Probleem piepen met optrekken

Giltix

Bekend lid
1,330
594
163
Hoi,

Sinds een korte tijd heb ik soms bij het optrekken een piepend geluid. Dit is meestal ~1-2 seconden aanwezig en dan is het weg. Voor mij voelt het alsof dit geluid enkel voorkomt als ik het aangrijpingspunt van de koppeling op de juiste (''sweet spot'') plek heb.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en waar ik dit moet zoeken? Zit dit in de koppeling of ergens anders?

Groet,
Giltix
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Hmm, dat klinkt niet goed. Is er een manier waarop ik dit kan checken en zeker kan weten?

Wat je beschrijft heb ik in mijn vorige Polo ook gehad, druklager (Ik zou er wel even door een goeie garage naar laten kijken want geluiden via tekst beoordelen is lastig).
Als het je druklager is zou meteen de hele drukgroep laten vervangen. Verschil in de kosten van een drukgroep ten opzichte van een losse druklager zijn niet zo groot.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Oei, wat was je kwijt? Hoe schadelijk is het om met een defecte druklager te blijven rijden?

Zat nog in de garantie periode dus ik heb maar een kleine bijbetaling hoeven doen om de hele drukgroep te vervangen i.p.v. alleen de druklager.

Of het schadelijk is durf ik niet te zeggen.
De monteur van VW zei toen tegen mij van niet en ik heb 3 maanden doorgereden totdat ik eindelijk bericht kreeg dat het onder garantie vervangen kon worden.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Laat het gewoon even bij een garage door een monteur controleren.

Wie weet is het heel wat anders.
Het hoeft niet gelijk iets te zijn wat iemand anders ook heeft.

En ja als de druklager geluid maakt kan die kapot gaan.

En als die vervangen moet worden is het zoizo aan te raden om de complete kopping(standaard met nieuw drukgroep) te vervangen

En ja dit kost veel geld.

Maar misschien is het wel multie riem die iets piept
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!