig dan wel moeilijk hebben maar zo ga je echt niet met je klanten om, dan vraag je dus ook om moeilijkheden. Het zal mij niet verbazen dat deze dealer binnenkort de tent gaat/moet sluiten.


ja precies erg raar allemaal,maar ja ik heb mijn besluit genomen,heb zo een afspraak met de vw dealer hier in lelystad,om te oordelen wat de auto nog waard is.

is al de 2e keer nu dat de afspraak door de dealer word verzet,1st verleden week en nu dus weer,word maandag gebeld omtrent de nieuwe afspraak

krijg wel een vervangende auto voor 1 dag gratis ( wauw)



mijn ervaring is - van uitstel komt afstel
 
Beste,

Wat je kan doen wat wettelijk mag is dat als je bewijzen hebt om het aankoop contract te laten onbinden. Zij hebben een auto geleverd die hier niet aan voldoet je moet ze nu schriftelijk op de hoogte stellen van dit feit en dat je ze tot een bepaalde datum de tijd geeft. (dit moet je echt doen als je sterk wilt staan. )Ik hoop je toch zo iets geholpen te hebben. Als ze dit niet zijn nagekomen mag je het contract laten ontbinden. Van elk bezoek moet je wel werkbonnen van hebben dit ook vragen dit zijn ze verplicht om te doen.

Gr patrick

Ik hoop dat mijn auto morgen beter afgeleverd wordt.
 
Waarvoor heb je dan garantie op een auto... :?
lijkt helemaal nergens op, ze doen dus niet echt aan klantenbinding.
Het verhaal van Pon kan ik nog wel wat volgen, je krijgt vaak inderdaad te horen los het maar eerst op met je dealer, zijn ze voor.
Mijn ervaring met een vorig merk was ook zo maar die dealer maakte er wel werk van via de importeur met als resultaat dat het toch vergoed werd, lijkt mij ook niet meer dan logisch met fabrieksgarantie....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!