Problemen met dim- en grootlicht oem bi-xenon

NickD

Bekend lid
567
512
113
Hallo iedereen,

Op marktplaats een set Oem Bi-Xenon koplampen gekocht. Daarna van een ander de adapter kabels, die kwamen van een meneer zijn BM die zijn achteraf inbouw Xenon units apart had verkocht, het zou plug en play zijn volgens hem.

Vandaag erin gezet. Stilstaand contact maken doet het dimlicht wat het hoort te doen, stilstaand de auto starten en het dimlicht doet het nog steeds. Eenmaal rijdend begint het te knipperen en valt het uit. Stilstaand of rijdend knippert het groot licht bij seinen en zowel bij groot licht voeren. Had mij laten vertellen dat bij groot licht de lamp aangegeven op de foto in de bijlage zou moeten branden, maar die brand niet. In geen enkele stand. Ook het start / stop systeem uitzetten via de knop boven mijn RNS 310 levert geen oplossing, mocht dat überhaupt werken.

Iemand met VCDS (via Marktplaats) kon het voor mij niet oplossen, wel dat mijn oude DRL (onderin) uitstaat in stand "0" omdat dit nu de LED-jes zijn in de koplampen.

Ik heb een VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion met regensensor en start / stop systeem, weet verders niet of andere opties mogelijk informatie bieden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 

Bijlagen

  • Screen Shot 2016-08-02 at 20.58.07.png
    Screen Shot 2016-08-02 at 20.58.07.png
    508.2 KB · Weergaven: 48
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
How to op het forum voor oem xenon aanmelden opzoeken en dat doen met vcds. Op de 10 polige stekker, pin 10 naar pin 1 verplaatsen zowel links als rechts. En die koekenbakkers op mp beide op hun sodemieter geven Stick Out Tongue

Kan ik op de 10 polige stekker, pin 10 naar pin 1 zelf verplaatsen zonder enig verstand en knutselapparatuur? En mocht mij dat lukken, voorkomt dat dan in ieder geval het knipperen zodat ik weet dat ik alleen nog langs iemand met VCDS hoef te gaan en diegene dit linkje kan showen? How-to gevonden. (http://www.mypolo.nl/xenforo/threads/how-to-vcds-6r-oem-xenon-aanmelden.8926/)
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Dat is inderdaad de goede guide. Je moet even leren terminals te verwijderen, isoleren, knijpen en monteren. Dat is niet lastig. Op YouTube staan veel video's. Voor het verwijderen raad ik een laser terminal tool aan

Was mij al te veel gedoe, een ander op Marktplaats had ook nog een kabel en was zo aardig om het eerst te testen alvoor het aanschaffen inclusief VCDS inleren. Alles werkte dus heb zijn setje maar gekocht. Mijn andere adapters waren volgens hem voor een 1.6 TDI, ga ze straks op MP zetten.

Heb ook de scroll wieltjes naast de lampenbediening vervangen voor alleen het instrumenten verlichting wieltje ivm APK probleempjes.

Bedankt voor de reactie iichel! Foto's als de rest van mijn plannetjes zijn uitgevoerd komen nog wel...
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!