Probleem met motor polo 6r 2011

Hallo leden,

Als aller eerste wil ik me graag voorstellen. Ik ben Mike ik woon in biddinghuizen en ben sinds een klein jaartje eigenaar van een volkswagen polo 6r 1.2tdi met 158.000km op de teller. Eerste auto voor mij en bevalt goed.

Nu heb ik een probleem met de motor. Ik heb ongeveer een uur lang op de snelweg gereden en constant in zijn 5, 130km per uur maar toen ik van de snelweg af ging hoorde ik ineens een soort tik in de motor snel aan de kant gezet en gekeken maar het was donker dus kon ook niet zien welke kleur rook er uit kwam. Ik heb al veel gelezen op het forum maar er nog niet uit wat het kan zijn. De brandstof filter was vies en verstopt. Olie vervangen was nog schoon en oliefilter ook.

Graag hoor ik als iemand weet wat het is en hoe het opgelost kan worden want nu kan ik niet met de auto rijden.

Met vriendelijke groet Mike
20180125_100754.jpg Snapchat-901364211.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Ik ben naar een garage geweest (niet merk gericht) deze heeft de auto uit gelezen en zei dat de motor te warm is geworden, de oorzaak zou volgens hem komen door een verstopte roetfilter (een uur op de snelweg gereden) dus dat lijkt me sterk. De olie was volgens hem net teer zo dik. Ik heb de olie ververst en was gwn nog zelfde als dat het erin kwam. Olie filter was schoon. Het lijkt me eerder op een kapotte verstuiver door dat er vuil in is gekomen of iets dergelijks want de brandstof filter is ook verstopt. Ook is er geen olie lamp of verstopte roetfilter teken gekomen in het dashboard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Ik ben naar een garage geweest (niet merk gericht) deze heeft de auto uit gelezen en zei dat de motor te warm is geworden, de oorzaak zou volgens hem komen door een verstopte roetfilter (een uur op de snelweg gereden) dus dat lijkt me sterk. De olie was volgens hem net teer zo dik. Ik heb de olie ververst en was gwn nog zelfde als dat het erin kwam. Olie filter was schoon. Het lijkt me eerder op een kapotte verstuiver door dat er vuil in is gekomen of iets dergelijks want de brandstof filter is ook verstopt. Ook is er geen olie lamp of verstopte roetfilter teken gekomen in het dashboard

Welke storing staat / stond er opgeslagen?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Goede service! Had je daar de auto ook gekocht? Je hebt het over dikke motorolie, verstopt brandstof filter. Misschien achterstallig onderhoud?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!