[PROBLEEM] Verkeerde positie GPS Polo 6R (RNS 310/510 en MIB2 PQ)

Jur6R

Bekend lid
245
156
82
Hallo allemaal!

Heb een probleem met mijn GPS positie in mijn Polo 6R. De navigatie geeft regelmatig niet de juiste locatie weer en begint af te 'dwalen'.
Daarvoor heb ik al meerdere unit geprobeerd. Van de RNS 310 die ik toch al wilde vervangen naar een RNS 510 tot aan de nu geïnstalleerde MIB2 PQ.
Durf daarom wel te stellen dat het niet aan de unit zal liggen. Zelf de antenne van de auto afgedraaid en weer vastgedraaid.

Heeft er iemand een idee/suggestie wat het zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen proberen?

Groeten,
Jur
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
@J. Burgers in welke omgeving woon je? Misschien om te testen even omruilen met een ander? Ik zie het al midden NL. Ik woon in Houten en heb een GPS antenne op mijn Seat Arona. Weet niet af dat "plug en play" is op een andere houder.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
@Sal heb de radio even in de auto van een familielid geplaatst. Daar werkt deze helemaal goed. Morgen krijg ik een nieuwe GPS-antenne binnen die op de radio past. Deze zal ik dan in de A-stijl van de auto plaatsen.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Het probleem is opgelost. :cool:

Oplossing: losse GPS antenne gekocht. Deze vervolgens onder het dashboard geplaatst. Sindsdien geen problemen meer met slecht signaal of een misplaatste locatie.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en iichel
Hey!

Misschien een domme vraag, maar zit de GPS antenne nu aan de RNS510 module zelf vast? Of is het onderdeel van je 'reguliere' radio antenne die je op je dak hebt, en moet je 'm daar vervangen? Of kan het beide? Ik zie namelijk verschillende verhalen..

Ter context: ik heb hetzelfde probleem als Jur had, en mijn GPS geeft eigenlijk altijd een verkeerde locatie aan (heel soms werkt het wel een korte poos).

- Mike
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.4 
@Mike Books
Ik heb zelf een losse GPS module gekocht en deze in het dashboard geplaatst (uit het zicht). Het is uit mijn hoofd de blauwe connector aan de achterkant. De GPS antenne had ik gekocht via Amazon.

Daarna was mijn ontvangst super. Inmiddels een RCD 330+ geïnstalleerd (originele met AUX) en gebruik nu Waze/Apple Maps.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  • Leuk
Waarderingen: Mike Books
@Jur6R super bedankt voor je snelle reactie, erg behulpzaam!

Ik heb net deze besteld: https://www.amazon.nl/gp/product/B01GDY24XW/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A3JCA5SA5BHFK7&psc=1 - hoop dat het 't probleem verhelpt..

Ik heb het verder ook nog nooit gedaan dus ga even op deze filmpjes
&
vertrouwen om mij erbij te helpen.

Ik laat wel even of het is gelukt :)

p.s. ik heb overigens nog niet 'precies' mijn navigatie gevonden online, klopt het dat het wel de RNS510 is? De plaatjes lijken niet helemaal overeen te komen. Wellicht te maken met R line?

1628981947938.png

- Mike
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Jur6R
Update: Het vervangen van de GPS module heeft het probleem opgelost!

Enorm bedankt voor jullie hulp guys. En voor wie in de buurt van Dordrecht woont, en iets qua auto electronica/geluidsystemen zoekt is 'Maarten Automotive' een aanrader. Ik belde zijn bedrijf om een kunststof priem te kopen voor 't uitbouwen van het systeem. In plaats daarvan heeft Maarten mij helemaal gratis een handje geholpen bij het in/uitbouwen en de GPS vervangen. Naast een sympathieke vent ook een vakman met 22 jaar ervaring.
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
Gebeurt veel bij opel bv.
Los het meestal op met een gps muis van ali van een paar euro en tot nu toe altijd de oplossing geweest.
Kennis van me rijd al 3 jaar rond met de ali / ebay special muis.
 
Volkswagen  Polo 6R Gti  1.4 Tfsi 180pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!