Problemen met plaatsen OEM LED koplampen

Ik ben zelf al een poosje aan het klooien met het inbouwen van de originele LEDs. Ik heb koplampen gekocht via onderdelenlijn en twee losse modules via een andere website. Daarbij ook een setje voor de automatische hoogteregeling van kufatec.

Deze hoogteregelingset hebben we zelf ingebouwd volgens de instructies. Ging allemaal prima. Echter na het plaatsen van de LED koplampen krijgen we ze niet werkend. De lampen gaan netjes aan maar de hoogteregeling werkt niet even als de richtingaanwijzers en dagrijverlichting. De auto is al gecodeerd bij een garage maar deze zeiden dat de linker koplamp op de een of andere manier niet herkend wordt (verbinding is er blijkbaar überhaupt niet). Omdat de koplampen met elkaar communiceren en ook met de hoogteregelaar werkt alles niet. Het probleem kan bij de lamp zelf liggen, bij de module, bij de bekabeling etc. Maar hoe komen we daar achter?

Nu zit ik er aan te denken om een andere set koplampen te kopen met een linker en rechter lamp inclusief modules die als set werkend van een andere polo gehaald zijn. In principe zouden deze dan in één keer moeten werken tenzij het probleem bij de kabels of hoogteregelingsset ligt?

Er begint voor mij ook haast achter te zitten want a.s. maandag moet mijn polo apk gekeurd worden en deze afspraak kan ik niet verzetten. Op dit moment werken de koplampen niet en ik ben bang dat ik de oude halogeenlampen er ook niet zomaar terug in kan zetten zonder allerlei foutmeldingen te krijgen. We beschikken wel zelf over een VCDS systeem en een kufatec programmeerdongel. Wie of wie kan helpen of weet mij naar een bedrijf te verwijzen die het probleem (voor een niet al te gekke prijs) kan verhelpen? Of wie heeft er nog een setje koplampen met modules liggen?
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
De koplampen van een Polo AW zijn sowieso niet via VCDS te coderen, best een specifiek klusje om in te bouwen als de auto met halogeen geleverd is en wordt daarom maar door een paar bedrijven in NL gedaan. Bijv. Cartronic.
Ja dat begrijp ik. Daar ligt het probleem ook niet. Het coderen heb ik laten doen bij een bedrijf dat ook gebruik maakt van ODIS. VCDS kunnen we wel gebruiken om storingen uit te lezen.

Het is idd een klusje maar in principe goed te doen. De headlight levelling kit is al ingebouwd. Het enige waar we nu nog tegenaan lopen is het coderen en/of parameteriseren. Tenminste, dat denken we.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!